Gå til innhold

Libero stelleunderlag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Vi har en ganske så nyfødt gutt og bruker Libero stelleunderlag (engangs) over håndkle og stellematte. Enkelte dager er vi oppe i en pakke pr dag, da han plutselig gjør sitt fornødige når han ligger der. Prøver å passe på hele tiden, men ikke alltid like enkelt med en stråle som går rett til værs! Dette er en overkommelig kostnad, selv om jeg synes det blir litt dyrt når vi er oppe i en pk om dagen enkelte dager. Prøver å være kjapp med å ha på bleie igjen, men ser han liker godt å ligge å strekke seg uten noe på, samtidig som det er bra å lufte stumpen litt.

Hva bruker dere på stellebordet?

Må bli en enorm klesvask om det ikke brukes engangsunderlag over håndkleet? Finnes det noen billigere underlag enn Libero sine?

Anonymous poster hash: 8c602...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare håndklær som jeg vasker jeg, blir for dyrt å bruke stelleunderlagene hjemme syntes jeg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte gulpeklut over stellematta. Var aldri noe stort problem, om det kom noe på kluten skylte jeg av den og kasta den i vaskemaskinen der og da. Vasket vel en maskin annenhver dag ca, med kluter og håndklær og babytøy. Dette med at ungen bæsjer og tisser over alt skjedde uhyre sjeldent her. Det var kun hvis han lå uten bleie lenge, for å lufte eller noe.

Å bruke engangskluter og stelleunderlag har jeg aldri gjort. Det blir da vel enorme mengder søppel? Hadde en pakke engangsunderlag i stelleveska, og jeg brukte den aldri opp. Kastet den da han sluttet med bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agnesb

Åpne bleier og behold den under litt da vel... Da kommer det. Så legger du under ny.

Og de er vel beregnet mere til å hs med seg. Hjemme har du vel håndklær?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Vi har stellematte med håndkle og flanell klut under stumpen. Det blir veldig dyrt om du skal bruke engangs hjemme ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Libero-underlagene klipper jeg i 2. Hun får lufte seg når jeg dusjer og da logger hun på det☺ ellers er jeg fort på med bleia. Har ett underlag med stoff på og ett tisselaken (flergangs) som jeg bruker en sjelden gang. Ellers går det i håndduker.

Endret av teknosilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker libero stelleunderlag over håndkleet hvis hun har bæsja seg ut - dvs at det har kommet på body/bukse. Innimellom rekker hun å tisse før jeg har fått på bleie igjen, da slenger vi håndkleet til vask, men det syns jeg er greit å bytte ca annenhver dag likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gutten her tisser/bæsjer sjelden på stellematta. Vi bruker faktisk fast mattene fra Libero i stedet for håndkle.

Anonymous poster hash: aa461...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker noen små håndklær fra Ikea til 5 kroner stk eller noe sånt. Har ca 20 stk. Og de har blitt mye bæsja på. Noen som gang etter gang har blitt frekkere kaster jeg bare

Anonymous poster hash: 6d98f...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi måtte i perioder ha dobbelt av alt, men trengte ikke bytte hver gang.

Men, når lekkasjene først kom- da kom det overalt på en gang, gjennom engangs/håndklær og selve stoffet på stellematten. Rakk som regel ikke bare bruke ny bleie.

Anonymous poster hash: 71f3b...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Libero-underlagene klipper jeg i 2. Hun får lufte seg når jeg dusjer og da logger hun på det☺ ellers er jeg fort på med bleia. Har ett underlag med stoff på og ett tisselaken (flergangs) som jeg bruker en sjelden gang. Ellers går det i håndduker.

Klippe i to var lurt!

Takk for tipset :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe i to var lurt!

Takk for tipset :)

TS

Bare hyggelig ☺ de er jo ganske store og trenger ikke ligge under hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat samme problem. Vi har pleid å bruke libero underlagene oppå stellematta, og så legger jeg slike tørre engangskluter under rompa hannes, men av og til hvis det kommer myyyyye bæsj så flyter det jo utover. Men de klutene er jo uansett billigere enn underlagene, så de gjør jo at vi kan berge underlagene av og til og ikke må skifte etter hvert bleieskift, selv om det blir mye papir-søppel. Men det var en god ide å klippe de i to!

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det ikke med sånne engangs tørrservietter fra butikken? De koster jo ingenting og er jo store pakker. Høres slitsomt ut med masse håndklær med tiss og bæsj på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det ikke med sånne engangs tørrservietter fra butikken? De koster jo ingenting og er jo store pakker. Høres slitsomt ut med masse håndklær med tiss og bæsj på :P

Nei de funker ikke :)

Når de tisser så kommer det mye. Er ikke så slitsomt, er det bare tiss på håndkleet så henger jeg det på håndkletørkeren så vi kan bruke det samme håndkle ut dagen hvertfall.

Nå som jeg har et spedbarn så syntes jeg akkurat dette med bleieskift og håndklevask er det minst slitsomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei de funker ikke :)

Når de tisser så kommer det mye. Er ikke så slitsomt, er det bare tiss på håndkleet så henger jeg det på håndkletørkeren så vi kan bruke det samme håndkle ut dagen hvertfall.

Nå som jeg har et spedbarn så syntes jeg akkurat dette med bleieskift og håndklevask er det minst slitsomme :)

Tiss er jo ikke så farlig, men masse bæsj så må en jo slenge det i vask. Hmmm, kanskje kjøpe masse billige vaskekluter på Nille eller noe som kan ligge under rumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisser rett igjennom. Det eneste som holder er håndduk bretta trippelt eller tisseunderlag så det ikke går igjennom. Finnes jo også tisselaken på apoteket. Der er det jo mange i pakken ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hat stellebord med plastunderlag, og legger håndkle under øvre del av kroppen og kjøkkenpapir på nedre del dersom det er bæsjebleie. Har ikke brukt engangsunderlagene hjemme, bare ute på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Vi pleier bare å putte en ny bleie under med en gang uten å lukke den, så kan babyen sprelle naken uten uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...