AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har endret livstil, og flere gnagsår har fulgt med dette etter trening... Jeg bruker to par sko, hvor begge er tilpasset føttene. Jeg har flere gnagsår på ulike steder av føttene og lurer på om dere har noen tips om det finnes måter å bli kvitt dem raskere eller lindre smertene ved trening. Høres kanskje teit ut som spørsmål, men jeg kjenner ikke særlig til det, er bare fast bestemt på å fortsette med min nye og bedre livstil! Anonymous poster hash: 469f3...fa3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Til langrenn bruker jeg et par spesialsokker som jeg har under den normale sokken. Vet ikke helt navnet på disse, men det hadde ikke forundret meg om de solgte dem på enklere liv eller sportsforretninger. Til jogging eller generell trening pleier jeg ofte å klippe ut små flater av sportstape som jeg setter på områdene jeg enten har gnagsår eller der jeg pleier å få gnagsår. Anonymous poster hash: 753a3...0a8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Til langrenn bruker jeg et par spesialsokker som jeg har under den normale sokken. Vet ikke helt navnet på disse, men det hadde ikke forundret meg om de solgte dem på enklere liv eller sportsforretninger. Til jogging eller generell trening pleier jeg ofte å klippe ut små flater av sportstape som jeg setter på områdene jeg enten har gnagsår eller der jeg pleier å få gnagsår. Anonymous poster hash: 753a3...0a8 Tusen takk for tips! TSAnonymous poster hash: 469f3...fa3
Rast Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Kinesiotape fungerer veldig bra til å forebygge gnagsår etter min erfaring. Spesielt siden de puster og er stretchy til fordel mot en del sportstape som ofte også har litt for kraftig lim. Kinesiotapen koster desverre en del på apoteket, men det går an å bestille på nett til en litt rimeligere penge fra utlandet.
Pinkee Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Gnagsår-stift! Men, det er kun forebyggende da, ikke helbredende. Tror jeg kjøpte på apotek, muligens sportsbutikk. funker i alle fall
Gjest Saxofon Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Ikke bruk bomullssokker er mitt beste tips 1
Zzyzx Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Gnagsårplaster? Ikke bruk bomullssokker er mitt beste tips Dette. Gnagsårplaster for å lindre, syntetiske sokker og gnagsårplaster (eller sportsteip) for å forebygge. Forebyggingen skjer ved at du går en tur med skoene og kjenner hvor du kommer til å få gnagsår, så plastrer du det området før første joggetur, eller hva det nå er for slags aktivitet du driver med. Hilsen en som får gnagsår av å gå inn i en skobutikk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Dette. Gnagsårplaster for å lindre, syntetiske sokker og gnagsårplaster (eller sportsteip) for å forebygge. Forebyggingen skjer ved at du går en tur med skoene og kjenner hvor du kommer til å få gnagsår, så plastrer du det området før første joggetur, eller hva det nå er for slags aktivitet du driver med. Hilsen en som får gnagsår av å gå inn i en skobutikk. Hehe. Takk alle sammen! Har to gnagsårplaster på hver fot nå... Visst skal man trene, men å skulle lide så mye..... akk Gifter meg om et par måneder og kan ikke gi opp på grunn av gnagsår dersom brudekjolen skal passe TSAnonymous poster hash: 469f3...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Jeg fester alltid gnagsår på innsiden av skoen ved hælen Anonymous poster hash: a9be1...5b8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Jeg fester alltid gnagsår på innsiden av skoen ved hælen Anonymous poster hash: a9be1...5b8 Dette var et utmerket råd, hvordan får du festet gnagsåret i skoen? Gnagsårsokker får du i sportsbutikker og på Vitusapotek. Stift til å smøre på får du på Vita og lignende butikker i samme grønne innpakning som gnagsårplaster. Den hadde jeg glemt at jeg har og har hatt mye god nytte av. En ting jeg gjør når gnagsårene er ferske/helt nye, er å ta en god dæsj kortisonkrem på, legge plastpose utenpå, og ta sokker på for å holde på plass. Da krymper blemmen raskere. Menner det hull på blemmene så skal det ikke kortison på. Da er det sårsalve og sårbehandling som gjelder. Får gnagsår av å ha nye sko i plastpose med hjem, nesten. Anonymous poster hash: 4270a...d2c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Nytt spørsmål! Skal man stikke hull på blemmen eller ikke? Hva gror raskest? Igjen, takk til dere som har svart. Flere tips i bruk allerede og all ære til kunnskapsrike mennesker her inne <3 ts Anonymous poster hash: 469f3...fa3
Zzyzx Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 Det beste etter min erfaring er å bare sette gnagsårplaster over blemmen og la det bli der til det faller av. Uten å stikke hull på den.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #15 Skrevet 16. juni 2015 Nytt spørsmål! Skal man stikke hull på blemmen eller ikke? Hva gror raskest? Igjen, takk til dere som har svart. Flere tips i bruk allerede og all ære til kunnskapsrike mennesker her inne <3 ts Anonymous poster hash: 469f3...fa3 Nei, blemmen bør får være hel så lenge som overhodet mulig. Derav fordelen med compeed eller hva gnagsårplasteret heter. Blemmen beskytter måt infeksjon, som kan bli hissig og stygg, på sår på føtter. Går det hull, så er plaster, antibakteriell salve/krem og god fothygiene viktig, for å unngå infeksjon/betennelse i såret. Anonymous poster hash: 4270a...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå