Gå til innhold

Naboens hund tisser i fellesarealene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om dette er riktig forum, men de er så gærne på det dyreforumet. Altså: naboen som bor i 3. Etg har en hund som tydelig vis ikke greier å holde seg for den tisser ( lekker/skvetter) fra 3. Etg. Og ned når de skal lufte den. Det er sykt ekkelt, det lukter og vi er flere beboere som plages. Vi har vært og banket på til dem før og opplyst om problemet, de sier bare 'ha og tja'. Neste steg blir i så tilfelle å klage til styre, men samtidig sitter dette langt inne for meg. Regelverket sier at det er lov med kjæledyr som ikke er til sjenanse, og jeg vil jo nødig kaste ut hunden deres. Samtidig er jeg så drittlei pisslukt, kan de ikke bare tørke opp etter den i alle fall! Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: ad927...113

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, spesielt. Jeg har hatt hund i blokk, og da han var valp og ikke helt kunne holde seg, så bar jeg ham ned trappen for å unngå slike uhell. Den gangen han tisset litt i heisen vasket jeg såklart opp! 

Dere kan kanskje sende dem et brev? Si at de er nødt til å enten bære hunden, lære den å ikke tisse i gangen, eller vaske etter den. Si ifra at dere kommer til å kontakte styret hvis det ikke bedrer seg innen x dager. Send det som samarbeid mellom flere naboer. Da har de fått en slags formell advarsel fra dere før styret blir innblandet..

Anonymous poster hash: 0c925...0fd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, spesielt. Jeg har hatt hund i blokk, og da han var valp og ikke helt kunne holde seg, så bar jeg ham ned trappen for å unngå slike uhell. Den gangen han tisset litt i heisen vasket jeg såklart opp!

Dere kan kanskje sende dem et brev? Si at de er nødt til å enten bære hunden, lære den å ikke tisse i gangen, eller vaske etter den. Si ifra at dere kommer til å kontakte styret hvis det ikke bedrer seg innen x dager. Send det som samarbeid mellom flere naboer. Da har de fått en slags formell advarsel fra dere før styret blir innblandet..

Anonymous poster hash: 0c925...0fd

Den er for stor til å bæres, og den lekker liksom, altså drypper hele veien fra 3. Og ned. Tror ikke den evner å holde seg. Vi har banket på og snakket med de ( tenkte det var ryddigere og ta det ansikt til ansikt) men kanskje vi skulle skrive et brev ja, formell advarsel er sikkert lurt. Jeg har absolutt ingenting imot hunder, men dette er ganske sjenerende...

AnonymBruker
Skrevet

Den er for stor til å bæres, og den lekker liksom, altså drypper hele veien fra 3. Og ned. Tror ikke den evner å holde seg. Vi har banket på og snakket med de ( tenkte det var ryddigere og ta det ansikt til ansikt) men kanskje vi skulle skrive et brev ja, formell advarsel er sikkert lurt. Jeg har absolutt ingenting imot hunder, men dette er ganske sjenerende...

Da må den få på seg et bellyband.

Men om den lekker i trappa, må den jo gjøre det inne hos disse også? Kanskje de er så vant med dette, at de ikke bryr seg lenger.

Anonymous poster hash: 54fa0...303

AnonymBruker
Skrevet

Da må den få på seg et bellyband.

Men om den lekker i trappa, må den jo gjøre det inne hos disse også? Kanskje de er så vant med dette, at de ikke bryr seg lenger.

Anonymous poster hash: 54fa0...303

Eller at de lufter den for sjeldent, slik at den ikke greier å holde seg i trappen? Jeg aner ikke jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Send klage til styret. Sjenerende dyrehold er av de tingene man behandler flest klager om.

Anonymous poster hash: cdfa6...61e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...