AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Jeg fikk denne mailen i dag, og går ut ifra at det er et slags svindelforsøk, men jeg skjønner ikke helt hva som er greia. Noen som vet hva dette er for noe? Hello We are conducting a standard process investigation involving a client who shares the same name with you and also the circumstances surrounding investments made by this client.Are you aware of any relative/relation having the same surname? This is a confidential message from Researching Firm Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Jeg fikk denne mailen i dag, og går ut ifra at det er et slags svindelforsøk, men jeg skjønner ikke helt hva som er greia. Noen som vet hva dette er for noe? Hello We are conducting a standard process investigation involving a client who shares the same name with you and also the circumstances surrounding investments made by this client.Are you aware of any relative/relation having the same surname? This is a confidential message from Researching Firm Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c Det kan være svindelforsøk på å få deg til og oppgi privat informasjon. Står det ikke hvor det kommer fra? Svindlere tar stadig nye ting i bruk. Ikke oppgi passord osv uansett. Anonymous poster hash: fa68e...392
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Det står bare Researching firm. Epostadressen er [email protected] Grunnen til at jeg spør, istedenfor å bare slette den umiddelbart, er at jeg har et veldig sjeldent etternavn (kun vår slekt som har det), og at kombinasjonen med fornavnet mitt er den eneste i verden. Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Virkelig fornuftig å åpne denne mailen! slett den og tøm slette mappen/søpla. Anonymous poster hash: cd7b6...e83
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Virkelig fornuftig å åpne denne mailen! slett den og tøm slette mappen/søpla.Anonymous poster hash: cd7b6...e83 Slapp av, det er ikke farlig å åpne slike mail, så lenge man ikke åpner vedlegg og lenker... Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Slapp av, det er ikke farlig å åpne slike mail, så lenge man ikke åpner vedlegg og lenker... Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c Om ikke du selv og/eller epostleverandør har god antivirusbeskyttelse kan du faktisk det. Man kan programmere et virus til å åpnes når mailen åpnes.Anonymous poster hash: a8b3c...249
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Om ikke du selv og/eller epostleverandør har god antivirusbeskyttelse kan du faktisk det. Man kan programmere et virus til å åpnes når mailen åpnes.Anonymous poster hash: a8b3c...249 Nei.http://www.howtogeek.com/135546/htg-explains-why-you-cant-get-infected-just-by-opening-an-email-and-when-you-can/ Anonymous poster hash: 2cc00...a26
PPM Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Finner du noe som ser kjent ut, TS? Endret 15. juni 2015 av Petter
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Nei.http://www.howtogeek.com/135546/htg-explains-why-you-cant-get-infected-just-by-opening-an-email-and-when-you-can/Anonymous poster hash: 2cc00...a26 "As long as you are using up-to-date software – including your mail client, browser, browser plugins, and operating system – you should be able to open email messages and view them without fear." Men det er det langt fra alle som gjør...Anonymous poster hash: a8b3c...249
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Finner du noe som ser kjent ut, TS? Se der, ja. Mailen er slettet, både fra søppelboks og slettet-mappen. (Btw: har selvfølgelig alt jeg trenger av sikkerhet på plass. En venn av meg som jobber med IT fortalte meg at det ikke er skummelt å åpne mail som dette, så lenge jeg altså ikke åpner lenker eller vedlegg, eller svarer på mailen.) Anonymous poster hash: 0e2d3...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 "As long as you are using up-to-date software – including your mail client, browser, browser plugins, and operating system – you should be able to open email messages and view them without fear." Men det er det langt fra alle som gjør...Anonymous poster hash: a8b3c...249 Hvor mange tror du sitter med eldgamle mailprogrammer og null beskyttelse på PCn? Med mindre man sitter med en ti år gammel fossil har man nok oppdaterte programmer til å unngå å få virus bare ved å åpne en mail. Anonymous poster hash: 2cc00...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå