Gå til innhold

Studie konkluderer at utdanning er grunnen til den langvarige nedgangen i religiøsitet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er da selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Dette er da selvsagt.

Jeg vil påstå at det er media som er den største grunnen, ikke utdanning. 

Mener du utdanningen var dårlig før 1970? 

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men vitenskapen har kommet mye lengre nå og er spredd til flere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok at det har sin årsak i at folk er begynt å kreve å få leve sitt liv etter eget hode.

Anonymous poster hash: caa42...65d

AnonymBruker
Skrevet

Tilgangen til utdanning har økt. Flere tar utdanning.

Utdanning har også bedre kvalitet i dag enn før ja.

Anonymous poster hash: 0e327...17e

• Liker 1
Skrevet

Tilgangen til utdanning har økt. Flere tar utdanning.

Utdanning har også bedre kvalitet i dag enn før ja.

Anonymous poster hash: 0e327...17e

I vestlige land har ikke tilgang til utdanning økt noe særlig siden 70tallet, det som har økt er globalisert media. 

Ifølge studier så er studenter idag, latere og dårligere enn før, så kvalitet har ihvertfall ikke økt.

Media ikke utdanning, er grunnen til dette. 

AnonymBruker
Skrevet

I vestlige land har ikke tilgang til utdanning økt noe særlig siden 70tallet, det som har økt er globalisert media. 

Ifølge studier så er studenter idag, latere og dårligere enn før, så kvalitet har ihvertfall ikke økt.

Er dette noe du har kommet frem til helt selv?

Anonymous poster hash: e8ef3...801

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kilder, takk!

Endret av Harvey Specter
Skrevet

Vel i utdanningen så blir ikke religion lenger forkynnet men heller bare lært som noe noen bryr seg med. Og det er jo bra.

Men jeg ble litt forbanna når det på ukeplanen til sønnen min sto "RLE: hvordan gud skapte verden". Da fikk læreren seg litt tilsnakk.

Skrevet

Selvsagt var den elendig. Den obligatoriske utdanningen var mye kortere, bare et fåtall gikk på videregående skole, og enda færre på universitetet.

Skrevet

Flere får utdanning nå enn for 30-40 år siden. Verden er blitt mindre på den måten at informasjon spres lett. Vi reiser også mere. Og folk tør ta egne valg, ikke minst. Før ble alle konfirmert fordi det ble man bare, og folk døpte barna sine fordi det var vanlig. I dag tør vi si nei til disse tradisjonene. Vi blir mer opplyst på alle områder og det er klart at religionene mister makt og medlemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...