Gjest heksa Skrevet 4. september 2004 #21 Del Skrevet 4. september 2004 Gjør du deg dum eller? :o Les hele tråden du hvis du gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagensdiva Skrevet 4. september 2004 #22 Del Skrevet 4. september 2004 quote]Der har vi det igjen. Det er ikke hva en muslim sier, det er hva Koranen sier. Det er den de holder seg til. Så må du trekke inn Kristendommen også, selvfølgelig. I hvilket Kristent land er det dødstraff for homofili?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 5. september 2004 #23 Del Skrevet 5. september 2004 Siden fordommer også finnes blandt kristne er det i orden at homofili ikke aksepteres og medfører dødstraff i muslimske land. Ja da så. Etter som homofili ikke er en "sykdom" som kan helbredes, aksepteres det at det eksisterer i kristne land. Jeg kommer tilbake med koransitatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. september 2004 #24 Del Skrevet 5. september 2004 Siden fordommer også finnes blandt kristne er det i orden at homofili ikke aksepteres og medfører dødstraff i muslimske land. Ja da så. Etter som homofili ikke er en "sykdom" som kan helbredes, aksepteres det at det eksisterer i kristne land. I kristne land ja, men ikke blant en del konservative kristne. Da jeg gikk på ungdomsskolen snakket vi med biskopen, som plent avviste at homofili var medfødt og at det kunne helbredes. Han tok utgangspunkt i det som stod i Bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 5. september 2004 #25 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg kommer tilbake med koransitatet. I mellomtiden kan jeg komme med sitat fra en annen kjent bok: Mos 3:20 13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem. Og noen kommentarer fra utøvere av denne religionen: Påstander og reele fakta angående homofili Liker spesielt deres oppsummering: Satan er en løgner og en løgnens far. (Joh.8:44) Hans yndlingsuttrykk er: "Har Gud virkelig sagt.....!" Han er en mester til å lyve, forblinde menneskers sinn og tanker og få dem til å tro løgnen. Les også: 1.Tim.4:1, 2.Tim.4:3-4, Jud:4, 2.Pet.2:1-2, Joh.12:40 og 2.Kor.4:4. Disse skriftstedene handler om villfarelser, vranglære og forblindelser som er blitt profetert om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #26 Del Skrevet 5. september 2004 I mellomtiden kan jeg komme med sitat fra en annen kjent bok: Mos 3:20 13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem. Og noen kommentarer fra utøvere av denne religionen: Påstander og reele fakta angående homofili Liker spesielt deres oppsummering: Det som er viktig med kristne og vest-europeere er at du ikke generaliserer og skjærer alle under en kam, noe annet ville ha vært urettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. september 2004 #27 Del Skrevet 5. september 2004 Meg over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 5. september 2004 #28 Del Skrevet 5. september 2004 Meg over Her generaliserer man ingen, men tar for seg religionsskriftene. Men generaliseringer er vel en form for løgn, og dermed en synd tilsvarende like ille som homofili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 5. september 2004 #29 Del Skrevet 5. september 2004 Er det så sikkert at homofili ikke kan "helbredes"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #30 Del Skrevet 5. september 2004 I muslimske samfunn er homofili svært syndig/dødssynd. Kristne samfunn er langt mer tolerante (med unntak av fundamentalistiske sekter uten makt og innflytelse). Å trekke inn intoleranse mot homofile i kristne samfunn er like malplassert som f.eks. i en diskusjon om voldtekt av kvinner, å trekke inn at også menn blir voldtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #31 Del Skrevet 5. september 2004 I muslimske samfunn er homofili svært syndig/dødssynd. Kristne samfunn er langt mer tolerante (med unntak av fundamentalistiske sekter uten makt og innflytelse). Ingen som betviler at blant muslimer i dag er toleransen for dette mindre, og at det praktiseres dødsstraff. Trådstarter mente derimot at selve religionen gjorde islam verre på det område. I bibelen står det faktisk at man skal død der også, dersom homofili pratktiseres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 5. september 2004 #32 Del Skrevet 5. september 2004 Å trekke inn intoleranse mot homofile i kristne samfunn er like malplassert som f.eks. i en diskusjon om voldtekt av kvinner' date=' å trekke inn at også menn blir voldtatt.