AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Etter leggetid, etter kos, sang, hele regla. Roper konsekvent aaalltid om noe hun har glemt her nede.. Nå har jeg bare begynt og be hu komme og hente det selv, og tusle opp i sengen igjen. Tenker liksom det er litt «slemt» men samtidig sier hun jo ikke noe, han hudde hatt noe imot det, hadde hun sagt ifra. Hun sier bare «Okei! natta mamma. Vi dåj å ledder oss vi...» Dette begynte pga jeg er gravid og har så store bekkenplager at jeg buker hundre år opp trappen med store smerter. De gangene pappaen er borte på kveldstid såklart.. (ikke at det er en unnskylding.... vil bare påpeke at jeg er ikke så lat at jeg ikke kan følge min egen datter opp...) Anonymous poster hash: e270f...e1a
Gjest Vena Cava Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Etter leggetid, etter kos, sang, hele regla. Roper konsekvent aaalltid om noe hun har glemt her nede.. Nå har jeg bare begynt og be hu komme og hente det selv, og tusle opp i sengen igjen. Tenker liksom det er litt «slemt» men samtidig sier hun jo ikke noe, han hudde hatt noe imot det, hadde hun sagt ifra. Hun sier bare «Okei! natta mamma. Vi dåj å ledder oss vi...» Dette begynte pga jeg er gravid og har så store bekkenplager at jeg buker hundre år opp trappen med store smerter. De gangene pappaen er borte på kveldstid såklart..(ikke at det er en unnskylding.... vil bare påpeke at jeg er ikke så lat at jeg ikke kan følge min egen datter opp...) Anonymous poster hash: e270f...e1a Du trenger ikke unnskylde deg med beklenplager. Det er ikke noe i veien med å la barnet hente tingene sine selv for så å legge seg på egen hånd, jeg gjør det samme. Når hun har lagt seg, får hun hente det hun skal ha selv, og det godtar hun:) Hvor gammel er barnet ditt?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Du trenger ikke unnskylde deg med beklenplager. Det er ikke noe i veien med å la barnet hente tingene sine selv for så å legge seg på egen hånd, jeg gjør det samme. Når hun har lagt seg, får hun hente det hun skal ha selv, og det godtar hun:) Hvor gammel er barnet ditt? ja alder ja.. litt relevant.. hun er «bare» 2,5. ja men så bra du gjør det samme.... hun får jo beskjed om å ta med de tingene hun skal. Det skifter som regel imellom 7-8 bamser/dyr. Hun får ha max 3 oppi der så når hun da glemmer det, synes jeg ikke jeg trneger og vralte opp bare fodri hun skal drøye tiden(hun vet jo som regel ikke hav hun skal ha engang...) Anonymous poster hash: fe51f...311
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Jeg synes ikke at så små barn skal legge seg selv. De bør alltid ha trygghet og klem og en forsikring om at de er blitt sett før de sovner. De tar sikkert ikke skade av dette, dine barn men siden du spør om andre mening så må jeg si det ikke høres ok ut. Barn bør legges av sine foreldre.Anonymous poster hash: d97bd...171 1
Plengionika Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Jeg følger alltid vår 3 åring tilbake i senga om hun står opp for noe. Syns det er viktig å gi henne nattakos og å pakke henne inn i dyna skikkelig før hun sovner.
Gjest chisandra Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Synes det høres helt greit ut, ts. Du har jo vært gjennom "nattaprosedyren" Hadde en som holdt på likedan.
Tante-Sofie Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Jeg er enda slemmere enn deg, for jeg sier bare at "det" (som er glemt) trenger han ikke før i morgen uansett. Han har en fast bamse som er med i sengen, vil han ha flere må ha finne dem før han legger seg. Det han har glemt da, det får vente. 3
Wilma89 Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg husker at jeg var en sånn som alltid skulle opp etter et eller annet da jeg var liten. Etter nattaprosedyren fikk jeg alltid beskjed om å legge meg selv😊. Tror ikke jeg tok noen skade av det😆. Kan heller ikke huske at jeg ville at noen skulle følge meg i seng igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Noen venner hadde en nattsekk som barnet puttet de tingene hun ville ha med seg i senga. Var de ikke i sekken kunne hun ikke stå opp å hente. Det virket kjempebra. Før sekken var det fram og tilbake å hente alt mulig. Vi har vært litt strengere, har kun noen faste sengeleker, kosedyr. Anonymous poster hash: f1202...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Jeg er enda slemmere enn deg, for jeg sier bare at "det" (som er glemt) trenger han ikke før i morgen uansett. Han har en fast bamse som er med i sengen, vil han ha flere må ha finne dem før han legger seg. Det han har glemt da, det får vente. mhm det var sånn her og..... men nå må jeg si det sånn rett og slett for og slippe og gå opp... (jaaada latest i verden) bare roper opp ifra stolen at hu må komme ned.. håper ikke det blir problemer med stå opp etter legging når baby kommer. Hu har AAAALDRI stått opp av sengen igjen v legging... uff:P her lager vi våre egne problemer Anonymous poster hash: fe51f...311
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Jeg husker at jeg var en sånn som alltid skulle opp etter et eller annet da jeg var liten. Etter nattaprosedyren fikk jeg alltid beskjed om å legge meg selv😊. Tror ikke jeg tok noen skade av det😆. Kan heller ikke huske at jeg ville at noen skulle følge meg i seng igjen. Som regel husker man ikke hva man følte da man var 3 år og som regel kan man ikke diagnostisere seg selv. Ble du sendt alene i seng er jo det hva du ble vant til og vet ikke om annet. Det bedre er om mor eller far fulgte deg i seng hver kveld. Anonymous poster hash: d97bd...171
