AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Etter jeg sluttet å trene for 2 år siden har kiloene hopet seg på da jeg til daglig drikker 1-2L brus/energy drinks og veldig usunt ala hamburgere/pølser osv. Jeg er: - 21 år - mann - 184cm - 110kg Jeg har trent styrke i 5 uker nå og har blitt sterkere, men har ikke lagt om kostholdet annet enn inntak av proteiner osv. Jeg elsker alt av frukt og grønt, fisk til kylling, så det er ikke noe problem å spise, jeg må bare priotere og ta tid til dette. Kommer til å trene styrke 4-5 ganger og sykle 2-3 mil 3-4 ganger i uken da jeg liker å sykle til jobb osv. Spise mye sunnere uten all sukkeret og ferdigmat, så burde jeg vel se resultater iløpet av 3-4 uker. Trenger å se resultater for å bli enda mer motivert for å holde gløden. Fokuset er ikke bare rettet mot perfekt kropp, men også det hvis jeg fortsetter som nå så vil jeg få sykdommer jeg ikke vil ha. For et år siden brukte jeg buksestr 33, men nå er det 35 og jeg ser ikke bra ut i en Large t-skjorte... Tips og råd? Anonymous poster hash: 166df...7e3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Nøyaktig hva spiser du i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 6a80f...d11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Kjempeflott at du trener! Men jeg vil absolutt anbefale deg å kutte brusen/energidrikken! Anonymous poster hash: 4140d...61a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Nøyaktig hva spiser du i løpet av en dag?Anonymous poster hash: 6a80f...d11 idag: - grov baguett med roasbiff. - - 2 karbonader med to grove rundstykker, majones - hel snickers - 3 loffskiver med nugatti - 1 liter brus (snart 1,5 Liter) - 2 hamburgere, stekt hjemme m brød og ost. - Blir snart 4-brødskiver før natta og hvem vet hva mer. Dette var dagens. Anonymous poster hash: 166df...7e3
Gjest me2u Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Mye dårlig næring. Har du logget dette så du aner hvor mange kalorier du inntar? For du kan sykle og trene til du blir grønn, men spiser du mer enn du forbrenner så går ikke fettprosenten ned.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 idag: - grov baguett med roasbiff. - - 2 karbonader med to grove rundstykker, majones - hel snickers - 3 loffskiver med nugatti - 1 liter brus (snart 1,5 Liter) - 2 hamburgere, stekt hjemme m brød og ost. - Blir snart 4-brødskiver før natta og hvem vet hva mer. Dette var dagens. Anonymous poster hash: 166df...7e3 Oh dear, her har du en jobb å gjøre, men det skal faktisk ikke så altfor mye til for at dette blir betraktelig bedre. Noen kjappe punkter før jeg legger meg: - Hvor er grønnsakene dine? - Det er veldig mye brødmat her. Bytt ut hvitt med grøvt brød - Mye sukker! - Dersom du er skikkelig fysen på sjokolade er mitt tips å droppe flere brødskiver med Nugatti. Du kan heller drikke en halvliter Litago (den med mindre sukker) - Fint med kjøtt, men pass på at det er rent kjøtt og ikke blandingsprodukter - Kutt ut brus. Drikk heller lettbrus dersom du absolutt må ha noe. Farris med kalorifattig saft kan fungere som erstatning - Du kan med fordel tilføre proteinrike meieriprodukter Anonymous poster hash: 05f58...03e
