EmmaK Skrevet 4. juli 2002 #1 Skrevet 4. juli 2002 I'm going to London!!! Jippi! Som sagt reiser jeg og kjæresten til London om en ukes tid. Begge har vært der før, sett Big Ben, MAdame Tussauds, London Eye,London Brigde, White Hall, Westminster Abbey, National Gallery, Tate, British Museum og de aller fleste av disse "faste" turist plassene. Men jeg trenger noen som kan gi meg gode tips til andre ting som er vel verdt å ta med seg-gjerne noe litt utenom det vanelige.. Også gode handlegater, særlig med tanke på musikk til en ok pris, klær ol. Har vært på både Camden og Nottig Hill markedene, gjerne noe lignende.. Noen som har tips???
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2002 #2 Skrevet 5. juli 2002 Hehe da har jo dere sett det meste fra før av. Hyde Park har man jo - har dere vært på musicals? Man kan jo ta undergrunnen til diverse sights og så har man jo Millenniums hjulet - dersom dere ikke har høydeskrekk kunne jo dette vært noe. Themsen er jo litt kult å ta en elvebåt langs elva der da. Koooooz dere i London - jeg elsker London -er jo så mange kjekke puber der også da.
Gjest gurimalla Skrevet 5. juli 2002 #3 Skrevet 5. juli 2002 Kanskje du har lyst til å forsøke en av "London-walks". Jeg var med på "Jack the Ripper walk" sist jeg var i London. Man møter opp på et bestemt sted og melder seg på turen hvor man går gjennom et bestemt strøk i London og har en guide som forteller om et bestemt tema; eks Jack the Ripper. Det tar et par timer og koster ikke så mye. Fikk dessuten sett litt andre strøk enn der man vanligvis beveger seg som turist.
EmmaK Skrevet 9. juli 2002 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2002 Takk for tips! Vi har nå bestemt oss for at vi skal på Ronnie Scotts den ene kvelden, og på teaterthrilleren Woman in Black den andre. Tar nok en tur innom forhistorisk museum (igjen for min del) og British Museum (igjen). HAr fått tak i ei bok om begge museumene,så nå har vi kikket og undersøkt litt på forhånd så vi vet vet hva vi skal titta på. Men jeg trenger fortsatt litt "fyll" til tredje dag....Flere tips??
Gjest Tristessa Skrevet 9. juli 2002 #5 Skrevet 9. juli 2002 Er kanskje litt rart for kjærestetur, men Imperial War Museum impnonerte meg stort da jeg var i London for to år siden! Og dette kommer fra en liten jente på 17 år og 1,58... hehe. Hvis kjæresten din er opphengt i tankser, våpen, kriger og lignende er dette stedet å være! Da jeg var der hadde de dessuten en meget interessant utstilling om Holocaust som gjorde stort inntrykk på meg. Ellers vil jeg anbefale dere å ta bussen fra London inn til Oxford og ta dere en heldag der, det er en mye mer avslappende stemning der, og et greit sted å stresse ned etter noen hektiske dager i London! Her kan dere se på cricket i universitetsparkene, gå langs Themsen og se på båtene og ellers ta livet med ro! Du skal nemlig ikke komme langt utenfor London før en ser hvilket nydelig land England egentlig er. Har selv bodd på bygden utenfor Oxford som barn, og reiste tilbake dit både for to og tre år siden. Misunner deg stort! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2002 #6 Skrevet 10. juli 2002 HVa med London Dungeon dersom du ikke har vært der da 20April2002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå