Gå til innhold

Rett og slett drittnaboer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk akkurat vite at vi har vært et klagepunkt på en generalforsamling for borettslaget. En generalforsamling vi ikke hadde mulighet til å delta på. Der har naboene sittet og klaget over ting vi selv ikke visste var galt, og som ingen har nevnt for oss som et problem. Egentlig ikke nevnt noe om det i det hele tatt faktisk.. Det er snakk om småting som vi hadde fikset på med en gang om noen bare hadde sagt at det ikke var greit. For eksempel det at vi satte opp et stativ for å stable vedkubber i ved uteboden. Er det virkelig lovlig å diskutere enkeltpersoner på generalforsamling? Og så når de ikke er der selv, da? Noen som veit noe om dette? For jeg finner ingenting om det på nettet.

Anonymous poster hash: 961ff...a9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådstarter: stativet var satt opp ved vår egen utebod som er rett ved vår egen inngangsdør. I tilfelle noen lurer.

Skrevet

Dessverre finnes det flust av slike naboer som helst skulle bodd laaaangt ute på landet uten naboer i mils omkrets. Noen har ikke mer å gjøre om dagene enn å passe på andre.

Har dere ikke brutt noen regler så er det bare å drite i det, selv om det er lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Jeg kommer nok over det etterhvert, men akkurat nå koker sinnet skikkelig. Normale folk oppfører seg ikke sånn. Og hvis vi har brutt noen regler så har vi ikke vært klar over det. De kunne jo bare ha sagt at "Beklager men det er ikke tillatt å sette opp vedstativ" så hadde vi bare sagt ok og tatt det ned med en gang. Noen folk skulle bare blitt plassert i Wayward Pines og blitt bortglemt spør du meg.. :P

• Liker 1
Skrevet

Nei, men disse blir til slutt et gnagsår! 

:murvegg:

AnonymBruker
Skrevet

En sak som skal diskuteres på generalforsamlingen i et borettslag skal være skriftlig tatt inn i generalforsamlingspapirene. Hva står der om saken? Har noen klaget på det aktuelle problemet der?

Er der ikke nevnt noe i generalforsamlingspapirene så er heller ikke saken diskutert på generalforsamlingen, men på "samtaler om løst og fast" etter generalforsamlings formelle del er over. Da er det helt vanlig å snakke i plenum om ting som er til sjenanse for andre, ting man lurer på osv. Tipper det er her dere har blitt et diskusjonstema?

Det er helt vanlig i brl at noen gjør mer på uteområdene eller inngangspartiene, verandaer osv enn det de strengt tatt etter ordensreglene har adgang til. F.eks. å ha svære barnevogner stående utenfor inngangsdører i trappeoppganger så ingen kommer forbi.....sukk. Dette blir det snakk av, og generalforsamlinger er den ene gangen i året folk kan få luftet frustrasjoner. Pass på å være til stede.....

Anonymous poster hash: cf66d...709

• Liker 1
Skrevet

Det finnes mange folk der ute som bare vil klage på alt og alle. Har dere ikke brutt noen relger, så drit i hva naboene sier. Jeg ville tatt kontakt med styret og spurt om alle disse tingene som naboene klager på. I tillegg så ville jeg nevnt hva som skjedde på generalforsamlingen og at dere synes at det er upassende at dere ble diskutert der når dere selv ikke var tilstede og ikke har fått noe beskjed fra naboene om ting som de synes dere gjør galt.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan bli frikjent som diskusjonstema på disse møtene. Derfor gjelder det å møte opp eller å ha en som har din stemme og kan gi referat eller svare for deg. At dere ble diskutert har du egentlig ikke så mye å bli sinna for, men det er klart at du kunne ha fått en beskjed før de tok det opp på møtet. MEN jeg skjønner godt de som velger å ta slikt opp på møtet istedenfor. Her jeg bor er det naboer som driter i ordensregler og vanlig folkeskikk. De tar kun beskjeder fra styret, og om en av oss andre skulle være tøffe nok til å ta det opp direkte med de det gjelder så kan du banne på at du får det slengt tilbake i trynet selv om du faktisk er den som har helt rett i saken. Og da blir det til at saker skrives på mail til styret istedenfor og deretter blir tatt opp på møter.

Anonymous poster hash: 08157...abd

• Liker 1
Skrevet

Generalforsamlingen ble varslet litt for seint til at vi fikk gjort noe med det at vi ikke kunne den dagen. Derfor fikk vi ikke møtt opp. Jeg skjønner jo at vi har gjort noe som plager andre når de reagerer på denne måten og jeg hadde lagt meg langflat og fjernet dette om noen hadde gitt uttrykk for at de ikke syns noe om det, men det var det altså ingen som gjorde. Men alle her veit at vi er samarbeidsvillige og retter opp eller hjelper til om det skulle være noe. Men det er veldig vanskelig å rette opp et problem når man ikke er klar over at det i det hele tatt eksisterer et problem. Jeg er ikke sint fordi at tingene vi har gjort plager folk, men fordi ingen har sagt noe om at det plager dem. Og at de i tillegg har tatt det opp i en anledning vi ikke har hatt mulighet til å ytre vår side av saken. De har ikke vært redd for å si ifra om andre ting, som for eksempel at katten vår har brukt andres hager som toalett. Det er jo veldig beklagelig, men vi gjorde noe med den saken med en gang vi ble gjort oppmerksomme på det: Han er nå stort sett innendørs. Så for å understreke det: jeg er ikke sint fordi de ikke syns visse ting er greit, men fordi de går rundt og klager så sinnssykt mye til hverandre i stedet for å komme direkte til kilden. Det er det som er problemet her.

Skrevet

Vi skal ihvertfall ta det opp med styrer i morgen. Vi har ikke fått noen offisiell melding, brev eller mail om dette, men det ble nevnt av en av naboene i en tilfeldig samtale han og mannen min hadde.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med folk egentlig?

Kan de ikke bare ta det opp på en grei måte med dem det gjelder og så er saken ute av verden?

Herregud, enkelte folk altså. Folk har for lite å gjøre på.

Alltid noen sånne idioter i borettslag :kvalm:

Anonymous poster hash: 47ef5...5a4
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ihvertfall ta det opp med styrer i morgen. Vi har ikke fått noen offisiell melding, brev eller mail om dette, men det ble nevnt av en av naboene i en tilfeldig samtale han og mannen min hadde.

Ok det skjønner jeg. Da kan det nesten virke som om dere har en par naboer som har sett ut dere som ofre. Styret vil mest sannsynligvis be dere ta samtalen med de som klaget. Men fortsetter disse med usakligheter er det bare å si at trakassering blir anmeldt. Jec har selv en nabo som kommer til å få den beskjeden fra meg om han ikke skjerper seg.

Anonymous poster hash: 08157...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...