tussi84 Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 idag: - grov baguett med roasbiff. - - 2 karbonader med to grove rundstykker, majones - hel snickers - 3 loffskiver med nugatti - 1 liter brus (snart 1,5 Liter) - 2 hamburgere, stekt hjemme m brød og ost. - Blir snart 4-brødskiver før natta og hvem vet hva mer. Dette var dagens.Anonymous poster hash: 166df...7e3 Kostholdet der inneholder for mye karbohydrater og sukker. Nugatti, brus og loff er ikke hverdagskost. Hamburger og brød er bare karbohydrater og masse fett. Bytt heller ut med lakseburger eller kyllingburger og ha feks salat til istedenfor brød. Majones kan man bytte ut med sunne varianter ved å feks lage sin egen majones ut fra advekado. Du må kutte brødmengden betraktelig. Spis heller mye mer grønnsaker og lag mat fra bunnen. Feks her er et forslag. Frokost Omelett med skinke Lunsj. Kylllingsalat Mellom måltid. En gulrot Middag wok med laks Kveld 2 brødskiver med magert pålegg. Forslag 2 Frokost havregrøt Lunsj 2 brødskiver med magert pålegg Mellommåltid en neve nøtter uten salt Middag suppe med grønnsaker og kylling Kvelds 1 brødskive Du bør spise hver 3 til 4 time og regelmessig. Maten du spiser nå gjør deg like fort sulten igjen pga raske karbohydrater slik at blodsukkeret ditt går som en jojo. Det fører derfor også til at du gjerne tar den sjokoladen eller den brusen.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Noen som vet hvor mange (kan finne ut) kalorier jeg må inta for å minske på fettet? Jeg er 184cm, 110kg tung, 21 år, mann. Skal trene styrke minst 3 ganger i uka. TS. Anonymous poster hash: 166df...7e3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Jeg vil anbefale deg å lage deg bruker på MyFitnessPal eller en annen kaloritelleapp/-side (jeg er mest kjent med MFP så tør ikke anbefale så mye annet). Der får du plottet inn infoen din (høyde, vekt, ønskelig vekt, hvor mye du ønsker å gå ned i uken, osv) og få et tall på hvor mange kalorier du bør innta for å komme dit. Der kan du også legge inn aktivitetsnivået ditt og logge trening slik at det legger til kalorier som er blitt trent bort på en dag. Så klart er ingen slike tjenester helt nøyaktige, men det kan være en god hjelp på veien/i starten, i det minste. Da får du også litt oversikt over hvor mange kalorier du faktisk får i deg gjennom maten du spiser, hvis du er flink og nøyaktig med loggføringen. Det funket for meg i alle fall. Ofte hjelper det å bare ha litt kunnskap. Når man innser at en sjokoladeplate inneholder 1000-1500 kalorier og at man bare skal ha i seg kanskje 2000 til dagen, får man plutselig ikke så lyst til å sluke den til mellommåltid heller. Anonymous poster hash: f5daf...59a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #10 Skrevet 16. juni 2015 Kostholdet der inneholder for mye karbohydrater og sukker. Nugatti, brus og loff er ikke hverdagskost. Hamburger og brød er bare karbohydrater og masse fett. Bytt heller ut med lakseburger eller kyllingburger og ha feks salat til istedenfor brød. Majones kan man bytte ut med sunne varianter ved å feks lage sin egen majones ut fra advekado. Du må kutte brødmengden betraktelig. Spis heller mye mer grønnsaker og lag mat fra bunnen. Feks her er et forslag. Frokost Omelett med skinke Lunsj. Kylllingsalat Mellom måltid. En gulrot Middag wok med laks Kveld 2 brødskiver med magert pålegg. Forslag 2 Frokost havregrøt Lunsj 2 brødskiver med magert pålegg Mellommåltid en neve nøtter uten salt Middag suppe med grønnsaker og kylling Kvelds 1 brødskiveDu bør spise hver 3 til 4 time og regelmessig. Maten du spiser nå gjør deg like fort sulten igjen pga raske karbohydrater slik at blodsukkeret ditt går som en jojo. Det fører derfor også til at du gjerne tar den sjokoladen eller den brusen. Hamburger kan være helt fint å spise. Dersom man lager egen burger av karbonadedeig, har man full kontroll på innholdet. Hvor fettet skal komme fra, forstår jeg ikke. Fett er forøvrig ikke farlig, og helt nødvendig, særlig om man kutter karohydrater. Videre er hvor ofte man skal spise helt individuelt. Noen foretrekker smp, hyppige måltider, mens andre trives bedre med å spise store og få måltider. Anonymous poster hash: 05f58...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå