Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endret livstil, og flere gnagsår har fulgt med dette etter trening... Jeg bruker to par sko, hvor begge er tilpasset føttene.

Jeg har flere gnagsår på ulike steder av føttene og lurer på om dere har noen tips om det finnes måter å bli kvitt dem raskere eller lindre smertene ved trening.

Høres kanskje teit ut som spørsmål, men jeg kjenner ikke særlig til det, er bare fast bestemt på å fortsette med min nye og bedre livstil!

Anonymous poster hash: 469f3...fa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til langrenn bruker jeg et par spesialsokker som jeg har under den normale sokken. Vet ikke helt navnet på disse, men det hadde ikke forundret meg om de solgte dem på enklere liv eller sportsforretninger.

Til jogging eller generell trening pleier jeg ofte å klippe ut små flater av sportstape som jeg setter på områdene jeg enten har gnagsår eller der jeg pleier å få gnagsår. 

Anonymous poster hash: 753a3...0a8
AnonymBruker
Skrevet

Til langrenn bruker jeg et par spesialsokker som jeg har under den normale sokken. Vet ikke helt navnet på disse, men det hadde ikke forundret meg om de solgte dem på enklere liv eller sportsforretninger.

Til jogging eller generell trening pleier jeg ofte å klippe ut små flater av sportstape som jeg setter på områdene jeg enten har gnagsår eller der jeg pleier å få gnagsår.

Anonymous poster hash: 753a3...0a8

Tusen takk for tips!

TS

Skrevet

Gnagsårplaster? :)

• Liker 1
Skrevet

Kinesiotape fungerer veldig bra til å forebygge gnagsår etter min erfaring. Spesielt siden de puster og er stretchy til fordel mot en del sportstape som ofte også har litt for kraftig lim. Kinesiotapen koster desverre en del på apoteket, men det går an å bestille på nett til en litt rimeligere penge fra utlandet. 

Skrevet

Gnagsår-stift! Men, det er kun forebyggende  da, ikke helbredende. Tror jeg kjøpte på apotek, muligens sportsbutikk. funker i alle fall

Gjest Saxofon
Skrevet

Ikke bruk bomullssokker er mitt beste tips :)

• Liker 1
Skrevet

Gnagsårplaster? :)

Ikke bruk bomullssokker er mitt beste tips :)

Dette. Gnagsårplaster for å lindre, syntetiske sokker og gnagsårplaster (eller sportsteip) for å forebygge. Forebyggingen skjer ved at du går en tur med skoene og kjenner hvor du kommer til å få gnagsår, så plastrer du det området før første joggetur, eller hva det nå er for slags aktivitet du driver med. :)

Hilsen en som får gnagsår av å gå inn i en skobutikk. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Dette. Gnagsårplaster for å lindre, syntetiske sokker og gnagsårplaster (eller sportsteip) for å forebygge. Forebyggingen skjer ved at du går en tur med skoene og kjenner hvor du kommer til å få gnagsår, så plastrer du det området før første joggetur, eller hva det nå er for slags aktivitet du driver med. :)

Hilsen en som får gnagsår av å gå inn i en skobutikk. ;)

Hehe.

Takk alle sammen!

Har to gnagsårplaster på hver fot nå... Visst skal man trene, men å skulle lide så mye..... akk :)

Gifter meg om et par måneder og kan ikke gi opp på grunn av gnagsår dersom brudekjolen skal passe ;)

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fester alltid gnagsår på innsiden av skoen ved hælen ;)

Anonymous poster hash: a9be1...5b8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fester alltid gnagsår på innsiden av skoen ved hælen ;)Anonymous poster hash: a9be1...5b8

Dette var et utmerket råd, hvordan får du festet gnagsåret i skoen? :ler:

Gnagsårsokker får du i sportsbutikker og på Vitusapotek. Stift til å smøre på får du på Vita og lignende butikker i samme grønne innpakning som gnagsårplaster. Den hadde jeg glemt at jeg har og har hatt mye god nytte av.

En ting jeg gjør når gnagsårene er ferske/helt nye, er å ta en god dæsj kortisonkrem på, legge plastpose utenpå, og ta sokker på for å holde på plass. Da krymper blemmen raskere. Menner det hull på blemmene så skal det ikke kortison på. Da er det sårsalve og sårbehandling som gjelder.

Får gnagsår av å ha nye sko i plastpose med hjem, nesten.

Anonymous poster hash: 4270a...d2c

AnonymBruker
Skrevet

Nytt spørsmål! :)

Skal man stikke hull på blemmen eller ikke? Hva gror raskest? 

Igjen, takk til dere som har svart. Flere tips i bruk allerede og all ære til kunnskapsrike mennesker her inne ;) <3

ts

Skrevet

Det beste etter min erfaring er å bare sette gnagsårplaster over blemmen og la det bli der til det faller av. Uten å stikke hull på den.

AnonymBruker
Skrevet

Nytt spørsmål! :) Skal man stikke hull på blemmen eller ikke? Hva gror raskest?  Igjen, takk til dere som har svart. Flere tips i bruk allerede og all ære til kunnskapsrike mennesker her inne ;) <3 ts Anonymous poster hash: 469f3...fa3

Nei, blemmen bør får være hel så lenge som overhodet mulig. Derav fordelen med compeed eller hva gnagsårplasteret heter.

Blemmen beskytter måt infeksjon, som kan bli hissig og stygg, på sår på føtter.

Går det hull, så er plaster, antibakteriell salve/krem og god fothygiene viktig, for å unngå infeksjon/betennelse i såret.

Anonymous poster hash: 4270a...d2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...