Gå til innhold

Florida, Maimi og Yampa. Hvor mye må jeg forvente at 10 dagers tur koster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier. Tenker fly, og overnatting på ok men rimlig sted.

Noen som har dele erfaringer?

Leide dere bil?

Mor og et tenårings barn

Anonymous poster hash: 557b2...8c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig Tampa

Skrevet

Tenker dere å dra til alle de nevnte byene, eller bare en av dem?

Ikke noe problem å kjøre bil der, det er veldig bra skiltet. Tror du kan få en leiebil til ca 2000 kr for ti dager. Flybilletter kan du kanskje få til 2500 pr pers, hvis dere ikke må reise i høysesong.

Hotell kommer veldig an på hvor flott dere vil ha det, du kan få et ålreit hotell til rundt 50 dollar pr natt :)

I tillegg kommer jo mat og opplevelser. Veldig mye spennende å se borti der, men det meste har ganske så stive priser.. Dere kommer sikkert til å spise ute hver dag, og da går det fort en del penger på det òg.

Skrevet

Mente selvfølgelig Tampa Anonymous poster hash: 557b2...8c6

..og Miami :P

AnonymBruker
Skrevet

En smule trøtt  her ja ;)

Takk for svar. Ja pengene går fort, men litt unner man seg og sine på ferie.

Er liksom litt usikker på hva jeg vil se og gjøre da jeg selv ikke har hatt dette som ønske destinasjon, men dette har kommet frem som et ønske fra et stort tenåringsbarn.

Høysesong i Norge er jo sommeren, men er det noen spesiell høysesong der borte?

Hum... tror jeg må lese meg litt opp.

Men tar gjerne imot flere tanker og tips :)

Skrevet

Først av alt. Om du kan bruke mere tid en 10 dager så hadde det vært en fordel.

Mye å oppleve og tiden går fort.

Jeg har vært Florida og hvorfor ikke besøke Orlando når dere først er der borte.

I hvert fall om dere liker forskjellige parker og shopping da alle 4 disney parkene pluss universal Studios, adventure Island , Sea World og en stor bade park befinner seg. Og så er det masse outletbutikker med rimelige priser.

Jeg hadde kikket på flybilletter med Norwegian en veis til Orlando og retur fra Fort Lauderdale.

Så hadde jeg brukt noen dager I Orlando til noen av parkene og gjerne litt shopping.

Så hadde jeg beveget meg nedover mot Miami og gjerne stoppet innom Everglades for en tur med luftputebåt.

Så kanskje brukt et par dager i Miami. Kanskje bli med på en tur for å se eiendommene til de superrike om man liker det. Ellers så er et mye dyrere å shoppe der enn i Orlando på grunn av at skatten er høyere der.

Det går mange cruise fra byen men det blir det kanskje liten tid til for dere men om dere drar opp til Fort Lauderdale så kan man ta en dagstur med båt over til Freeport Bahamas. Og melder man seg på en organisert utflukt så får man besøke et flott hotellanlegg ved havet med fantastisk basseng område.

Så kan man være litt i Fort Lauderdale før man tar flyet hjem igjen derfra.

Et hotel jeg kan anbefale I Orlando er Lake Buenavista og spa. Det er ikke blant de billigste men det er et bra sted og bo. De har også gratis skyss til alle parkene.

http://www.booking.com/hotel/us/lake-buena-vista-resort-village-spa.no.html

De har også organiserte utflukter fra dette hotellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...