AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Misforstå meg ikke, jeg er glad i barn selv om jeg ikke har barn selv. Men må dere mødre ta med babyen overalt, selv om pappaen er hjemme? Jeg har venninner som tar med barna på jentekveld, ute på restaurant som er kjent for å ikke være barnevennlig som de selv har valgt. Eller velge barnevennlig restaurant for å få plass til vogna. Da skal ALT tilpasses barnet. Ungen må få armslag på bordet og rydde unna ting som er interessant for ungen. Blitt hysja på midt i skravlinga fordi ungen prøver å sove i vogna (på restaurant) Også må vi forte oss å spise maten vår slik at noen kan ta over babyen så mor får spise maten sin. Noen av oss har foreslått om barnefri kvelder men babyen er ditt og babyen er datt, eller "det er tydelig at du ikke er mamma når du kommer med slikt forslag" til svar. Er det virkelig så viktig å få med ungen på restaurant? Alltid sitte på fanget til mor, når man heller vil kravle eller rulle på gulvet. Det kan da være ikke noe særlig for barna å være på restaurant. Noen skulle tatt en stresstest på mødre og barn på restaurant. Hilsen drittlei.Anonymous poster hash: 317a2...503 41
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Denne skulle egentlig på barn og familie. Jaja, er trøtt og surrete etter en hel natt med pensumlesing.Anonymous poster hash: 317a2...503
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Misforstå meg ikke, jeg er glad i barn selv om jeg ikke har barn selv. Men må dere mødre ta med babyen overalt, selv om pappaen er hjemme? Jeg har venninner som tar med barna på jentekveld, ute på restaurant som er kjent for å ikke være barnevennlig som de selv har valgt. Eller velge barnevennlig restaurant for å få plass til vogna. Da skal ALT tilpasses barnet. Ungen må få armslag på bordet og rydde unna ting som er interessant for ungen. Blitt hysja på midt i skravlinga fordi ungen prøver å sove i vogna (på restaurant) Også må vi forte oss å spise maten vår slik at noen kan ta over babyen så mor får spise maten sin. Noen av oss har foreslått om barnefri kvelder men babyen er ditt og babyen er datt, eller "det er tydelig at du ikke er mamma når du kommer med slikt forslag" til svar. Er det virkelig så viktig å få med ungen på restaurant? Alltid sitte på fanget til mor, når man heller vil kravle eller rulle på gulvet. Det kan da være ikke noe særlig for barna å være på restaurant. Noen skulle tatt en stresstest på mødre og barn på restaurant. Hilsen drittlei.Anonymous poster hash: 317a2...503 Helt enig. De som kommer med "det er tydelig at du ikke har barn" skulle hatt smekk på munnen. Absolutt alt av kritikk og forslag kan viftes vekk med det argumentet. Ja, hva har så små barn på restaurant å gjøre? Det er ikke til det beste for barna i alle fall, å sitte i ro mens de voksne skravler. Vi har en generasjon barn som omtrent vokser opp på kafe i stedet for å være i bevegelse ute eller et passende sted inne. Anonymous poster hash: eb9ed...25c 15
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Jeg forstår det heller ikke, og jeg har barn selv. Noe av det verste som finnes er å ta med ungen min på restaurant. Han kjeder seg noe vanvittig, og det blir bare mas og stress.Anonymous poster hash: a9505...9fd 2
Midnanne Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Har en venninne som fremdeles er sånn , og ungen er 5(!) år. Selvfølgelig er det koselig å få hilse på ungen, er jo interessert i å ha et forhold til barnet og, men må vel være mulig å få treffes kun voksne en gang i blandt? Utrolig slitsomt å aldri kunne få snakke sammen uten å bli avbrutt hvert 3min, siden h*n ikke er vant til å underholde seg selv heller. 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Det blir heller ikke mye voksenprat med barn tilstede. Mor sørger for at barn alltid er i fokus. Se hva miraklet mitt kan holde skjeet og mate seg selv, mens ungen stikker seg selv i øyet med skjeen. Hvor mange ganger skal vi se den idag da. Anonymous poster hash: 317a2...503 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri hatt med barna på restaurant for å treffe venner. Treffer om mulig venner uten å ha med barn. TS, har du tenkt over at det kanskje er en grunn til at disse venninnene har med barna? feks Kanskje pappaen nekter å passe dem? Kanskje de ikke har tilgang på annen barnevakt heller?Anonymous poster hash: 08620...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri hatt med barna på restaurant for å treffe venner. Treffer om mulig venner uten å ha med barn. TS, har du tenkt over at det kanskje er en grunn til at disse venninnene har med barna? feks Kanskje pappaen nekter å passe dem? Kanskje de ikke har tilgang på annen barnevakt heller?Anonymous poster hash: 08620...5ff I de fleste tilfellene vi har vært sammen har fedrene vært hjemme. Hvorfor skulle ikke fedrene passe på barna? Det er snakk om noen timer. Det er ikke noe å utsette på mennene, de er greie og pliktoppfyllende. Anonymous poster hash: 317a2...503 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri hatt med barna på restaurant for å treffe venner. Treffer om mulig venner uten å ha med barn. TS, har du tenkt over at det kanskje er en grunn til at disse venninnene har med barna? feks Kanskje pappaen nekter å passe dem? Kanskje de ikke har tilgang på annen barnevakt heller?Anonymous poster hash: 08620...5ff Heter det "å passe" på barna når det er ens egne barn?!Anonymous poster hash: cfc84...5d9 32
