Gå til innhold

Eksen hans er en drittkjerring, hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg blir stemplet som ubrukelig stemor nå men.

Moren til stebarna mine er en kjerring. Hun er egoistisk, selvopptatt, tenker kun på seg selv og er dessverre flink til å snakke for seg slik at samboeren min alltid må gi seg. Dette gjelder så og si alle diskusjoner de har.

Orker ikke legge ut alle detaljer i frykt for å bli gjenkjent, men problemet (mitt) i hovedsak et at han alltid gir seg. Uansett hva det gjelder så får den hersens dama viljen sin, mens samboeren min går hjem og tenker "jaja jeg hever meg over det, gidder ikke diskutere".

Kjenner jeg blir forbanna. Det handler ikke om å heve seg over det, hun ser på det som at hun får det sånn som hun vil hver eneste gang, så lenge hun roper høyt nok og ikke gir seg. Han er blitt dørmatta hennes. Han har barna mer enn han skal for eksempel (over 50/50), mens han i tillegg betaler bidrag til henne. Hun lemper barna over på oss i tide og utide, uten å spørre om det passer, men regner med vi sitter med åpne armer 24/7. Vel det gjør vi ikke, vi har et liv utenom barna også. Vi har planer av og til. Noe vi ofte må gi slipp på fordi han må være "barnevakt" fordi hun skal på en eller annen fest/konsert og ikke finner noen andre som kan passe dem. Og sier han at han ikke han, blir det ramaskrik og hun klikker i vater, mens hun i tillegg med vilje sier ting for å gi han verdens dårligste samvittighet. Så går hun ut til resten av bygda og legger ut om Hvor dårlig far han er som ikke stiller opp, osv.

Jeg har et barn selv, som har en far som bor så langt unna at han har ikke barnet særlig ofte. Og når barnet mitt først er der og jeg har barnefri, har jeg faktisk veldig lyst til å finne på noe sammen med min kjæreste og samboer. Vi gjør jo ikke noen ting ellers, når vi har barna hans konstant (selv på dager og uker som ikke er pappauker/dager). Det er lettere å finne barnevakt til et barn enn 3, så derfor prøver vi å heller finne på noe de helgene kun mitt barn er her. Men det har det blitt veldig lite av i det siste.

Og om jeg spør hvorfor de nå er her på 3. Uka på rad, så får jeg bare et svar at det vet han egentlig ikke. Det er moras uke men de er fortsatt her.

Faen jeg blir så sint at jeg holder på å sprekke.

Er det noe som skal kunne ødelegge dette forholdet så er det henne.

Men jeg irriterer meg over han også. At han lar seg tråkke på hele tiden! Han er dørmatta hennes, og det her jeg prøvd å fortalt han men han blir bare sur og mener jeg bare kritiserer han.

Hva f skal jeg si for å få han til å skjerpe seg? Han er nødt til å manne seg opp.

Og jeg savner tid sammen med samboer alene.

Vi er liksom ikke kjærester lenger. Bare foreldre. Fritiden forsvant idet eksen hans fant ut at det var bare å lempe barna over på barnefaren når som helst det passet henne fordi han sier aldri ifra om noe.

Hun gjør som hun vil med han, og han bare godtar og godtar. Det er IKKE okei!

Det er ikke slik som dette jeg ønsker å leve livet mitt. Og han bør heller ikke gjøre det samme.

Føler jeg får rundt som et illsint lemen hver gang han nevner henne. For hver gang er det noe nytt. Noe nytt han må godta og gi seg med.

Jeg klikker!

Hva faen gjør jeg?

Anonymous poster hash: d1b7c...a0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg og situasjonen din. Har vært bort i liknende sak, men heldigvis begynte han å si i fra, og da roet det seg fort. (Men det var mest telefonterror og udugelig-gjøring av far)

Her må de faktisk få en skriftlig avtale på plass, og hun får holde seg til avtalen.

Struktur og forutsigbarhet er like viktig for barna som voksne.

Jeg skjønner at dette ikke handler om at dere ikke VIL ha barna, men at ting skal planlegges først. Og at om det ikke passer for dere, må et NEI aksepteres av mor.

Om de ikke får til samarbeidet på egenhånd bør det en tredje part inn..

Og selvfølgelig: HAN må ta kampen.. Det er vanskelig i begynnelsen, men SÅ verdt det for ettertiden.

Husk at de må ha kontakt resten av livet på grunn av barna.. Kanskje like greit å si hva man mener først som sist...!

Anonymous poster hash: b0aec...211
  • Liker 3
Skrevet

Trist for barna som har en mor som så ofte prioriterer å gjøre andre ting fremfor å være med dem. Godt for barna at de hvertfall har en god far som alltid sier ja når mor prioriterer andre ting. Fokuser på at du og din samboer er en ressurs og trygghet for hans barn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trist for barna som har en mor som så ofte prioriterer å gjøre andre ting fremfor å være med dem. Godt for barna at de hvertfall har en god far som alltid sier ja når mor prioriterer andre ting. Fokuser på at du og din samboer er en ressurs og trygghet for hans barn.

Ja det kan du si.

Også går hun rundt og klager på at faren ikke stiller opp..

Anonymous poster hash: ca1d6...ae0

Skrevet

Ja det kan du si.

Også går hun rundt og klager på at faren ikke stiller opp..

Så la henne klage og bitche...

Den som lever får se!

For deg gjelder det vel å ikke gå henne i næringa som bygdetroll? Og ønsker du virkelig å være den "stemora" som synes far har ungene for mye og en teit eks i tillegg?

Han elsket henne en gang..... Jobb med det du kan gjøre noe med her :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen her (dessverre). Men heldigvis har min samboer innsett at dette ikke er normalt og han gir henne klar beskjed. Da er det selvfølgelig han som ikke samarbeider. 

Har et tilfelle nå i dag, ungene er hos oss og det er avslutning for klassen. Mora har visstnok svart i forrige uke at "vi kommer", selv om ungene er hos oss og hun ikke kan være med selv pga jobb. Hun kan ærlig talt ikke svare på noe sånt på vegne av faren! (og det er langt fra første gangen)

Jeg har også vært forsiktig med hva jeg skriver her inne, men jeg ser etterhvert at det er så mange slike tilfeller at man kan bli "gjenkjent" selv om det ikke er jeg som skriver....

Har du TS lyst til å dele tanker så send meg gjerne en pm :-)

Anonymous poster hash: 320a1...4c4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen her (dessverre). Men heldigvis har min samboer innsett at dette ikke er normalt og han gir henne klar beskjed. Da er det selvfølgelig han som ikke samarbeider. 

Har et tilfelle nå i dag, ungene er hos oss og det er avslutning for klassen. Mora har visstnok svart i forrige uke at "vi kommer", selv om ungene er hos oss og hun ikke kan være med selv pga jobb. Hun kan ærlig talt ikke svare på noe sånt på vegne av faren! (og det er langt fra første gangen)

Jeg har også vært forsiktig med hva jeg skriver her inne, men jeg ser etterhvert at det er så mange slike tilfeller at man kan bli "gjenkjent" selv om det ikke er jeg som skriver....

Har du TS lyst til å dele tanker så send meg gjerne en pm :-)

Stemor, stemor ta i bakken. Stemor, stemor snu deg rundt... 

What goes around comes around!

Anonymous poster hash: d1f90...81b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bitter much ?? 

Anonymous poster hash: b0aec...211

• Liker 9
Skrevet

50/50 ødelegger for alle parter, også barna som blir som pakker som flyttes hit og dit.

Skrevet

Ikke skjær alle over en kam nu da.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skjær alle over en kam nu da.

Nei. Jeg kommenterer jo bare disse to eksemplene (og andre som de) som ikke setter barna foran seg selv, men er mer opptatt av hvordan deres mann imøtekommer deres krav fremfor eksen som er mor sine.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg kommenterer jo bare disse to eksemplene (og andre som de) som ikke setter barna foran seg selv, men er mer opptatt av hvordan deres mann imøtekommer deres krav fremfor eksen som er mor sine.

Ja, ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?

"Og om jeg spør hvorfor de nå er her på 3. Uka på rad, så får jeg bare et svar at det vet han egentlig ikke. Det er moras uke men de er fortsatt her. 

Er det noe som skal kunne ødelegge dette forholdet så er det henne. "

Og: jeg savner alenetid?????

Ego much?

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerer kanskje mest på mødre som fortsatt tror de kan bestemme over sin ex lenge etter det er slutt, og ikke minst kontrollere barna når de er hos han.  Hvis du mener det er mange grusomme stemødre, så tror jeg jammen vi finner en del bitre mødre også, som ikke alltid ønsker å se andre sider enn sine egne... Det gjelder nok ikke alle, men ut i fra KG.. Ganske mange...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?

"Og om jeg spør hvorfor de nå er her på 3. Uka på rad, så får jeg bare et svar at det vet han egentlig ikke. Det er moras uke men de er fortsatt her.

Er det noe som skal kunne ødelegge dette forholdet så er det henne. "

Og: jeg savner alenetid?????

Ego much?

Savner alenetid ja, er det så rart da? Har ikke hatt sett noe til det på en evighet. Barna er jo her hele tiden.

Hva er ego med det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Savner alenetid ja, er det så rart da? Har ikke hatt sett noe til det på en evighet. Barna er jo her hele tiden.

Hva er ego med det?

Det som er ego med det er jo at barna trenger å være hos sin far og at det er viktigere enn dine behov.

Det er lov å være lei av barn, men det er ikke lov å sette seg selv så langt foran som du nå gjør

men greit nok om det mest er utblåsning - det kan alle trenge

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det som er ego med det er jo at barna trenger å være hos sin far og at det er viktigere enn dine behov.

Det er lov å være lei av barn, men det er ikke lov å sette seg selv så langt foran som du nå gjør

men greit nok om det mest er utblåsning - det kan alle trenge

Jeg har selv to barn, og det er helt greit at barna trenger foreldrene sine, men verden kretser ikke rundt mine barn! Jeg har også MITT liv. Det inkluderer barna , JA, men til en viss grad..  

Tror også barna har godt av å vite at de ikke alltid skal være i sentrum..! Vi voksne har også lov til å ha et voksenliv.

Barna vil ikke leke med oss voksne, de vil leke med jevngamle.. Akkurat som oss foreldre.

Anonymous poster hash: dca4c...df0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste han kan gjøre er å dokumentere at han i praksis har mer samvær enn 50/50. Ta vare på alt av kvitteringer (med datoer), tekstmeldinger, e-post etc. som viser at han godtar mer samvær og at han gjør ting sammen med barna på de tidspunktene de egentlig skulle vært hos moren slik at NAV kan fastsette nytt bidrag. Dette vil også kunne vise seg svært nyttig å ha dersom det blir uenighet med påfølgende mekling om samvær, det vil da være viktig å kunne vise til håndfaste bevis på at han har bidratt mer enn han gjør. Dokumentasjonen bør gjøres over et lengre tidspunkt slik at hun ikke kan hevde at dette bare dreier seg om unntak. 

Dersom han lykkes i å få fastsatt mindre bidrag på grunnlag av dokumentasjonen så kan det hende hun får andre tanker, dessverre forstår egoister ofte bare pengenes språk. Samtidig er det viktig at barnet ikke blir skadelidende på noen måte, at h*n får det han trener i hverdagen, så svelg heller noen små kameler underveis ved å betale litt ekstra når h*n er hos dere selv om det strengt tatt er moren som skulle betalt det. For å vinne en "krig" så må man godta å tape noen mindre slag underveis ;)

Men ja, jeg kan skjønne frustrasjonen din. Dessverre har samfunnet blitt slik at de som godtar litt for mye utnyttes heftig av de som står på sitt og man må være brutal for å hevde seg selv dessverre. Det som gjør det vanskelig i barnefordelingssaker er å finne en måte å slå tilbake på uten at det går utover barnet. Derfor er det så viktig å dokumentere, slik at man kan gjøre kalkulerte motangrep.

Anonymous poster hash: 577f8...6d9
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste han kan gjøre er å dokumentere at han i praksis har mer samvær enn 50/50. Ta vare på alt av kvitteringer (med datoer), tekstmeldinger, e-post etc. som viser at han godtar mer samvær og at han gjør ting sammen med barna på de tidspunktene de egentlig skulle vært hos moren slik at NAV kan fastsette nytt bidrag. Dette vil også kunne vise seg svært nyttig å ha dersom det blir uenighet med påfølgende mekling om samvær, det vil da være viktig å kunne vise til håndfaste bevis på at han har bidratt mer enn han gjør. Dokumentasjonen bør gjøres over et lengre tidspunkt slik at hun ikke kan hevde at dette bare dreier seg om unntak. 

Dersom han lykkes i å få fastsatt mindre bidrag på grunnlag av dokumentasjonen så kan det hende hun får andre tanker, dessverre forstår egoister ofte bare pengenes språk. Samtidig er det viktig at barnet ikke blir skadelidende på noen måte, at h*n får det han trener i hverdagen, så svelg heller noen små kameler underveis ved å betale litt ekstra når h*n er hos dere selv om det strengt tatt er moren som skulle betalt det. For å vinne en "krig" så må man godta å tape noen mindre slag underveis ;)

Men ja, jeg kan skjønne frustrasjonen din. Dessverre har samfunnet blitt slik at de som godtar litt for mye utnyttes heftig av de som står på sitt og man må være brutal for å hevde seg selv dessverre. Det som gjør det vanskelig i barnefordelingssaker er å finne en måte å slå tilbake på uten at det går utover barnet. Derfor er det så viktig å dokumentere, slik at man kan gjøre kalkulerte motangrep.

Men hva gjør man da hvis mor forlanger at alt skal foregå muntlig? Da har vi ikke noe skriftlig å vise til. Vi har prøvd å innføre skriftlige avtaler, men mor nekter. Selv om hun glemmer avtaler like mye som far. Ikke husker hun hvordan vi har gjort det ang. helligdager og ferier forrige år heller. Og hvis da far tilfeldigvis husker så var det iallefall ikke slik det skjedde! 

Jeg skulle gjerne hatt ungene fullt jeg, så hadde de fått en skikkelig oppdragelse også!

AnonymBruker
Skrevet

De har skriftlig avtale, så den er grei. Bortsett fra at mor gjorde et forsøk på forfalskning av kontrakten for ikke så lenge siden, for å få det slik som hun ville. Utrolig sleip kjerring dere aner ikke hva hun er i stand til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...