[/quote'] Litt mer feilplassert i en debatt å se på vestlige sekulariserte land som kristne. Da er det mer interessant å se på forskjellige religiøse samfunns syn på homofili. Men ingen praksis for dødsstraff for homofili her i vesten. I diverse miljø er det vel mer vanlig å fryse dem ut. Med større selvmordssannsynlighet for unge homofile og for utstøtte medlemmer av slike samfunn vil problemet fikse seg selv. Vi andre kan toe våre hender i dobbelmoral og skinnhellighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 5. september 2004 #33 Del Skrevet 5. september 2004 Synes det er trist at flere homofile ikke kan leve ut sin legning fordi noen religioner/fundamentalister ikke klarer å akseptere deres legning. Jeg skjønner ikke at noen kan bli drept fordi de elsker noen av samme kjønn. En homofil skal ikke føle seg skyldig, men elske seg selv for den h*n er. På samme måte burde alle i samfunnet vise respekt for dette, men det er tydeligvis ikke like lett for alle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 5. september 2004 #34 Del Skrevet 5. september 2004 I muslimske samfunn er homofili svært syndig/dødssynd. Kristne samfunn er langt mer tolerante (med unntak av fundamentalistiske sekter uten makt og innflytelse). Å trekke inn intoleranse mot homofile i kristne samfunn er like malplassert som f.eks. i en diskusjon om voldtekt av kvinner, å trekke inn at også menn blir voldtatt. Takk. Endelig en som klarer å se mindre sympatiske sider ved islam, uten å komme trekkende med :"Kristendommen er like ille!!!" Det er riktig at det står en hel del fa..skap beskrevet i Bilbelen, men disse påbud-forbud praktiseres ikke lenger i kristne land. Bibelen er modernisert til dages realiteter. Det kan man dessverre ikke si om koranen. Bibelen er i grunnen kjærlihetens evangelium. Elsk din neste som deg selv. Vend det andre kinnet til. Gud gav sin sønn for våre synder. Muslimer gir/ofrer seg selv og tar med seg kvinner og barn i døden for Allah. Hva slags jææ.. gud er det? Ja men hva med Knutbymenigheten?! Den var fæl den. Ja, og så får man plass til den hårde kjerne i en 14seters buss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. september 2004 #35 Del Skrevet 6. september 2004 Det er riktig at det står en hel del fa..skap beskrevet i Bilbelen, men disse påbud-forbud praktiseres ikke lenger i kristne land. Bibelen er modernisert til dages realiteter. Det kan man dessverre ikke si om koranen. Hva er så problemet? Du sammenlikner fundamentalistiske muslimer med sekualiserte land i vesten? Hva slags idiotisk sammenlikningsgrunnlag er det? Visste forresten ikke at Bibelen har kommet i revidert utgave. Ble den omskrevet i 1987 eller noe sånt? Det er menneskene som har forandret seg i vesten, ikke kr.domen. Både i Koranene og Bibelen står det at de som praktiserer homofili skal dø, så hva er den store forskjellen mellom religionene på det område? Hvorfor trekker du bare islam inn i dette spørsmålet? Kan du ikke heller ta avstand fra all urett mot homofile i verden, også hvor man ikke får lov til å være det f.eks i USA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagensdiva Skrevet 6. september 2004 #36 Del Skrevet 6. september 2004 Veldig enig med innlegget over... Synes argumentene var utrolig tynne, og heller et angrep mot EN religion. Det står mye positivt i Islam også, det står ikke at man skal slå andre, drepe andre osv. Dette er noe idiotiske mennesker har brukt til sin egen fordel. Dermed ødelagt andre oppfatning av deres religion. En annen ting du må huske på er at Bibelen OG KORANEN! stammer fra en og samme bok. Det gamle testamentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #37 Del Skrevet 6. september 2004 Er det så sikkert at homofili ikke kan "helbredes"? Hvem har sagt at homofile vil helbredes. Kanskje du kan bli smittet istedet?Kan anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 6. september 2004 #38 Del Skrevet 6. september 2004 Hvem har sagt at homofile vil helbredes. Kanskje du kan bli smittet istedet?Kan anbefales! Det der er en seksuell overførbar sykdom, så jeg holder meg langt unna sex med homofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 6. september 2004 #39 Del Skrevet 6. september 2004 Hvem har sagt at homofile vil helbredes. Kanskje du kan bli smittet istedet?Kan anbefales! Grin og grin,jeg utelukker ikke at det vil bli mulig for homoer å bli hetero. Det vil ikke si at jeg bryr meg noe særlig om saken. Det er homoer som oppsøker kristne menigheter for å bli "friske" så markedet er der :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 6. september 2004 #40 Del Skrevet 6. september 2004 Grin og grin,jeg utelukker ikke at det vil bli mulig for homoer å bli hetero. Det vil ikke si at jeg bryr meg noe særlig om saken. Det er homoer som oppsøker kristne menigheter for å bli "friske" så markedet er der :-) ..og hvorfor tror du de ønsker å bli "friske" som du kaller det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå