SimSim Skrevet 2. september 2004 #1 Skrevet 2. september 2004 Har nettopp lest igjennom diskusjonen om telefonselgere her ute. Alle er vel stort sett enig i at de IKKE ønsker å snakke med dem. Lurer derfor på om hvordan hverdagen til en telfonselger er? Noen som har prøvd det? Det aventeres stadig vekk ledige stillinger på callingsentrene...og jeg synes det ser ut til at det er en voksende bransje (?) Det må da være laaaaangt mellom hvert salg :o
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #2 Skrevet 2. september 2004 Stadige ledige stillinger? Det er det en grunn til Dårlig betalt og provisjonbasis
Dru Skrevet 2. september 2004 #3 Skrevet 2. september 2004 Om det er langt mellom hvert salg avhenger av hvilket produkt du selger. De fleste firmaer som driver med telefonsalg opplever ekstremt stor gjennomtrekk av folk, pga jobbens natur. Å sitte flere timer hver dag og bli skjelt ut er ikke akkurat motiverende. Og så er det lønn, ja. Noen opererer med en fast grunnlønn, med provisjon oppå den igjen. Men i de aller fleste tilfeller med grunnlønn, så tjener du ikke noe over den før du har tjent opp nok provisjon til å gå over. Alt i alt er det en jobb man må være ekstremt motivert for, man bør nesten ha et slags kall. Dvs hvis man har tenkt å jobbe med det lengre enn en mnd. Men for all del, det er ikke alle som hater telefonselgere. Mange folk er hyggelige også.
SimSim Skrevet 3. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2004 Om det er langt mellom hvert salg avhenger av hvilket produkt du selger. De fleste firmaer som driver med telefonsalg opplever ekstremt stor gjennomtrekk av folk, pga jobbens natur. Å sitte flere timer hver dag og bli skjelt ut er ikke akkurat motiverende. Og så er det lønn, ja. Noen opererer med en fast grunnlønn, med provisjon oppå den igjen. Men i de aller fleste tilfeller med grunnlønn, så tjener du ikke noe over den før du har tjent opp nok provisjon til å gå over. Alt i alt er det en jobb man må være ekstremt motivert for, man bør nesten ha et slags kall. Dvs hvis man har tenkt å jobbe med det lengre enn en mnd. Men for all del, det er ikke alle som hater telefonselgere. Mange folk er hyggelige også. Det var vel slik jeg tenkte meg. Er for tiden på jakt etter en annen jobb....men har "rygget" unna callingsentrene. Var derfor mest nysgjerrig på om det virkelig er noen som trives med denne form for telefonsalg og om man tjener relativt greit. Takk for svaret
Gjest happyending Skrevet 6. september 2004 #5 Skrevet 6. september 2004 Jeg har jobbet som telefonselger både for telenor og tele2 og vært sammen med en som er selger i hafslund og jeg tror ikke folk der ute er klar over hvor mye en selger kan tjene hvis han er flink og har de rette innstillingene.. Det er en utrolig krevende jobb psykisk, men jeg kan fortelle som så at de fleste selgerne har fra kr 110 i timen og oppover, og at enkelte selgere jeg har jobbet med har opp mot 500 kr i timen.. Og jeg vet om selgere som har tjent ca 50000 på EN DAG for å selge alarmer.. Men, hvis du selger leksikon eller lodd eller rett og slett ikke er flink, så er det ikke en drømmejobb.. Det er veldig, veldig psykisk tungt og man får endel kjeft.. Det er og veldig ensformig arbeid.. Men til gjengjeld kan du tjene deg rik og det er sinnsykt godt miljø på slike steder.. Husk, de eneste måtene å bli rik på er: - å bli født rik/arve - ta en feit utdannelse - vinne i lotto - ha en jækla bra forretningsidè ELLER - starte på gulvet innenfor salg..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå