AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Hei jeg har bestilt meg kredittkort der det står at man kan bruke det i 45 dager, og deretter vil rentene begynne å løpe om jeg ikke har betalt tilbake summen. Men da jeg skulle betale regning via nettbanken med kredittkort står dette "Det påløper renter fra første dag ved regningsbetaling." Vil det si at det ikke er 45 dager rentefritt om jeg betaler regning? Har norwegian kredittkort :-)Anonymous poster hash: 0e7f2...626
Wonderbitch Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Nei, om du tar ut kontanter, overfører eller betaler regninger med det, løper rentene fra første dag. Men kan jeg låne tråden din til å stille du relatert spørsmål? Hvis jeg har brukt 1000,- den 01.05, og 1000,- den 01.06 blir det jo renter etter 45 dager, altså 15.06. Men er det av hele beløpet eller bare det som ble lånt for 45 dager siden? Hvis noen skjønner hva jeg mener?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Så det vil si at rentene løper uansett men jeg slipper å betale rentene så lenge beløpet er betalt tilbake innen 45 dager? Takk for svar, går helt fint at du låner tråden :-)Anonymous poster hash: 0e7f2...626
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Nei - det betyr at om du må betale renter fra første dag, eller først etter 45 dager, beror på hva du bruker kortet til. Hvis du bruker kortet til vanlig varekjøp i butikk - altså, du drar til butikken, finner varen du skal ha, går til kassen, drar kortet, så løper det renter først 45 dager etter kjøpet. Samme gjelder om du f.eks. kjøper en reise på nett - renten løper 45 dager etter kjøpet. Hvis du derimot bruker kortet til å betale regninger med, tar ut penger eller overfører penger til annen konto, så må du betale renter fra første dag. Anonymous poster hash: e950e...bde 2
Lista Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Nei, om du tar ut kontanter, overfører eller betaler regninger med det, løper rentene fra første dag. Men kan jeg låne tråden din til å stille du relatert spørsmål? Hvis jeg har brukt 1000,- den 01.05, og 1000,- den 01.06 blir det jo renter etter 45 dager, altså 15.06. Men er det av hele beløpet eller bare det som ble lånt for 45 dager siden? Hvis noen skjønner hva jeg mener? Hvis du har forfall 15. hver måned har du fakturaperiode 1. til 30./31. Det vil si at alt du handler mellom 1. mai og 31. mai forfaller 15. juni. Rentefrihet i inntil 45 dager: 45 dager for det kjøpt første dag i fakturaperioden, 14 dager for det kjøpt siste dag i perioden. Endret 14. juni 2015 av Lista 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Nei, om du tar ut kontanter, overfører eller betaler regninger med det, løper rentene fra første dag. Men kan jeg låne tråden din til å stille du relatert spørsmål? Hvis jeg har brukt 1000,- den 01.05, og 1000,- den 01.06 blir det jo renter etter 45 dager, altså 15.06. Men er det av hele beløpet eller bare det som ble lånt for 45 dager siden? Hvis noen skjønner hva jeg mener? Hele beløpet. Anonymous poster hash: 2e912...859
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Du kan ikke bruke kredittkort til å betale regninger med, rentefritt. Kredittkort er for å handle i butikker med, i all hovedsak. (Drivstoff på bensinstasjon, billetter og produkter i nettbutikker osv.) Da er det renterfritt INNTIL 45 dager. Noen kredittkort har og rentefritt uttak i minibank, andre har voldsommegebyrer og renter fra da 1, på minibankuttak. Du har heller ikke 45 dsger, men inntil 45 dager. Det spørs når tid du bruker kortet og når tid kortutsteder skriver fakturaer. Mitt 365 kort er det fakturaskriving på den 15. I hver måned, med forfall den 30. I hver måned. Bruker jeg da kortet den 14. I måneden så er den rentefrie perioden fra den 14. Til den 30 i måneden, altså 16 dager. Bruker jeg kortet den 16. I en måned forfaller den rentefrie perioden den 30 i netse måned, da har jeg max lengde på rentefri kreditt. Husk og på at det er renters rente på beløpet! Og les alt med liten skrift FØR kortet brukes. Kredittkort er for folk med kontroll på egen økonomi.Anonymous poster hash: 57c1b...5b1
Sølvrosen Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Et lurt tips med kredittkort er å opprette avtalegiro på hele beløpet. Det kan være at du ikke kan gjøre det selv i nettbanken, men hvis du kontakter banken skal de klare å sette det opp. Pass på at de ikke bare setter opp avtale om minstebeløpet. Det er veldig praktisk for å unngå å betale renter om en er vimsete som meg, eller det skjer noe slik at en ikke har mulighet eller overskudd til å tenke på det.
nojac Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Et lurt tips med kredittkort er å opprette avtalegiro på hele beløpet. Mange kort tilbyr ikke avtalegiro, og bare de færreste tilbyr avtalegiro på hele beløpet. De gratiskortene jeg vet om som tilbyr avtalegiro på hele beløpet er 365Direkte, Trumf og Cresco. Norwegian tilbyr ikke avtalegiro, bare e-faktura.
Pengebingen Skrevet 16. juni 2015 #11 Skrevet 16. juni 2015 Mange kort tilbyr ikke avtalegiro, og bare de færreste tilbyr avtalegiro på hele beløpet. De gratiskortene jeg vet om som tilbyr avtalegiro på hele beløpet er 365Direkte, Trumf og Cresco. Norwegian tilbyr ikke avtalegiro, bare e-faktura. Jepp, selskapene lever tross alt av at folk ikke betaler i tide, så de fleste ønsker ikke å bidra til å gjøre det lettere 1
Pengebingen Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Og apropos: http://www.dinside.no/933972/pass-paa-om-du-har-et-coop-mastercard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå