Gå til innhold

Daten skriver "kjempe flott"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blubberella

Hvis det å skrive noen få skrivefeil vitner om lav intelligens tror jeg samtlige her på forumet er mindre intelligente :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ikke gøy å ha noen å krangle med?

Hva hadde vel livet vært uten :laugh:

Kan date deg jeg, Mr. Finans.

Men da blir det du som får all pirkingen, for jeg er enda verre enn deg ;D

Anonymous poster hash: 5674b...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg det...

Hvis jeg chatter med en dame, og hu henger seg opp i mine skriveleifer, så kan jeg gå like i fengsel, og selv om jeg er flink gutt, så blir det ikke noe nyp...

Hva søren... lite å drive med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å skrive noen få skrivefeil vitner om lav intelligens tror jeg samtlige her på forumet er mindre intelligente :ler:

Det er vel egentlig ikke så langt fra sannheten..... ;)

For meg er det et minus, om kanskje ikke en dumpegrunn. Jeg tolererer lettere skrivefeil hvis jeg har blitt kjent med fyren irl først, slik at jeg vet hvordan han er. Er den skriftlige kommunikasjonen den første kontakten jeg har med ham er jeg mindre tolerant.

Men kan noen forklare meg hvorfor det heter særskrivningsfeil når det er mye mer logisk å kalle det orddelingsfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men kan noen forklare meg hvorfor det heter særskrivningsfeil når det er mye mer logisk å kalle det orddelingsfeil?

Orddeling er ord som skal deles. Særskriving er ord som ikke skal deles.

http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/Orddeling-og-sarskriving/

Anonymous poster hash: 9ef75...aca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særskivingsfeil går under kategorien fremstår som dum, ikke "har bare en skrivefeil". Det å ikke lytte på egne ord og se forskjellen i kjempe flott og kjempeflott beviser? lav iq. Å glemme en bokstav eller gjøre en mindre feil er ingen big deal, det kan alle gjøre. Men særskrivingsfeil handler om logikk, ikke pugging av korrekt skrivemåte. 

Nei, (det) spiller ingen rolle om det er noen små skrivefeil, tastefeil eller slurvefeil. Eller om man skriver typisk "chattespråk", dvs med forkortelser og liten forbokstav. Det er bagateller. Men når man dater via nett/tinder så er skriftspråket det første man møter, og dermed en stor del av hvordan en person oppfattes. Særskrivingsfeil kommer strengt tatt kun fra personer med litt manglende iq, jeg har ikke sett skikkelig oppegående folk skrive sånne feil. 

Anonymous poster hash: d2fd6...f23

Med tanke på at du er så opptatt av å framstille andre som ikke skriver som deg, som dumme. Så ville jeg bare påpeke alle feilene du har i eget skriftspråk, i tillegg til et dårlig ordvalg og en mindre god setningsoppbygging.

Du glemte en R i særskrivingsfeil. Husk at det alltid skal være komma før "men". Man starter ikke en setning med "å". IQ er med store bokstaver. Man kan ikke "lytte til egne ord". Etter en forkortelse har man et punktum. "dvs.".

Jeg kan sikkert fortsette med å være særdeles barnslig, men det blir for dumt å framstille andre som dumme basert på skriftspråk, når en har et såpass dårlig skriftspråk selv.

Endret av gjest 321
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uff, husker jeg pratet litt med en fyr som skrev "inn fra struktur"! Droppet han ganske kjapt kan man si ;)

Anonymous poster hash: a2346...81d

Vet du hva som er irritende? Folk som bruker to n'er når det bare skal være én n. "Innfrastruktur"  :grine:

Anonymous poster hash: 283a8...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FebrinaCollett

Kanskje du kunne tatt deg en tur til psykolog for jeg tror ikke dette er normalt... beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid slitt med språket, og spesielt skillet mellom bokmål/nynorsk.

Men til gjengjeld er eg veldig flink i matematikk, og dæven så smart eg føler meg sammen med andre som er flinke i norsk, men som kan ta seg en bolle når det kommer til matematikk

Eg ser allerede no at eg kommer langt lengre enn de språkdyktige så eg takker høyere makter for at eg heller er flink i matte enn norsk.

Tipper du er veldig flink i norsk, men dårlig/normal i matte, og dermed hever deg over andre når det kommer til språk. Men heller matte foran språk!

Jeg lurer litt på hvordan reaksjonene her hadde vært, hadde TS skrevet at hun ikke ønsket å date folk som ikke kan matematikk. Lurer på om de da hadde mistet den mentale ereksjonen, eller hadde de blitt fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har master innen feltet "ditt", så det tipset lyktes du dårlig med. Og fikk aldri noe annet enn 6 i matte på vgs, noen B'er ved siden av A'ene ble det jo på universitetet, så er jo ikke perfekt. Flott med muligheten til å snikskryte litt, som det nå så pent heter!

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Det er da umulig å vite om du lyver eller snakker sant ;) Du kan gjerne også skrive at du er en astrofysiker (som du kanskje skulle ha skrevet, da økonomi og finans ikke akkurat har den vanskeligste og mest avanserte matematikken)!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er turn-off ja. Nå er det jo sånt at noen irriterer seg over store ører, stor nese/liten nese, spiss hake, lang panne? rødt/brunt/blond, hvorfor er det ikke lov å dumpe noen pga noe som irriterer en grenseløst som f.eks grammatikk? Hvorfor er det greit på utseende, men nei, skriver man "sundt" istedet for sunt så er det ikke lov? Hvem bestemmer hva som er greit eller om man er tilbakestående om man ikke orker skrivefeil konstant? 

Anonymous poster hash: 54cd6...ed9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå det vitner til en ganske lav intelligens å ikke forstå problemstillingen til Ts da, ved å forveksle grammatiske feil med skrivefeil, som med orddelingsfeil eller som å ikke vite forskjellen på Å og OG. Man opplever fort om det er manglende språkkunnskaper som gjentar seg eller om det er en Leif eller ett ord for mye eller for lite i en setning i ny og ne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg lurer litt på hvordan reaksjonene her hadde vært, hadde TS skrevet at hun ikke ønsket å date folk som ikke kan matematikk. Lurer på om de da hadde mistet den mentale ereksjonen, eller hadde de blitt fornærmet.

Lurer litt? jeg lurer mye på det jeg, kun ut av interesse. Hvorfor er det ikke greit å IKKE tenne på en som er god på tall? Jeg ønsker ikke å date mannfolk med høyvannsbukser, det er vel greit? eller mannfolk som ikke interesserer seg fotball, det går heller ikke for meg. 

Anonymous poster hash: 54cd6...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg er pedantisk, men det prøvde du å være også😂

Anonymous poster hash: d9c03...032

Nei, ett sted går grensa. Skriver man "kjempe flott" eller "døds bra", så blir det i overkant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig avtennende for min del også. Hvis folk ikke kan skrive noenlunde greit frister det ikke å skrive med dem, for å si det sånn. Blir som å glemme deodorant; personlig hygiene har jo egentlig ingenting å si for hva vi kan gjøre sammen, men det blir liksom ikke like trivelig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Men fortsatt ulogisk ;)

Språkrådet i et nøtteskall. De vedtar mengder av ekstremt lite konsekvente regler og begreper. Orddeling er umiddelbart forståelig, særskriving må defineres og forklares. I tillegg er jo begge deler feil, og begge er deling av ord, så hvorfor man da opererer med to begreper (som også er vidt forskjellige), gir svært lite mening. Tidligere har de brukt orddeling som hyperonym her, men virker dessverre som de har gått bort fra dette. Slett håndtverk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da umulig å vite om du lyver eller snakker sant ;) Du kan gjerne også skrive at du er en astrofysiker (som du kanskje skulle ha skrevet, da økonomi og finans ikke akkurat har den vanskeligste og mest avanserte matematikken)!

Jo, det er nettopp innen mitt felt man finner den tyngste matematikk. Som inferensteori og grensesetninger i sannsynlighetsregning, for eksempel. Økonomer slipper nok billigere unna.

Skal du ha kopi av vitnemål også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det er nettopp innen mitt felt man finner den tyngste matematikk. Som inferensteori og grensesetninger i sannsynlighetsregning, for eksempel. Økonomer slipper nok billigere unna.

Skal du ha kopi av vitnemål også?

Ja!

Anonymous poster hash: d9c03...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...