Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten ligger veldig sentralt og er riktig priset i forhold til tilsvarende leiligheter som har blitt solgt i nabolaget den siste måneden. Hadde visning i dag, men ingen kom :( Megler sier markedet har stilnet veldig de siste to ukene. Er dette deres erfaring også? Noen som har opplevd liknende? Har solgt leilighet to ganger før, men aldri opplevd at ingen har kommet!

Anonymous poster hash: 93a57...01a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke her i Oslo, går som bare det. Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 9741c...112

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så kjedelig, får virkelig håpe at det kommer flere på visning neste gang.

Da jeg solgte min leilighet i Oslo i mars kom det rundt 10-12 stykker på visning. Egentlig var det bra med tanke på både beliggenhet og størrelse. Og det var kun 2 stykker i budrunde. Heldigvis ble det budkrig mellom dem og leiligheten ble solgt langt over takst.

Leiligheten vi kjøpte i april var det nesten ingen på visning, og det kom bare inn ett bud, fra oss. Så vi fikk leiligheten til den prisen vi ønsket. Naboleiligheten (like stor som vår) som nettopp ble solgt var det mange på visning, men til gjengjeld så den også flottere ut. Samtidig: det ligger nå to leiligheter i borettslag som ikke får solgt, og de har ligget ute lenge.

Så det handler nok mye om litt flaks, samt hvordan leiligheten blir fremstilt. Jeg er sikker på at hvis leiligheten hadde blitt malt i litt andre farger og sett litt mer "ordentlig" ut så hadde også den leiligheten vi kjøpte gått for mer.

Får virkelig håpe det går deres vei. Hva har megleren sagt til dette? Megleren vår sa at det ble stillere mot sommeren, spesielt juni og juli, så det kan jo være en årsak. Folk har kanskje begynt ferien sin osv.

Ikke her i Oslo, går som bare det. Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 9741c...112

Kommer litt an på hvor i Oslo også, samt hva slags type leilighet, selv om det stort sett stemmer godt det du skriver. Jeg ser at 3- og 4-romsene i området her jeg bor nå er populære, mens 1- og 2-romsene er vanskelige å selge. Der jeg derimot bodde før, et sted i Alna bydel, er alle typer leiligheter populære. Stort sett er det nok enklere å selge i Oslo enn andre steder, men det er nok noen unntak her også.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

I vår blokk er det nå for salg en leilighet som er priset høyere enn tidligere solgte leiligheter. Riktignok er minst 3 leiligheter solgt over prisantydning, men der er pga kjøpere som absolutt skulle bo der. Den som er for salg nå bør prises ned minst 100 000 for leiligheten ligger for tett ved boder og vaskerom til å bli solgt for samme pris som de øvrige leilighetene.

Anonymous poster hash: 09b87...eb9

Skrevet

Sommeren og rett før sommeren er et ugunstig tidspunkt å selge leilighet på. Dessverre.

Uansett så er det ikke alltid at man får solgt på første forsøk! Man må ofte ha mer enn en visning. Og noen ganger kan det gå mange måneder før leiligheten blir solgt. Det er bare sånn det er.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje den var priset for høyt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sommeren og rett før sommeren er et ugunstig tidspunkt å selge leilighet på. Dessverre.

Uansett så er det ikke alltid at man får solgt på første forsøk! Man må ofte ha mer enn en visning. Og noen ganger kan det gå mange måneder før leiligheten blir solgt. Det er bare sånn det er.

Er klar over at man ofte må ha mer enn en visning, men at det ikke dukket opp en eneste sjel er nesten rarere enn at man ikke får inn bud. Du har nok rett i at tidspunktet er ugunstig. Har heldigvis ikke dårlig tid og legger ut igjen til høsten.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje den var priset for høyt?

Ikke ifølge tilsvarende boliger som nylig er solgt i området med tilsvarende rom og standard. Både megler og takstmannen satte pris ut fra dette.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ifølge tilsvarende boliger som nylig er solgt i området med tilsvarende rom og standard. Både megler og takstmannen satte pris ut fra dette.

Var det i GL gate i th? :P

Anonymous poster hash: 3f71b...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig, får virkelig håpe at det kommer flere på visning neste gang.

Da jeg solgte min leilighet i Oslo i mars kom det rundt 10-12 stykker på visning. Egentlig var det bra med tanke på både beliggenhet og størrelse. Og det var kun 2 stykker i budrunde. Heldigvis ble det budkrig mellom dem og leiligheten ble solgt langt over takst.

Leiligheten vi kjøpte i april var det nesten ingen på visning, og det kom bare inn ett bud, fra oss. Så vi fikk leiligheten til den prisen vi ønsket. Naboleiligheten (like stor som vår) som nettopp ble solgt var det mange på visning, men til gjengjeld så den også flottere ut. Samtidig: det ligger nå to leiligheter i borettslag som ikke får solgt, og de har ligget ute lenge.

Så det handler nok mye om litt flaks, samt hvordan leiligheten blir fremstilt. Jeg er sikker på at hvis leiligheten hadde blitt malt i litt andre farger og sett litt mer "ordentlig" ut så hadde også den leiligheten vi kjøpte gått for mer.

Får virkelig håpe det går deres vei. Hva har megleren sagt til dette? Megleren vår sa at det ble stillere mot sommeren, spesielt juni og juli, så det kan jo være en årsak. Folk har kanskje begynt ferien sin

Mvh Yvonne :heiajente:

Hadde det bare kommet to stk så hadde det kanskje kunnet komme inn bud, men når ingen kommer så blir det jo håpløst. Hadde riktignok privatvisning for en noen dager i forveien, men ikke hørt noe derfra ennå. Megler sier markedet har stilnet, men tror på opptur igjen i august.

AnonymBruker
Skrevet

Var det i GL gate i th? :PAnonymous poster hash: 3f71b...ec1

Nå vet ikke jeg hva Gl gate i th betyr, men jeg kjenner ikke igjen forkortelsene. Dette er i utkanten av Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva Gl gate i th betyr, men jeg kjenner ikke igjen forkortelsene. Dette er i utkanten av Oslo.

At det er utkanten av Oslo, kan bety mye. Du er dessuten generelt ikke heldig med tidspunkt og spesifikt er du ikke heldig med tidspunkt med tanke på det i dag har vært skrevet mye om Jensen sitt forslag for å bremse boligprisvekst.

Anonymous poster hash: 922b7...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det er utkanten av Oslo, kan bety mye. Du er dessuten generelt ikke heldig med tidspunkt og spesifikt er du ikke heldig med tidspunkt med tanke på det i dag har vært skrevet mye om Jensen sitt forslag for å bremse boligprisvekst. Anonymous poster hash: 922b7...1d6

Tror du virkelig at Jensens forslag stopper folk i å komme på visning? Jeg ser jo at boliger ikke står så ofte som "solgt" i forhold til for to uker siden, så jeg regner med en generell nedgang landet rundt. Dette synker nok inn. Ble bare litt overrasket siden boligmarkedet har vært så hett i april/mai. Jeg var nok bare litt sent ute ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at Jensens forslag stopper folk i å komme på visning? Jeg ser jo at boliger ikke står så ofte som "solgt" i forhold til for to uker siden, så jeg regner med en generell nedgang landet rundt. Dette synker nok inn. Ble bare litt overrasket siden boligmarkedet har vært så hett i april/mai. Jeg var nok bare litt sent ute ;)

Jeg tror det kan påvirke folk til å ikke gå på visning dersom de i utgangspunktet er usikre. At ingen kom på visningen av din leilighet, betyr ikke at det er "en generell nedgang landet rundt". 

Anonymous poster hash: 922b7...1d6

Skrevet

Har opplevd lignende.

Det kan bare være en uheldig tid for noen grupper.

Skift hovedbilde på Finn og prøv igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd lignende.

Det kan bare være en uheldig tid for noen grupper.

Skift hovedbilde på Finn og prøv igjen.

Kommer til å skifte hovedbilde ja og prøver igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Solgte leilighet i Bjerke bydel i april. Oppussingsobjekt som gjorde at folk ble helt "gale". Over 5,000 treff på Finn, over 50 på lista etter to visninger og nesten 20 personer med i budrunden. Gikk nesten 600,000 over antydning. En identisk leilighet i etasjen under som kun trengte "noe maling" gikk for knapt 100,000 mer måneden før. Det var megler som insisterte på at vi måtte komme oss på markedet før mai, og det er jeg glad for nå.

Anonymous poster hash: edbf3...bfc
AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten ligger veldig sentralt og er riktig priset i forhold til tilsvarende leiligheter som har blitt solgt i nabolaget den siste måneden. Hadde visning i dag, men ingen kom :( Megler sier markedet har stilnet veldig de siste to ukene. Er dette deres erfaring også? Noen som har opplevd liknende? Har solgt leilighet to ganger før, men aldri opplevd at ingen har kommet!

Jeg hørte at pinsehelgen i år var "siste frist" for å få solgt leiligheter før sommeren, etter dette stilner markedet.

Legg den ut til høsten?

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 4889b...b55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte at pinsehelgen i år var "siste frist" for å få solgt leiligheter før sommeren, etter dette stilner markedet.

Legg den ut til høsten?

Lykke til! :)Anonymous poster hash: 4889b...b55

Ja, og det har nok kloke hoder rett i. Skulle bare så gjerne ha visst det litt før. Megler sier at det vil ta seg opp igjen i august, så da stresser jeg ikke mer med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å vite. Vi hadde visning i vår leilighet i helgen, 10 stk på visning og solgte over 300.000kr over takst. Et lite tettsted utenfor Oslo.

Anonymous poster hash: 93d36...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...