Gå til innhold

forskjell på str hm butikk + katalog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

tidligere var størrelsene på hm sin nettbutikk/katalog større enn i butikken, og lurer på om det fortsatt er slik?har sett på str-skjemaet på internett, men har ikke kommet så mye lenger med det. Det vil si at jeg bruker str 38 både i bukser og topper/bluser osv i butikken - vil jeg da bruke str s eller m? h&m's str går over s - 36/38, m - 40/42.. på internett (f.eks gensere). vet selvfølgelig at en del kommer an på stoffet på klærne & meg osv, men noen av dere har kanskje en "rettesnor" i forhold til str butikk/katalog?

Jeg vil helst slippe å sende tilbake varene (første gang jeg skal kjøpe på egenhånd via nettet på h&m), så det hadde vært greit med noen erfaringer. vet at mange av dere handler fra nettbutikken, fra tidligere tråder om f.eks vinterjakker og kåper :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hope - ikke pålogget
Skrevet

Hm... jeg målte meg i forhold til klærne i katalogen og da lå jeg i grenselanf mellom 34 og 36, men også str. 164 i barnestr. Merkelig. Er jo veldig lav.

Bestilte en bukse i str. 36 og den passet perfekt, litt vid, men det er bedre å ha litt å vokse i. Trodde ikke jeg var så liten, jeg.

Var på hm her om dagen og da var 34 for lite og 36 passe. Så jeg vet ikke. Kanskje de ikke lager klærne sånn som målene står i katalogen? Andre som vet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet bare at jeg ikke gidder å bestille fra nettet/katalog flere ganger hvis det ikke er "enkle" ting jeg skal ha. Stort sett er det lettere å passe inn i forskjellige størrelser på gensere og sånt, mens bukser og dressjakker må sitte.

Har sendt i retur flere ganger fordi klærne er for store, virker som om de er omtrent en størrelse større enn i butikken.

Så jeg tror godt du kan ta sjansen på å betille en størrelse mindre enn det du vanligvis vil kjøpe i butikken. Lurer på hvorfor de har gjort det sånn.. :klø:

Men, hadde kanskje ikke tatt så mange sjanser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...