AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har ikke fått utbetalt lønn, og feriepengene jeg fikk var ikke mye. Jeg er student som har jobbet i en 40% fast stilling siden november. Lønningsdagen fikk jeg bare en ubetydelig beløp, som tydeligvis er feriepenger, men vanlig lønn fikk jeg ikke. Anonymous poster hash: 0efd7...7c3
Gjest Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Skal du ta ut ferie i sommer, eller skal du jobbe? Om du skal jobbe så har sikkert lønningskontoret gjort en feil. Snakk med din overordnede.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Skal du ta ut ferie i sommer, eller skal du jobbe? Om du skal jobbe så har sikkert lønningskontoret gjort en feil. Snakk med din overordnede. Kontrakten min går ut i begynnelsen av juli, så da slutter jeg. Her må det ha skjedd en feil. Jeg har heller ikke fått utbetalt feriepenger fra min forrige jobb, jeg jobber der i fjor, i en mindre stilling, men sommeren 2014 jobbet jeg i en større stilling. Anonymous poster hash: 0efd7...7c3
Gjest Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 OK. Da er det to ting her. For det første, så må du ta kontakt med din overordnede eller lønnskontoret. Noen har glemt å varsle at du ikke skal ta ut ferie, men fortsette med vanlig lønn. For det andre, grav fram din siste lønnsseddel fra den gamle jobben. Det kan hende at du fikk fjorårets feriepenger utbetalt da du sluttet der. Hvis du ikke fikk det, så henvend deg dit og spør når de utbetaler feriepengene. Mulig du får de med juli-lønna. Enkelte gjør det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 OK. Da er det to ting her. For det første, så må du ta kontakt med din overordnede eller lønnskontoret. Noen har glemt å varsle at du ikke skal ta ut ferie, men fortsette med vanlig lønn. For det andre, grav fram din siste lønnsseddel fra den gamle jobben. Det kan hende at du fikk fjorårets feriepenger utbetalt da du sluttet der. Hvis du ikke fikk det, så henvend deg dit og spør når de utbetaler feriepengene. Mulig du får de med juli-lønna. Enkelte gjør det sånn. Ok, tusen takk for svar, setter stor pris på det. Tar kontakt med min overordnede i morgen, for det er vel hennes ansvar å varsle om dette til lønnskontoret, noe hun med stor sannsynlighet ikke har gjort. Er det vanlig å få feriepenger utbetalt ett år før, når en slutter. Tror ikke jeg fikk en særlig stor sum, så det tror jeg ikke har skjedd, får ta kontakt med dem også i morgen. Anonymous poster hash: 0efd7...7c3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #6 Skrevet 16. juni 2015 Ok, tusen takk for svar, setter stor pris på det. Tar kontakt med min overordnede i morgen, for det er vel hennes ansvar å varsle om dette til lønnskontoret, noe hun med stor sannsynlighet ikke har gjort. Er det vanlig å få feriepenger utbetalt ett år før, når en slutter. Tror ikke jeg fikk en særlig stor sum, så det tror jeg ikke har skjedd, får ta kontakt med dem også i morgen. Anonymous poster hash: 0efd7...7c3 Det er det vanlige at feriepengene utbetales når en slutter i en jobb ja. Og da trekkes det skatt av dem, så da blir ikke summen så stor.Anonymous poster hash: d4786...b40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå