AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Datteren min har en venninne hun leker veldig mye med, og to andre som hun leker nesten like mye med. Hun har blitt syykt opptatt av bursdagskonseptet i det siste, tror det har å gjøre med en bok vi har hjemme hun har arvet av meg. Og hun er såå oppsatt på å feire slik de gjør der. Ergo vil hun at disse tre venninnene skal komme. Jeg har invitert to av dem, men er det egentlig litt for tidlig å invitere barnehagevenner til treårsdag når de ikke treffes på privaten? Syns mødrene hevet øyenbrynene litt da jeg nevnte det for dem, men jeg er kanskje litt paranoid førstegangsmamma som er redd for å gjøre feil. PS: har snakket med bhg om at de fire er en så markert "minoritet" mtp alder og antall at det ikke er ekskluderende, de ansatte sier at de fire leker mye sammen og at de mener det er innafor å invitere dem uten å inkludere flere, og at det er først neste år v/4årsalder at man må tenke hele grupper. Anonymous poster hash: b1051...cd3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 TS her. De venninnene jeg nevner er altså kun barnehagevenninner, de treffes ikke privat. Anonymous poster hash: b1051...cd3
teknosilje Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Hun går vel på småbarn enda? Vi hadde ikke bhg-bursdag før mi begynte på storbarn, er da det er mest vanlig. Om de treffes på privaten eller ikke har ingenting å si. De er jo uansett så små at dette ikke er helt vanlig enda. Men det er jo barna i bhg man ber i bursdag. De treffes jo hver eneste dag og leker sammen i mange timer ☺ de er jo venninnene hennes. Jeg ville ventet til neste år. Du kan ikke bare be 2 eller 3. Enten hele avdelinga eller kun jentene. Endret 15. juni 2015 av teknosilje
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Vi feiret 3-årsdagen og det var stor stas! Hvis bhg sier at de er en så markert minoritet, ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å invitere bare dem. Vi feiret nettopp 5-årsdag og da inviterte vi jentene på samme alderstrinn, nettopp med samme begrunnelse. Det var liksom et helt klart skille. Men det er jo greit å invitere på privaten, ikke legge invitasjonene i hylla i bhg. Anonymous poster hash: fe843...5b7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Vi har drøyd barnabursdag til de går i førsteklasse. Når de er yngre enn det feirer de bursdagen sin i barnehagen med is og krone, og jeg ser ingen grunn til at de skal feire enda en gang hjemme med de samme barna. Og når de blir eldre og går på skolen synes jeg det er bursdagsfeiringer i ett sett, så det er også en grunn til at jeg synes de kan drøye det i barnehagen.Anonymous poster hash: 68b41...de9
Jade Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Det er aldri feil å invitere i bursdag, så du har nok misforstått øyenbrynhevingen ☺ Blir jo kjekt å bli kjent med foreldrene! Vi startet når de var 4. Det var det som var vanlig i de bhg de gikk i. Hadde vi fått invitasjon tidligere, hadde det bare vært en koselig overraskelse. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Det er DEFINITIVT for tidlig. Vent 3 år til.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Hun går på stor avdeling, det er litt flytende overganger aldersmessig i barnehagen vår 2-3-åringene har en del samlinger sammen, så alle de hun leker med er 3 år. Det er lagt opp mer som et lekebesøk med ekstra god mat enn en full-fest-bursdag, og jeg har som noen foreslår ikke lagt invitasjoner i noen hyller, kun snakket/ringt med foreldrene. Tenker selv at dersom hun hadde blitt invitert, ville det bare vært koselig, men jeg ville nok forsikret meg om at det ikke var noe ekskluderende opplegg på gang. Men det er altså ikke vanlig i vår barnehage å invitere før 4 år. Ballen har egentlig begynt å rulle, hehe. Jeg vil ikke kalle tilbake invitasjoner Men det var interessant å høre andres meninger, så takk for tilbakemeldinger. Det blir to jenter fra barnehagen og to nabojenter. Resten av sulamitten (familie, venner av familien, faddere etc.) avløser, og da blir det mer ståhei Anonymous poster hash: b1051...cd3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Hun går på stor avdeling, det er litt flytende overganger aldersmessig i barnehagen vår 2-3-åringene har en del samlinger sammen, så alle de hun leker med er 3 år. Det er lagt opp mer som et lekebesøk med ekstra god mat enn en full-fest-bursdag, og jeg har som noen foreslår ikke lagt invitasjoner i noen hyller, kun snakket/ringt med foreldrene. Tenker selv at dersom hun hadde blitt invitert, ville det bare vært koselig, men jeg ville nok forsikret meg om at det ikke var noe ekskluderende opplegg på gang. Men det er altså ikke vanlig i vår barnehage å invitere før 4 år. Ballen har egentlig begynt å rulle, hehe. Jeg vil ikke kalle tilbake invitasjoner Men det var interessant å høre andres meninger, så takk for tilbakemeldinger. Det blir to jenter fra barnehagen og to nabojenter. Resten av sulamitten (familie, venner av familien, faddere etc.) avløser, og da blir det mer ståhei Anonymous poster hash: b1051...cd3 Synes dette høres supert ut, jeg!!Anonymous poster hash: fe843...5b7
Luckiness Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Så lenge de barnehageansatte synes dette virker som et ok opplegg, så må det vel gå fint? Men hvor mange barn er det på hennes gruppe/avd? Er de 7stk og hun + 3 andre skal i selskap, så er det dumt å ekskludere resten. Er det derimot en større avd, vil det sikkert ikke ha så mye å si. Da er fåtallet invitert. Inviter litt "uformelt" da. Inviter til "playdate" med litt ekstra hygge? Hold selskapet enkelt, server hot dog og hver sitt kakestykke e.l. Hold det rolig og ikke lag et stort vesen av feiringen (hun må selvfølgelig føle at det er en feiring av henne. Men ikke slik at de kommer tilbake i barnehagen og misunner - ikke med vilje sikkert, alle over hva de har spist, hvordan besøket var osv. Om du skjønner ).
teknosilje Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Det er DEFINITIVT for tidlig. Vent 3 år til. For noe tull ☺ det er det selvfølgelig ikke.
teknosilje Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Hun går på stor avdeling, det er litt flytende overganger aldersmessig i barnehagen vår 2-3-åringene har en del samlinger sammen, så alle de hun leker med er 3 år. Det er lagt opp mer som et lekebesøk med ekstra god mat enn en full-fest-bursdag, og jeg har som noen foreslår ikke lagt invitasjoner i noen hyller, kun snakket/ringt med foreldrene. Tenker selv at dersom hun hadde blitt invitert, ville det bare vært koselig, men jeg ville nok forsikret meg om at det ikke var noe ekskluderende opplegg på gang. Men det er altså ikke vanlig i vår barnehage å invitere før 4 år. Ballen har egentlig begynt å rulle, hehe. Jeg vil ikke kalle tilbake invitasjoner Men det var interessant å høre andres meninger, så takk for tilbakemeldinger. Det blir to jenter fra barnehagen og to nabojenter. Resten av sulamitten (familie, venner av familien, faddere etc.) avløser, og da blir det mer ståhei Anonymous poster hash: b1051...cd3 Det blir sikkert kjempekoselig for de ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå