AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Hei Jeg er på utkikk etter brudekjoler i store størrelser som ikke er fra de typiske "Kina-nettbutikkene" (JJ`s ol.). Prøver å google men det er vanskelig å finne fram i nett-jungelen! Noen som har noen tips til butikker? Gjerne på nett.. Anonymous poster hash: cc712...463
Gjest Tekola Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Det kommer jo litt an på hvor stort det er snakk om, men som en størrelse 46/48 hadde jeg mye å velge i på Brudehuset på Hamar Nettbutikker har jeg dessverre liten erfaring med.
mille1989 Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Jeg kjøpte min på abelone 😊 helt fantastisk å ha på seg, ble gift 06.juni i år og angrer ikke på kjolevalget 😊
MTS Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Brudebutikken Min kjole: http://www.minkjole.no/gallery_21.html Min opplevelse er at de fleste brudesalonger har et par kjoler i store størrelser inne som du kan prøve, og så kan de gjerne bestille mange av de andre de har i din størrelse. Merket Ladybird har mange lekre, de kommer i store størrelser også: http://www.ladybird.nl/no/collectie-ladybird-trouwjurken/ladybird-more-grote-maten-trouwjurkenGoogle deg frem til en brudesalong i nærheten av deg som selger det merket.
MTS Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Eller søk på finn.no. Du trenger jo ikke kjøpe kjolen der hvis du vil ha en ny, men i annonsen står det ofte merke eller hvor den er kjøpt. Hvis du søker etter store størrelse (f.eks. skriver 50 i fritekstfeltet) så vet du jo at modellen finnes i din størrelse :-)
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #7 Skrevet 16. juni 2015 Tuuusen takk for gode svar!! 😊 Alle tipsene skal undersøkes 👍 Jeg har bare vært i en brudesalong så langt (den nærmest meg) og opplevelsen der gav ikke akkurat mersmak. De førte bare designermerker og størrelsene stoppet på EU42. Bruker vanligvis EU48 og pleier faktisk ikke føle meg feit! Men etter å ha spurt dama i salongen om de hadde større størrelser eller om hun evt visste hvor jeg kunne få fatt i det, følte jeg meg som jeg kom fra en annen planet!! -"Større enn 42? Det har jeg egentlig aldri blitt spurt om før.." og "Nei jeg vet ikke hvor man får tak i det.. de fleste som kommer hit passer jo kjolene vi har" osv.. Så neste gang frister det å gå i en salong som har litt mer peiling på store størrelser 😅Anonymous poster hash: cc712...463
Gjest økonomifrue Skrevet 16. juni 2015 #8 Skrevet 16. juni 2015 Tuuusen takk for gode svar!! 😊 Alle tipsene skal undersøkes 👍 Jeg har bare vært i en brudesalong så langt (den nærmest meg) og opplevelsen der gav ikke akkurat mersmak. De førte bare designermerker og størrelsene stoppet på EU42. Bruker vanligvis EU48 og pleier faktisk ikke føle meg feit! Men etter å ha spurt dama i salongen om de hadde større størrelser eller om hun evt visste hvor jeg kunne få fatt i det, følte jeg meg som jeg kom fra en annen planet!! -"Større enn 42? Det har jeg egentlig aldri blitt spurt om før.." og "Nei jeg vet ikke hvor man får tak i det.. de fleste som kommer hit passer jo kjolene vi har" osv.. Så neste gang frister det å gå i en salong som har litt mer peiling på store størrelser 😅Anonymous poster hash: cc712...463 Omg.... Altså veldig lite serviseminded og respektløst av de i butikken!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #9 Skrevet 16. juni 2015 Jeg kjøpte min kjole i Solgunns Boutique på Lillestrøm. Jeg ble veldig godt mottatt, fikk fort hjelp til å finne en størrelse som passet, og ingen nedlatende holdninger til meg på grunn av overvekten. Jeg fikk også inntrykk av at de ser godt hva som kler den enkelte. Anbefales virkelig hvis du bor i nærheten/tar en tur til Oslo for å finne brudekjoler. Det eneste jeg vil advare mot er å bruke flexi systue på Strømmen til justeringer, det holdt på å ødelegge kjolen min. (Men det finnes gode alternativer i nærheten.) Anonymous poster hash: c5f39...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå