Gå til innhold

Blir man smartere etter man har blitt voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i en vennegjeng med en fyr som er rimelig skarp. Ikke som i at han har lest mange bøker eller har høy utdannelse, men at han alltid er rask på morsomme svar og rask på tenke logisk.  Lurer på om jeg selv kan bli smartere på den måten og i såfall hvordan? 

Anonymous poster hash: ecffc...b44
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der er medfødte evner og grenser for hvor skarp man er og kan bli, men der er tusen måter man kan øke sin egen forståelse, sans for logikk, kunnskaper osv.

Dersom det er snakk om allmennkunnskaper kan du begynne å lese mer.

Dersom du vil forstå logikk bedre er der forskjellige bøker som gir en introduksjon i logisk tenkning.

Osv

Anonymous poster hash: 02bb9...fc3
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i en vennegjeng med en fyr som er rimelig skarp. Ikke som i at han har lest mange bøker eller har høy utdannelse, men at han alltid er rask på morsomme svar og rask på tenke logisk.  Lurer på om jeg selv kan bli smartere på den måten og i såfall hvordan? 

Anonymous poster hash: ecffc...b44

Man kan bli klokere og mer reflektert som voksen, og mer belest. Men det du beskriver er gjerne resutatet av intelligens og selvtillit, og ikke noe som kan trenes opp.

Anonymous poster hash: fed4a...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Men ja, logikk kan lære seg, men det betyr likevel ikke at kunnskapen vil være raskt tilgjengelig mentalt i en samtale.

Anonymous poster hash: fed4a...6a2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre

Anonymous poster hash: 5bbad...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...