Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå i uke 20 og magen min har blitt merkbart mindre! Er det noe jeg bør være bekymret for? Bør jeg kontakte legen?

Anonymous poster hash: 880d6...61f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest agnesb
Skrevet

du går vel til kontroller?

mener du etter dine øyne eller mål hos lege/jordmor??? stor forksjell på det.

Jeg og er mindre, men målene går riktig vei samt vekten.

man er ofte veldig oppblåst og litt uvel i starten. jeg er 22 uker og er merkbart mindre nå enn allerede i uke 13.... helt merkelig men var slik i 1 svangedkap 

AnonymBruker
Skrevet

du går vel til kontroller?

mener du etter dine øyne eller mål hos lege/jordmor??? stor forksjell på det.

Jeg og er mindre, men målene går riktig vei samt vekten.

man er ofte veldig oppblåst og litt uvel i starten. jeg er 22 uker og er merkbart mindre nå enn allerede i uke 13.... helt merkelig men var slik i 1 svangedkap

Det er ikke vanlig å måle sf før i uke 23...

Men magen kan bli mindre av å være mindre oppblåst eller at babyen ligger annerledes.

Anonymous poster hash: e76e4...131

• Liker 1
Gjest agnesb
Skrevet

Det er ikke vanlig å måle sf før i uke 23...

Men magen kan bli mindre av å være mindre oppblåst eller at babyen ligger annerledes.

neivel..? gjort det hver gang siden uke 16-17 jeg.. hos både jm og lege.

og da hjar hun notert og inn på kurven og alt da..

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at magen forandrer seg. Alt etter vann, luft, måltider og hvordan fosteret ligger

Anonymous poster hash: 63950...763
AnonymBruker
Skrevet

neivel..? gjort det hver gang siden uke 16-17 jeg.. hos både jm og lege.

og da hjar hun notert og inn på kurven og alt da..

Ok, de gjør det ikke her jeg bor før etter oul. Har ikke gjort det i to svangerskap i hvert fall.

Skrevet

Her startet ikke målene før etter første JM time etter uke 23....før det var det ikke vits sa JM.

Gjest agnesb
Skrevet

Ok, de gjør det ikke her jeg bor før etter oul. Har ikke gjort det i to svangerskap i hvert fall.

ånei. gjorde på timen før oul (uke 17) og nå sost, uke 21 :)

men sikkert forksjellig det..

men er du ts forresten???

litt relevant om det gjald hun eller ikke..... ;)

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ts nei :)

Skrevet

Ts: Det kan være så enkelt som at du er mindre oppblåst enn tidligere. :)

Off topic: Er det noen grunn til at du er så ofte på kontroller, agnesb? Jeg har bare vært på kontroll i uke 12 og 24, og så er det vel 28, 32, 36, 38 og så hver uke til fødsel? :klo: Merkelig at det skal være så forskjellig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg ringte sykehuset siden jeg i tillegg mistenkte at jeg kanskje lakk fostervann.De ba meg om å komme innom og da sjekket de at alt var som det skulle være og alt var heldigvis bra,men godt å få sjekket.Det var nok som dere sier at magen bare er mindre oppblåst.

Gjest agnesb
Skrevet

Ts: Det kan være så enkelt som at du er mindre oppblåst enn tidligere. :)

Off topic: Er det noen grunn til at du er så ofte på kontroller, agnesb? Jeg har bare vært på kontroll i uke 12 og 24, og så er det vel 28, 32, 36, 38 og så hver uke til fødsel? :klo: Merkelig at det skal være så forskjellig!

Går til kontroll vanlig :) 3 ganger hittil. Er 22 uker;) uke 12, 16 og nå 21:) sånn ca.

Er ikke det vanlig 1gsng i mnd? :) hihi

AnonymBruker
Skrevet

Går til kontroll vanlig :) 3 ganger hittil. Er 22 uker;) uke 12, 16 og nå 21:) sånn ca.

12, 18 (oul) og så 23 er vanlig.

Anonymous poster hash: a403f...ff9

Skrevet

TS her. Jeg ringte sykehuset siden jeg i tillegg mistenkte at jeg kanskje lakk fostervann.De ba meg om å komme innom og da sjekket de at alt var som det skulle være og alt var heldigvis bra,men godt å få sjekket.Det var nok som dere sier at magen bare er mindre oppblåst.

Så bra, godt du fikk sjekket det! :)

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kontrollprogrammet-i-svangerskap-4936.html?page=2

Her står det hvertfall at det er ikke er noen vanlige kontroller mellom 12 og 24. Syns det er rart at det skal være så stor forskjell fra sted til sted. Jeg syns det var superlenge å gå i tre mnd uten kontroll, selv om jeg jo hadde OUL i midten der.

Skrevet

Angående kontroller, så har jeg vært hos legen én gang, tidlig UL én gang, OUL to ganger, JM 4 ganger og jeg er i uke 28 i morgen. 

Jeg tror det varierer etter hvilket tilbud og hvor god tid JM har der man bor. Her på bygda har vi masse tid, så her inviterer JM til kontroll ganske ofte uavhengig av om jeg går til lege/annet i tillegg. 

Skrevet

Hvor ofte man går til kontroller varierer fra lege til lege/jordmor. 

Jeg gikk hos en lege som var kjent for å ha mange kontroller, og jeg gikk 1 gang i mnd siden uke 12 ;) 

Gjest agnesb
Skrevet

Så bra, godt du fikk sjekket det! :)

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kontrollprogrammet-i-svangerskap-4936.html?page=2

Her står det hvertfall at det er ikke er noen vanlige kontroller mellom 12 og 24. Syns det er rart at det skal være så stor forskjell fra sted til sted. Jeg syns det var superlenge å gå i tre mnd uten kontroll, selv om jeg jo hadde OUL i midten der.

hm ja guri, ikke at hun får fortalt så veldig mye jeg «ikke visste» men veldig godt å få den timen.

Jeg tar annenhver JM/lege og for er så fornlyd med begge og synes det er moro og gå dit egentlig:p

pga dette med mål.

Og hun tar jo blodprøve og urinprøve hver gang.

Og har jo allere sett «feil» i urinen som jeg er glad er blirr oppdaget på en måte. 

Hadde jo ikke det hadde det ikke vært for go oppfølging :)

Jeg ville ikke gått så lenge nei :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...