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Jeg synes ikke at så små barn skal legge seg selv. De bør alltid ha trygghet og klem og en forsikring om at de er blitt sett før de sovner. De tar sikkert ikke skade av dette, dine barn men siden du spør om andre mening så må jeg si det ikke høres ok ut. Barn bør legges av sine foreldre.Anonymous poster hash: d97bd...171 Som regel husker man ikke hva man følte da man var 3 år og som regel kan man ikke diagnostisere seg selv. Ble du sendt alene i seng er jo det hva du ble vant til og vet ikke om annet. Det bedre er om mor eller far fulgte deg i seng hver kveld.Anonymous poster hash: d97bd...171 Er du veldig ung og uerfaren? Og redd for å gjøre noe feil? For oss som har hatt noen unger og har noen år på baken, er virkelig ikke dette noe å henge seg opp i. Ser du ikke at trådstarter allerede har vært gjennom leggerutinene? Skal de måtte gjentas og gjentas? Tullball! Anonymous poster hash: e89aa...07e 5
Jade Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Om dere allerede har vært igjennom leggerutinen så er det da greit. Hvis hun skal ha ny runde med følging til sengs med klem og kos hver gang hun "har glemt noe", så kan jeg love deg at hun vil bli svært glemsom fremover 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Er du veldig ung og uerfaren? Og redd for å gjøre noe feil? For oss som har hatt noen unger og har noen år på baken, er virkelig ikke dette noe å henge seg opp i. Ser du ikke at trådstarter allerede har vært gjennom leggerutinene? Skal de måtte gjentas og gjentas? Tullball! Anonymous poster hash: e89aa...07e Er både erfaren og godt voksen - og mener det jeg skriver. Er du veldig ung og ikke så reflektert som omtaler andres meninger som "tull" med utropstegn? Er da hent greit å ha ulike meninger. Jeez.Anonymous poster hash: d97bd...171
Wonderbitch Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Er både erfaren og godt voksen - og mener det jeg skriver. Er du veldig ung og ikke så reflektert som omtaler andres meninger som "tull" med utropstegn? Er da hent greit å ha ulike meninger. Jeez.Anonymous poster hash: d97bd...171 Jeg synes det du sier virker litt voldsomt. Hvorfor skulle det være noe problem? Barnet har jo allerede "blitt lagt", og at hun står opp og henter en liten ting kansellerer ikke leggingen. Eller må man gjennom nattahistorier, klemmer kos og småprat hver gang barnet må på do også? Ved hvor mange ganger går grensen? Så lenget barnet ikke har blitt kjeftet på eller opplevd noe ubehagelig etter det sto opp igjen, ser ihvertfall ikke jeg noen grunn til at det må "koses i seng" igjen. At det kanskje kan bli en vane, og at det kan bli vanskeligere å sovne igjen etterhvert er jo en annen ting da. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Er både erfaren og godt voksen - og mener det jeg skriver. Er du veldig ung og ikke så reflektert som omtaler andres meninger som "tull" med utropstegn? Er da hent greit å ha ulike meninger. Jeez.Anonymous poster hash: d97bd...171 Men har du barn? Anonymous poster hash: e89aa...07e 1
Tante-Sofie Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Jeg synes det du sier virker litt voldsomt. Hvorfor skulle det være noe problem? Barnet har jo allerede "blitt lagt", og at hun står opp og henter en liten ting kansellerer ikke leggingen. Eller må man gjennom nattahistorier, klemmer kos og småprat hver gang barnet må på do også? Ved hvor mange ganger går grensen? Det lurer jeg også på. Og hva med barn som ikke står opp, men som pusler med sitt i senga etter at de har lagt? Skal man måtte gjenta leggerutinen der også?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Som regel husker man ikke hva man følte da man var 3 år og som regel kan man ikke diagnostisere seg selv. Ble du sendt alene i seng er jo det hva du ble vant til og vet ikke om annet. Det bedre er om mor eller far fulgte deg i seng hver kveld.Anonymous poster hash: d97bd...171 De blir jo ikke sendt i senga alene da dumma, de har blitt lagt, de har blitt sunget, lest for, fått nattakos og nattanuss, men de STÅR opp igjen eks antall ganger. De får da beskjed om å gå å legge seg igjen! Da trenger de ikke bli fulgt i seng og "lagt" på nytt hver gang! Lær deg å lese! Anonymous poster hash: 390c5...01f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Det lurer jeg også på. Og hva med barn som ikke står opp, men som pusler med sitt i senga etter at de har lagt? Skal man måtte gjenta leggerutinen der også? Tror det er mange som misforstår tråden her... mange tror barnet legger seg alene, altså at ikke har denne nattaprosedyren førs, der foreldrene legger dem Anonymous poster hash: 390c5...01f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Er både erfaren og godt voksen - og mener det jeg skriver. Er du veldig ung og ikke så reflektert som omtaler andres meninger som "tull" med utropstegn? Er da hent greit å ha ulike meninger. Jeez.Anonymous poster hash: d97bd...171 du virker veldig ung og umoden, og det virker som du har misforstått tråden, goddagmannøksekaft.... Anonymous poster hash: 390c5...01f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå