Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk denne mailen i dag, og går ut ifra at det er et slags svindelforsøk, men jeg skjønner ikke helt hva som er greia. Noen som vet hva dette er for noe?

Hello
We are conducting a standard process investigation involving a client who shares the same name with you and also the circumstances surrounding investments made by this client.Are you aware of any relative/relation having the same surname?
This is a confidential message from Researching Firm

Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk denne mailen i dag, og går ut ifra at det er et slags svindelforsøk, men jeg skjønner ikke helt hva som er greia. Noen som vet hva dette er for noe?

Hello

We are conducting a standard process investigation involving a client who shares the same name with you and also the circumstances surrounding investments made by this client.Are you aware of any relative/relation having the same surname?

This is a confidential message from Researching Firm

Det kan være svindelforsøk på å få deg til og oppgi privat informasjon. Står det ikke hvor det kommer fra? Svindlere tar stadig nye ting i bruk. Ikke oppgi passord osv uansett.

Anonymous poster hash: fa68e...392

AnonymBruker
Skrevet

Det står bare Researching firm. Epostadressen er [email protected]

Grunnen til at jeg spør, istedenfor å bare slette den umiddelbart, er at jeg har et veldig sjeldent etternavn (kun vår slekt som har det), og at kombinasjonen med fornavnet mitt er den eneste i verden. 

AnonymBruker
Skrevet

Virkelig fornuftig å åpne denne mailen!

slett den og tøm slette mappen/søpla.

Anonymous poster hash: cd7b6...e83

AnonymBruker
Skrevet

Virkelig fornuftig å åpne denne mailen!

slett den og tøm slette mappen/søpla.

Anonymous poster hash: cd7b6...e83

Slapp av, det er ikke farlig å åpne slike mail, så lenge man ikke åpner vedlegg og lenker... :roll:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det er ikke farlig å åpne slike mail, så lenge man ikke åpner vedlegg og lenker... :roll:

Om ikke du selv og/eller epostleverandør har god antivirusbeskyttelse kan du faktisk det. Man kan programmere et virus til å åpnes når mailen åpnes.

Anonymous poster hash: a8b3c...249

AnonymBruker
Skrevet

"As long as you are using up-to-date software – including your mail client, browser, browser plugins, and operating system – you should be able to open email messages and view them without fear."

Men det er det langt fra alle som gjør...

AnonymBruker
Skrevet

Se der, ja.  Mailen er slettet, både fra søppelboks og slettet-mappen. :)

(Btw: har selvfølgelig alt jeg trenger av sikkerhet på plass. En venn av meg som jobber med IT fortalte meg at det ikke er skummelt å åpne mail som dette, så lenge jeg altså ikke åpner lenker eller vedlegg, eller svarer på mailen.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"As long as you are using up-to-date software – including your mail client, browser, browser plugins, and operating system – you should be able to open email messages and view them without fear."

Men det er det langt fra alle som gjør...

Hvor mange tror du sitter med eldgamle mailprogrammer og null beskyttelse på PCn? Med mindre man sitter med en ti år gammel fossil har man nok oppdaterte programmer til å unngå å få virus bare ved å åpne en mail.

Anonymous poster hash: 2cc00...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...