Gå til innhold

Til dere som løper langdistanse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser og drikker dere før dere løper? Jeg kan fint jogge opptil 2 mil, men det som ofte stopper meg er hold/sting. Tenkte derfor å forhøre meg med dere om hva dere gjør før dere løper langt i håp om å få noen gode tips som jeg kan teste ut

Anonymous poster hash: 0cca6...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du før et løp, eller før trening?

Trene gjør jeg alltid på kvelden, ca 1,5 time etter middag. Spiser eller drikker ikke noe spesielt. På turer over 15 km har jeg med vann og evt tynn saft.

Løp/konkurranser starter ofte ganske tidlig. Spiser en god frokost (brødskiver med pålegg) og drikker juice, kaffe og vann. Hvis det går mer enn 2 timer fra frokost til start, spiser jeg en banan eller en energibar en times tid før start. Drikker godt med væske, gjerne Farris, både dagen før og på løpsdagen. Hvis jeg skal løpe mer enn 30-40 km spiser jeg banan/gel ca hver halve time, i tillegg til vann og energidrikk

Skrevet

Jeg pleier å løpe på ettermiddagen med en gang jeg kommer hjem fra jobb. Da har det gått ca 3 timer siden lunsj. Jeg spiser vanligvis en stor lunsj, ikke noe spesiell mat, men godt med karbo og protein. De gangene jeg ikke har fått spist nok så har jeg kjent det på formen.

Løper vanligvis 1-2 mil. Tar ikke med meg noe på løpeturer ute, men om jeg løper på mølle har jeg vannflaske ved siden av. Passer på å drikke mye før og etter. Vanninntaket må du prøve deg fram til. Noen får lettere hold om de drikker før langturer Jeg yter bedre når jeg har "ladet opp" med vann.

Jeg har alltid et høyere kaloriinntak de dagene jeg løper langt da jeg ofte forbrenner rundt 1000 kalorier på turene mine. 

AnonymBruker
Skrevet

TS: Tusen takk for svar! Jeg tenker både før trening, men også i forkant av løp.

Anonymous poster hash: 0cca6...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...