Gå til innhold

Vil ikke gifte meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe ønske om å gifte meg. Skjønner ikke greia og ser ikke vitsen. Gjør det meg uaktuell for deg?

Anonymous poster hash: 8c144...6ef
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo allerede uaktuell for meg siden jeg allerede er samboer på 16-ende året. Men å gifte seg eller ikke er jo frivillig. Jeg vil heller ikke gifte meg. Samboeren min har fridd tre ganger, men vi er fortsatt bare samboere og ser ikke noe galt i det.

Anonymous poster hash: a1f8e...e5e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har aldri hatt noe ønske om å gifte meg. Skjønner ikke greia og ser ikke vitsen. Gjør det meg uaktuell for deg?

Nei. Ekteskap er ikke så viktig for meg at jeg ville vraket en "perfekt mann" på grunn av det. For meg viste det seg da jeg traff mannen jeg vil dele livet med at det var viktig for meg å gifte meg. Han så heller ikke vitsen med å gifte seg, og jeg vurderte aldri å slå opp på grunn av den "bagatellen". Hva skulle jeg gjort i stedet? Vært alene hele livet? Funnet en mann som ville gifte seg, men som ellers var alt annet enn "perfekt"? Han skiftet mening, og nå er vi lykkelig gift. (Det er grunnen til at du og alle andre er uaktuelle for meg.)

Edit: Trykket send for tidlig.

Endret av SiMa
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også slik som deg TS, men så traff jeg et menneske som snudde opp ned på det meste i livet mitt.

Ikke bare var det greit å gifte seg, det var det jeg ville mest av alt.

Bare vent til du møter den store kjærligheten.

Anonymous poster hash: 3b2ae...b46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har fridd tre ganger

LOL, har han fortsatt ikke tatt hintet? :P

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også slik som deg TS, men så traff jeg et menneske som snudde opp ned på det meste i livet mitt.

Men jeg er ikke kristen. Tror på kjærligheten, men skjønner ikke greia med å gifte seg. Blir vel like bra å være samboere (eller særboere)?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke interessert i det jeg heller. 

Eneste er at brudekjoler er fine, men jeg ser ikke poenget i å "bevise" kjærligheten for noen og la seg fange i et ekteskap.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gud som jeg hater det argumentet der. 

Anonymous poster hash: 4ec30...b1c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg ser ikke poenget i å "bevise" kjærligheten for noen og la seg fange i et ekteskap.

Godt sagt, du satte ord på det jeg tenkte.

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg en samboer, men ja, det ville gjort deg uaktuell. For meg er ekteskap viktig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er ikke kristen. Tror på kjærligheten, men skjønner ikke greia med å gifte seg. Blir vel like bra å være samboere (eller særboere)? Anonymous poster hash: 8c144...6ef

Det å gifte seg har da ingenting å gjøre med om man er kristen.

Du kan selvfølgelig klare deg fint som samboer, men det er lurt å sette opp en samboerkontrakt. Og da er det egentlig ikke mye forskjell. Men du gikk glipp av bryllupet og festen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det samme som deg. Jeg ser ingen vits i å gifte seg! Har vært så mange skilsmisser rundt meg at jeg tenker at evig kjærlighet er en veldig sjelden vare nå til dags. Ekte kjærlighet finnes ja, men den varer som regel ikke evig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å gifte seg har da ingenting å gjøre med om man er kristen.

Du kan selvfølgelig klare deg fint som samboer, men det er lurt å sette opp en samboerkontrakt. Og da er det egentlig ikke mye forskjell. Men du gikk glipp av bryllupet og festen.

Er det sant at når man blir samboer med kjæresten, så har kjæresten som flytter inn automatisk 50% eierskap i boligen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det samme som deg. Jeg ser ingen vits i å gifte seg! Har vært så mange skilsmisser rundt meg at jeg tenker at evig kjærlighet er en veldig sjelden vare nå til dags. Ekte kjærlighet finnes ja, men den varer som regel ikke evig.

Godt sagt. Det går an å være realistisk selv om man er forelsket. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gud som jeg hater det argumentet der.  Anonymous poster hash: 4ec30...b1c

Jeg gjorde det også, men så kom den. Håper virkelig at du er så heldig å få oppleve det du og.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller ikke lyst til å gifte meg, men festen ville jeg gjerne hatt :P

• Liker 1
Skrevet

Er det sant at når man blir samboer med kjæresten, så har kjæresten som flytter inn automatisk 50% eierskap i boligen? Anonymous poster hash: 8c144...6ef

Nei.

Eierskapet endrer seg ikke når man blir samboere.

Det er en ting som kan være viktig å bli enige om.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Det er den tankegangen som er så feil! Bare om man har kranglet noen ganger i løpet av ett par år/opplevd en nedtur eller to, og dermed ikke tenker bare gode ting om mannen sin går man ut av ekteskapet fordi "følelsene er blitt borte". Et ekteskap dreier seg om at man først har fått kjærlighetsfølelser ovenfor mannen/partneren. Under vielsen betyr ordene man sier at man heretter skal VELGE å elske den andre i gode OG ONDE (bortsett fra tilfeller som vold, utroskap og lignende tungtveiende grunner selvsagt). Det er mye holdninger det går på her, og det er superviktig at begge parter i et ekteskap står like stødig på disse holdningene slik at man jobber mot et felles mål; nemlig at begge skal ha det bra i ekteskapet i gode og onde dager! Følelser er viktig, men holdninger er minst like viktig!

For å svare ts: Jeg er selv gift, så for min del er du dermed automatisk uaktuell. Jeg synes også at du spør åpent på et forum om dette. Dersom du går på date med folk/blir sammen med folk så er det jo disse personene som du må finne ut av slike ting med.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Nei, absolutt ikke uaktuell. Jeg har jo en drøm om å en gang gifte meg med samboer, men det er noen år til regner jeg med. Og det er ikke en nødvendighet heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe ønske om å gifte meg. Skjønner ikke greia og ser ikke vitsen. Gjør det meg uaktuell for deg? Anonymous poster hash: 8c144...6ef

TS, er du mann eller dame?

Hvis du er dame, tror jeg at mange menn tenker det er positivt at de har funnet en dame som ikke er "gifte-hysterisk" (for ærlig talt, mange damer har jo sett for seg bryllupet, kjolen etc siden de var små).

Er du derimot mann, KAN dette telle negativt hvis du møter en dame som er som beskrevet over (men alle damer er jo ikke sånn). Med en sånn dame er det mest sannsynlige utfallet at du endrer mening og blir med på greia likevel (du elsker henne jo), evnt at hun endrer mening eller at det ikke blir dere to likevel.

Selv er jeg dame, har hatt samboer/kjæreste i 15 år, men er ikke interessert i å gifte meg. Vet jeg skal bli gammel sammen med han og det er gjensidig, men trenger verken ring på fingeren, et ekteskap eller en fest til 100-200 tusen for at jeg skal føle meg trygg på han og oss.

(Så det argumentet om at "vent til du treffer den store kjærligheten" kan for min del dra dit peppern gror)

Det er forskjell på folk, heldigvis :)

Anonymous poster hash: 414a4...561

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...