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har aldri hatt med barna på restaurant for å treffe venner. Treffer om mulig venner uten å ha med barn. TS, har du tenkt over at det kanskje er en grunn til at disse venninnene har med barna? feks Kanskje pappaen nekter å passe dem? Kanskje de ikke har tilgang på annen barnevakt heller?Anonymous poster hash: 08620...5ff Glemte å nevne at både svigermor og bestemødre bor i samme by, så det mangler ikke på barnepass.Anonymous poster hash: 317a2...503
SiMa Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Jeg kan skjønne at nybakte mødre vil ha med seg barnet "overalt". Det jeg ikke skjønner er at de vil frarøve faren mulighet til tid alene med barnet. 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Har to barn og skjønner deg godtAnonymous poster hash: 62502...426
Focklop Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Forstår ikke problemet med å la ungen være hjemme hos faren i noen timer. Vi mødre har også godt av å koble av litt! 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Unge mødre syter og bærer seg over at de mister de fleste vennene sine, så fort de får barn. Men vettu meg hva, det er fader meg ikke noe rart. Voksne folk holder ut lengre enn ungdommer gjør. Voksne, 25-30 som får barn, de mister også venner. men ofte så tar det litt lengre tid før vennene går lei og går sin vei. Mødre har null forståelse for at det faktisk finnes andre folk i verden, og ikke bare det lille barnet. Det å drasse med seg barna på resturang og kafe er slemt gjort. Ikke bare for vennene, men ungen også. Jeg er evig takknemlig for at jeg vokste opp i en park, og div lekeplasser, og ikke på en kafe. Anonymous poster hash: 1cbbf...87a 6
stan Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Så lenge barna ammes, kan jeg skjønne behovet for å ha dem med. Senere er det bare ved spesielle anledninger, som bestemors bursdag, barna trenger å være med på "voksen" middag. (Så kan vi ta det med hvor det passer å amme i andre tråder) 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Så lenge barna ammes, kan jeg skjønne behovet for å ha dem med. Senere er det bare ved spesielle anledninger, som bestemors bursdag, barna trenger å være med på "voksen" middag. (Så kan vi ta det med hvor det passer å amme i andre tråder) Ingen av de ammer lenger, men tar med seg alskens hjemmelaget spesialmat til ungen som de ber servitøren varme opp for dem eller om de kunne få en xtra skål, eller en minikopp som de kan bruke til barnegrøt/barnemat osv osv. Jeg syns det er flaut å be om sånne ting. Det er da ikke cafe/restaurant sin jobb å sørge for dette.Anonymous poster hash: 317a2...503 5
stan Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har reist jorden rundt med barn i alle aldre og har aldri hatt problemer med å finne noe ungene kan spise. Det eneste jeg har bedt om er litt varmt vann til å selv blande ut melkepulver. Og gitt litt godt med tips for at vi roter og søler. Men på restaurant med venner og kolleger da blir ungene hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Ingen av de ammer lenger, men tar med seg alskens hjemmelaget spesialmat til ungen som de ber servitøren varme opp for dem eller om de kunne få en xtra skål, eller en minikopp som de kan bruke til barnegrøt/barnemat osv osv. Jeg syns det er flaut å be om sånne ting. Det er da ikke cafe/restaurant sin jobb å sørge for dette.Anonymous poster hash: 317a2...503 Her tar du feil. Dette er vanlig i denne bransjen og småfolk kan ikke alltid spise hva vi gjør. Skal vi bli et enda kaldere land (om mulig) at man ikke kan ut og spise med hele familien fordi det ikke er servitørens 'jobb' å varme opp et glass i 40 sekunder? Anonymous poster hash: 62502...426 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Temaet ditt er som å stikke fingrene inn i et vebsebol! Anonymous poster hash: 73e00...9a5 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Her tar du feil. Dette er vanlig i denne bransjen og småfolk kan ikke alltid spise hva vi gjør. Skal vi bli et enda kaldere land (om mulig) at man ikke kan ut og spise med hele familien fordi det ikke er servitørens 'jobb' å varme opp et glass i 40 sekunder? Anonymous poster hash: 62502...426 Du mener at cafeen skal sørge for at moren får tilberedt spesialmat til ungen sin? Det er annerledes når man drar på restaurant som familie og noe annet er å drasse med ungen på venninnekvelder på restaurant hver gang. Anonymous poster hash: 317a2...503 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå