Gå til innhold

Problemer med naboer som griser til terassen under

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass!

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset

Anonymous poster hash: b4dae...74c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at dette er forsøpling på andres eiendom. kanskje du kan true med å ta kontakt med politiet om dette ikke forbedrer seg med en gang. at det går ann at folk er så frekke. eier ingen manerer eller folkeskikk.

Anonymous poster hash: 00e01...519
  • Liker 5
Skrevet

Denne problemstillingen har du postet før, har du ikke? For en god stund siden? Fikk du ikke gode råd da?

AnonymBruker
Skrevet

Ts fikk aldri svar da innlegget var postet i en annen tråd.

Ikke ts forresten.

Anonymous poster hash: 80445...877

AnonymBruker
Skrevet

Ts fikk aldri svar da innlegget var postet i en annen tråd.

Ikke ts forresten.

Anonymous poster hash: 80445...877

Syns å huske det ble diskutert den gang også. Snakker ikke om innlegget som ble postet nå nylig i "bor du i sameie/borettslag..."-tråden, men at dette innlegget har blitt postet for hvertfall ett år siden, om ikke mer... Jeg syns hvertfall så tydelig å huske at det ble diskutert, men mulig vedkommende ikke fikk noen råd. :klo: Litt kjedelig at det over ett år etterpå er akkurat helt likt? Da er det bare å flytte!

Anonymous poster hash: 30955...8d8

AnonymBruker
Skrevet

Ville flyttet.

Anonymous poster hash: ada62...e84
Skrevet

samle samme dritten og legg på dørmatta til naboen,med en streng beskjed om at neste gang går det klagebrev til styret samt telefon til politiet

• Liker 5
Skrevet

Siden det er uklart fra hvilken leilighet det kommer fra ville jeg bare samlet det sammen og lagt det i fellesgangen. Det kommer helt klart ikke fra fly. Hvilken idiot påstod det?

AnonymBruker
Skrevet

Denne problemstillingen har du postet før, har du ikke? For en god stund siden? Fikk du ikke gode råd da?

Jeg har også lest dette før, tror jeg. For lenge siden

Anonymous poster hash: 3787a...487

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skjer? Dette er jo MITT innlegg... 😯

Dette skrev jeg for 2-3 år siden... Hvem er det som gidder å bruke opp igjen gamle problemer?

Slutt med det der!!!

Anonymous poster hash: 04fa5...033

Skrevet

Men hva skjer? Dette er jo MITT innlegg... 😯

Dette skrev jeg for 2-3 år siden... Hvem er det som gidder å bruke opp igjen gamle problemer?

Slutt med det der!!!

Anonymous poster hash: 04fa5...033

Løste det seg?

AnonymBruker
Skrevet

Ta bilder, ta bilder hver eneste gang noe nytt kommer dettende.

Rydd opp og samle alt i en bøtte eller annet med lokk på, og vis frem til styret.

Dette er heltuakseptabelt, og styret sitt ansvar at ikke skjer. Hva står i ordensreglene for borettslaget?

Er dette så ille som beskrevet, så trenger du neppe mer enn en uke på å samle opp, ta utskrift og skrive en formell klage til styret. Snakke er ingen vits i.

Anonymous poster hash: 446a6...394

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med naboen?

Anonymous poster hash: 34f71...de2
Skrevet

Viltkamera for å finne ut hvilken leilighet det kommer fra? Dette høres helt drøyt ut, og burde være utkastelsesgrunn i borettslag.

Når det gjelder han rett over med sneipene: Om du virkelig vil være konfronterende kan du samle det sammen i en bøtte, ringe på tidlig neste morgen og tømme bøtta inn i leiligheten hans når han åpner. Blir ikke så bra naboskap av sånt, men det er vel ikke bra slik det er nå heller...

AnonymBruker
Skrevet

Viltkamera for å finne ut hvilken leilighet det kommer fra? Dette høres helt drøyt ut, og burde være utkastelsesgrunn i borettslag.

Når det gjelder han rett over med sneipene: Om du virkelig vil være konfronterende kan du samle det sammen i en bøtte, ringe på tidlig neste morgen og tømme bøtta inn i leiligheten hans når han åpner. Blir ikke så bra naboskap av sånt, men det er vel ikke bra slik det er

nå heller...

Å oppfordre ts til å handle på en måte som kan føre til mer problemer er ikke å være løsningsorientert. Å tømme andres etterlatenskap på dørmatte eller inn i leiliegheten kan føre til at problemet i brl er ts og ikke den som griser. Ergo kan brl med en slik opptreden fra ts gi ts problemer.

I tillegg er dette både barnslig og for dumt.

Anonymous poster hash: 446a6...394

AnonymBruker
Skrevet

Bølgeblikk over terrassen - ferdig.

Anonymous poster hash: 5ab49...e89

• Liker 1
Skrevet

Å oppfordre ts til å handle på en måte som kan føre til mer problemer er ikke å være løsningsorientert. Å tømme andres etterlatenskap på dørmatte eller inn i leiliegheten kan føre til at problemet i brl er ts og ikke den som griser. Ergo kan brl med en slik opptreden fra ts gi ts problemer.

I tillegg er dette både barnslig og for dumt.Anonymous poster hash: 446a6...394

Enig i at det er barnslig og dumt, men på den annen side er dette faktisk akkurat hva naboen allerede gjør mot TS: Kaste sneiper på hennes eiendom. Den eneste forskjellen er bare at jeg foreslår at TS gjør det ansikt til ansikt med naboen. Hun har snakket med naboen gjentatte ganger og involvert styret uten resultat. Hva mer kan hun egentlig gjøre innenfor det normale, voksne og ansvarlige handlingsrommet?

• Liker 2
Skrevet

Å kaste sneiper ned på din terrasse kan være brannfarlig. Dette burde du anmelde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...