Gå til innhold

slankekurer

aowi

Anbefalte innlegg

Bare lurer litt her.... :roll:

har du, ev hvor mange slankekurer har du prøvd ?

Har noen funka i det hele?

jeg har bare prøvd eplesideredikk.. hjelper mot trang etter søtsaker hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så heldig at jeg ikke trenger å slanke meg. Skjønner at enkelte vil slanke seg, men det er for mye fokusering på slanking og tynne jenter, gutter.

Så et TV-prgram der de hadde gjort undersøkelser på kvinner som slanket seg. Jo flere slankekurer de prøvde, jo mer la de på deg etter endt (mislykket) slankekur. Så hadde jeg vært deg, ville jeg ikke begynt på ande slankekurer.

Hvorfor ikke bare begynne å trene 2-4 ganger i uken og spise sunt? Du kan evt ha en dag i uken (f.eks. lørdagen) unne deg litt godteri, som belønning for at du var så flink til å spise sundt forrige uke. Bare et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det var dette med sunt kosthold og fyskisk aktivitet, da :roll:

Bortsett fra at det er jo litt uenighet om hva som faktisk er et sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke det finnes den slankekur som jeg ikke har prøvd.

De siste årene har jeg innsett at slanking ikke er noen god løsning - da gikk jeg over til å følge Dr. Lindberg`s teorier - masse frukt og grønnsaker, mat med lav GI og masse trim ... Det funker :-)

Grethe Roede, Libra, pulver, ananas, Rikshospitalkuren +++ er bare å lure kroppen - det er kun varig omlegging av kosten som gjelder. Slankekurer er masse kilo raskt av - og enda flere kilo raskt på etterpå.

På Grete Roede skryter de av de som klarer å ta av mest den siste uken - endatil at alle som har greie på det sier at det er direkte usunt å ta av mer enn 0,5 kg pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alt utenom salmonalla :roll: og de har hver og en sørget for at jeg har blitt feitere og feitere. Stabil ble vekten først da jg sluttet å slanke meg.

Varig omlegging av kosthold og mer bevegelse er det eneste som funker, kurer bør du holde deg langt unna. Fedon- og Grete-kosthold er da vel heller ikke kurer i den forstand, men en varig omlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slanke kur som funker. Men rettere sagt så er det vel å si at man heller bør legge om kostholdet.

Måltid kl. 08:00,11:00 og 14:00

Frokost 1 glass melk de øvrige måltidene vann eller lett saft. 1 klibrød, to knekkebrød eller en skive med vanlig pålegg. Grønnsaker/salat til to av måltidene. Frukt et måltid. Vanlig moderat pålegg på maten.

Måltid kl. 17:00

150 g. fisk eller kjøtt, 100 g. potet. 1 klibrød før maten. salat. Rikelig med vann. Frukt.

Måltid kl.20:30

Det samme som de øvrige måltidene på formiddagen, men med 1 glass melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke det finnes den slankekur som jeg ikke har prøvd.  

De siste årene har jeg innsett at slanking ikke er noen god løsning - da gikk jeg over til å følge Dr. Lindberg`s teorier - masse frukt og grønnsaker, mat med lav GI og masse trim ... Det funker  :-)  

Grethe Roede, Libra, pulver, ananas, Rikshospitalkuren +++ er bare å lure kroppen - det er kun varig omlegging av kosten som gjelder. Slankekurer er masse kilo raskt av - og enda flere kilo raskt på etterpå.

På Grete Roede skryter de av de som klarer å ta av mest den siste uken - endatil at alle som har greie på det sier at det er direkte usunt å ta av mer enn 0,5 kg pr. uke.

Og med Dr. Lindberg så lurer du ikke kroppen?

Har du prøvd Libra og Grete Roede?

Poenget dems er jo nettopp varig endring av kostholdet! Grete Roede er utrolig bra! Anbefales til de som trenger å lære om kosthold, og hvordan spise riktig og sundt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moder'n og jeg prøvde Rikshospitalets en gang - det var en sær opplevelse og jeg gikk ned to kilo etter at kuren var over :ler:

Dietten besto av sånne ting som cottage cheese, peanøttsmør og rent kjøtt.... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en eller anngen her på KG en gang at det er jo ikke noe vits å gå på slanke kur hvis man skal gå tilbake til å spise "vanlig" etter man har nådd den vekten man ønsker. Det var jo den "vanlige" gamle dietten som gjorde at man ble overvektig.

Det er bedre å legge om kosten, ikke at man skal pine seg gjennom noe men spise sunt. Det går selvfølgelig sakter å gå ned da. Bedre med sakte nedgang og ikke gå opp igjen.

La o mkostholdet i Januar har gått ned 13 Kg er innenfor normal BMI nå bare et par kilo igjen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Har prøvd Grete roede' date=' og det funka! Anbefales på det varmeste!!![/quote']

Det er vel egentlig ikke en slankekur, men en forandring i livsstil vil jeg si. Men blir brukt som slankekur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg gikk på Grethe Roede, og det funket ABSOLUTT!! Gikk ned 15 kg når jeg gikk på det, og har tatt av 5 til etter det. Suuuuuper fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre !!

Jeg er ikke ute på slanking selv for dere som trodde det :roll:

Jeg trimmer og spiser veldig sunt men går på medisiner som ødelegger alt :evil:

Tror jeg går ned av meg selv når jeg slutter på dem.

Flere som har prøvd ? og virkning? er bare litt nysgjerrigper :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penelene skrev:

Og med Dr. Lindberg så lurer du ikke kroppen?

Har du prøvd Libra og Grete Roede?

Poenget dems er jo nettopp varig endring av kostholdet! Grete Roede er utrolig bra! Anbefales til de som trenger å lære om kosthold, og hvordan spise riktig og sundt!!!

Jeg har gått på både Grete Roede og Libra - de to kurs-typene er omtrent identiske. Joda, jeg gikk ned massevis av kilo - men etterpå gikk jeg opp mer enn jeg hadde gått ned.

Hvor mange tror du klarer å holde det kostholdet etter endt kurs ?

Mener du det er sunt å gå ned flere kilo på en uke ?

Og mener du at seriøse kursledere skal bifalle de som taper mest vekt ... da ofte 2 kilo pr. uke.

Fedon Lindberg skriver:

Skal du oppnå optimal helse, må du sørge for at ditt kosthold, fysiske aktivitet samt stressnivå og selvinnsikt er i balanse. Dr. Lindbergs kostråd er lett å følge og vil ha en stor effekt på hvordan du har det og hvordan du ser ut. Økningen i vitalitet som du vil oppleve, vil stimulere deg til å ta ytterligere skritt mot bedre helse og velvære. Ditt valg i dag vil være avgjørende for hvordan du har det fremover.

Jeg for min del har fulgt hans råd i snart 2 år og jeg har gått ned over 20 kilo uten å lide, uten å telle kalorier, uten å være desperat etter å skeie ut slik man er når man følger Grete Roede og lignende kurs.

Fedon Lindberg`s teorier er ikke en slankekur - det er en livsstil som gjør deg friskere og gir deg mer energi, man lærer stressmestring - stress er faktisk en medvirkende årsak til overvekt blant folk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...