Gå til innhold

Herregud... Blir så oppgitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen bekjente av meg la ut bilder på facebook i kveld. Bilder av foreldrene og barna som er ute å kjører. Det er ikke noe problem å se at bilen en i bevegelse. Foreldrene sitter foran og har belte på, mens barna på ett og tre år ikke sitter i barnesete. Litt vanskelig å se om tre åringen har belte på, men ett åringen har ikke det. Hva gjør jeg?? Kjenner de ikke så godt, men mannen er fetteren til farmora til datteren min. Hørtes veldig sladrete ut det her, mener det ikke sånn. Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 0af5c...7a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen bekjente av meg la ut bilder på facebook i kveld. Bilder av foreldrene og barna som er ute å kjører. Det er ikke noe problem å se at bilen en i bevegelse. Foreldrene sitter foran og har belte på, mens barna på ett og tre år ikke sitter i barnesete. Litt vanskelig å se om tre åringen har belte på, men ett åringen har ikke det. Hva gjør jeg?? Kjenner de ikke så godt, men mannen er fetteren til farmora til datteren min. Hørtes veldig sladrete ut det her, mener det ikke sånn. Hva hadde dere gjort?

Bilsete mente jeg selvfølgelig. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Lagt inn kommentar med spørsmål om de sitter usikret.

Anonymous poster hash: 7189e...831

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Visse folk har alt for god tid...

Anonymous poster hash: dd435...098
  • Liker 7
Skrevet

Kommenter på bildet?

Si noe om at dette så jammen koselig ut, men her må man ikke glemme å være sikker i trafikken, og sleng på en smiley eller noe. Så får du sikkert et par likes av niesen til kusina til datteren til farmora di og andre venner, og så skjønner de kanskje greia.

• Liker 3
Gjest agnesb
Skrevet

ja på e6 eller en grusvei i 30??

vi kjører til onekeln til dattera uten sete. Det er typ en liten grusvei her inne på feltet på bygda vi bor og det gjør de hit med sønnnen sin og :P

For meg er det helt uskyldig.. men spørs på det ja:)

kommenter bilde bare da, på en litt spøkete måte

Skrevet (endret)

"hva gjør du?" ingenting selvfølgelig. Det er ikke din sak. Om du sier noe eller kommenterer hjelper vel ingenting. Det er ikke som om de ikke VET at barn skal sikkres i bil, og bare trenger litt informasjon. Noen er bare dumme, ingenting DU kan gjøre med det....

Endret av Zereta
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde skrevet en kommentar, jeg. "Hvorfor har de voksne bilbelte, mens barna sitter usikret? Det er ulovlig."

Hva har man å tape? Hadde noen kommentert tilbake til meg at jeg skulle passe mine egne saker, så hadde jeg kunnet stå for det jeg skrev, jeg hadde ikke angret.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

vi kjører til onekeln til dattera uten sete. Det er typ en liten grusvei her inne på feltet på bygda vi bor og det gjør de hit med sønnnen sin og :P

Du vet at det er de små turene som ofte ender i forferdelse. De turene en "skal bare" og "det er så kort" og "vi kjører så sakte". INGENTING rettferdigjør kjøring med barn usikret i bilen. Hadde du kjørt med et egg løst i baksetet?

Anonymous poster hash: 019ca...2b4

• Liker 13
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg er litt overraska over svara her inne. "Ikkje gjer noke, ikkje ditt problem." Kva om dei kjem i ein bilulykke og barnet daua? Eg hadde no i alle fall sagt ifra

Skrevet

Du vet at det er de små turene som ofte ender i forferdelse. De turene en "skal bare" og "det er så kort" og "vi kjører så sakte". INGENTING rettferdigjør kjøring med barn usikret i bilen. Hadde du kjørt med et egg løst i baksetet?

Enig...!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"hva gjør du?" ingenting selvfølgelig. Det er ikke dun sak. Om du sier noe eller kommenterer hjelper vel ingenting. Det er ikke som om de ikke VET at barn skal sikkres i bil, og bare trenger litt informasjon. Noen er bare dumme, ingenting DU kan gjøre med det....

Nei og når man ser noen slår barna sine så gjør man heller ikke noe. Alle vet jo at man ikke skal slå barna sine, noen er bare dumme. Hallo! Selvfølgelig gjør man noe! Det er snakk om uskyldige barn. Skal de lide for at foreldrene er dumme?

Anonymous poster hash: 437bc...5b4

AnonymBruker
Skrevet

På 400m grusvei i 15km/t kjører jeg med både løse egg og barn uten sete.

Enten i bil eller traktor/sykkel

Anonymous poster hash: f494a...bf2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Jeg har ikke kommentert eller noe. Foreldrene virker litt korte. En annengang viste de oss en video av eldste barnet når h*n var 1,5 år kl fem på natta løpende rundt i sentrum. De bor i sentrum. Mannen min spurte om barnet pleide å stå opp så tidlig. Men nei, barnet hadde ikke hatt lyst til å legge seg enda. Men det syntes sikkert de fleste av dere også er greit.

Skrevet

Klart man blander seg! Det skal da ikke gå ut over ungene at foreldrene driter i sikkerheten deres! Hva om det skjer noe? "Jaja, ikke min sak"...

Skrevet

Nei og når man ser noen slår barna sine så gjør man heller ikke noe. Alle vet jo at man ikke skal slå barna sine, noen er bare dumme. Hallo! Selvfølgelig gjør man noe! Det er snakk om uskyldige barn. Skal de lide for at foreldrene er dumme?

Anonymous poster hash: 437bc...5b4

Da melder man selvsagt til BV, det er jo en no brainer. Herre gud. Situasjonene kan ikke sammenlignes.....

Skrevet

Hvorfor i all verden gjør dere det? Selv om dere kjører pent og forsiktig i 15 km/h, så er det ikke sikkert at alle andre på veien gjør det.

"hva gjør du?" ingenting selvfølgelig. Det er ikke dun sak. Om du sier noe eller kommenterer hjelper vel ingenting. Det er ikke som om de ikke VET at barn skal sikkres i bil, og bare trenger litt informasjon. Noen er bare dumme, ingenting DU kan gjøre med det....

Klart man må si noe. De utsetter ungene sine for potensiell livsfare.

Skrevet

Hvorfor i all verden gjør dere det? Selv om dere kjører pent og forsiktig i 15 km/h, så er det ikke sikkert at alle andre på veien gjør det.

Klart man må si noe. De utsetter ungene sine for potensiell livsfare.

Hva ser du for deg at man får ut av det da? "Å-ja, må vi sikkre barna i bil, nei det visste vi sannelig ikke. Takk for info. nå skal vi begynne med det"???  Alle foreldre er fullstendig klar over faren, i Norge i 2015...

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Igår kveld la de ut nye bilder, eldste sitter på knærna i bilen og man ser bare grønne " streker" utenfor bilen så de kjører nok fortere enn 15 km/t. Får lyst til å printe ut bildene å sende de til politet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg er litt overraska over svara her inne. "Ikkje gjer noke, ikkje ditt problem." Kva om dei kjem i ein bilulykke og barnet daua? Eg hadde no i alle fall sagt ifra

Darwin awards, survival of the fittest osv.

Anonymous poster hash: 2bed1...b52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...