AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har ikke barn og begynner ærlig talt å lure på om jeg noen gang vil ha det. Leser i tråder her om mødre som ikke kan gå på do alene? Er det fordi babyen ikke kan ligge alene i vognen sin de minuttene? Er man virkelig en grusom mor om ungen gråter de minuttene det tar å bæsje??? Anonymous poster hash: cafd9...daf
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har ikke barn og begynner ærlig talt å lure på om jeg noen gang vil ha det. Leser i tråder her om mødre som ikke kan gå på do alene? Er det fordi babyen ikke kan ligge alene i vognen sin de minuttene? Er man virkelig en grusom mor om ungen gråter de minuttene det tar å bæsje???Anonymous poster hash: cafd9...daf Nei, det er man ikke. Jeg er ofte på badet alene, med døren på gløtt mens mini ligger i sengen sin og ser på uroen. Ofte så kan slite dobesøk også times tiø bår barnet sover. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Har også lest om disse mødrene, men velger å tro de er av en sjelden rase. Alle mine venner som har fått barn kan iallefall gå på do uten å måtte lage en tråd å KG først. Anonymous poster hash: 2b182...48c 12
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har seks barn og har alltid både dusjet og gått på toalettet uten problemer. Anonymous poster hash: 50190...e40 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Tusen takk for beroligende svar dere! Blir jo helt svett når jeg leser noe av det som skrives her Anonymous poster hash: cafd9...daf 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Nå har jeg ikke vært på do på 3-4 år, men gleder meg til minstemann begynner på skolen - DA skal det bli skitarbeid! Anonymous poster hash: dc7b9...ba6 28
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Det går helt fint, bare man ikke bruker flere timer der inne. Enkelte er bare så hysteriske og overbeskyttende. Anonymous poster hash: f058c...6a8 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Tja, det spørs? De første ukene etter fødsel hadde jeg såpass vondt at et dobesøk fort kunne ta fem-ti minutter. Ungen gråt (eide ikke sutre- eller smågrinemodus til å begynne med, du var rett på hylskriking) fra jeg la den ned. Det var ubehagelig nok å høre på med fortsatt drøssevis med hormoner, tynnslitte nerver og litt lav mestringsfølelse. Men det skulle jeg nok ha overlevd, altså. Men i tillegg så - Svelget ungen masse luft under gråting, og fikk vondt i magen av det. Og dermed ble det garantert mye mer gråting i løpet av dagen - Jeg hadde brystspreng så det holdt, og gråtingen startet jo utdrivningsrefleksen. Det droppa ikke litt, det nærmest rant melk! - Vi bor i en bygård med utrolige dårlig lydisolering mellom leilighetene, og jeg ville jo ta så mye hensyn til naboene som mulig Så ja, for meg var det rimelig pes å gå på do alene den første tiden. Men så prøvde jeg stadig å finne løsninger da, og endte opp med å ha ungen i bæresjal. Da var det stille. Problem solved Anonymous poster hash: 1b5cd...4af 4
Rotemor Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Poenget med klisjeen "ikke vært på do alene" relaterer seg til større barn som enten følger etter deg, eller du har døra på gløtt for å passe på. Eksempelvis når du har barn på 2 og 4 der en følger etter deg og en må voktes med et halvt øye hvert minutt. 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Hvis jeg er alene hjemme får jeg ikke gå på do alene for tiden. De siste 4 mnd har hun hylgråt og krøpet etter meg ( går nå) hvis jeg forlater rommet. Vet heldigvis at det går over, så da får hun bli med å sitte å leke i skittlukta 😄Anonymous poster hash: 0aa9f...cd4 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 Poenget med klisjeen "ikke vært på do alene" relaterer seg til større barn som enten følger etter deg, eller du har døra på gløtt for å passe på. Eksempelvis når du har barn på 2 og 4 der en følger etter deg og en må voktes med et halvt øye hvert minutt. Med en 2-åring i hus er det å gjøre nr.2 alene som en ferie å regne. 😂 "Mamma hva gjør du? Går på do. Bæsje eller tisse? Bæsjer. Få seeeeee! Nei vennen, gå og lek med pappa. Neeeeeei, få se bæsjeeeeeen." Tarmene mine er innstilt på fast forward for tiden. Ikke mer candy crush på do nå lengre nei. Anonymous poster hash: d366f...817 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #12 Skrevet 14. juni 2015 Selv med tvillinger er det mulig å gå på do, med døren på gløtt. Ved dusjing får de være med, fordi de har litt utfordrende helseproblemer, om må ha tilsyn nesten kontinuerlig. Anonymous poster hash: 51022...c6d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Jeg tok ham like godt med i vippestol både under dobesøk og dusj, mest fordi jeg brukte litt lang tid. I tillegg likte ikke barnet å ligge stille i mer enn noen få sekunder, så da så jeg ikke problemet. Barnet sovnet også når jeg dusjet, så det alene var og en grunn.Anonymous poster hash: a6b70...110
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Med en 2-åring i hus er det å gjøre nr.2 alene som en ferie å regne. 😂 "Mamma hva gjør du? Går på do. Bæsje eller tisse? Bæsjer. Få seeeeee! Nei vennen, gå og lek med pappa. Neeeeeei, få se bæsjeeeeeen." Tarmene mine er innstilt på fast forward for tiden. Ikke mer candy crush på do nå lengre nei. Anonymous poster hash: d366f...817 Hahaha denne traff spikeren på hodet! Anonymous poster hash: 4ed59...cda 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Med en 2-åring i hus er det å gjøre nr.2 alene som en ferie å regne. "Mamma hva gjør du? Går på do. Bæsje eller tisse? Bæsjer. Få seeeeee! Nei vennen, gå og lek med pappa. Neeeeeei, få se bæsjeeeeeen." Tarmene mine er innstilt på fast forward for tiden. Ikke mer candy crush på do nå lengre nei.Anonymous poster hash: d366f...817 Aldri vært noe problem her i huset. Dersom de har prøvd seg, så har de fått beskjed om å slutte å mase. Deretter har de blitt overhørt. Anonymous poster hash: f44d3...58c
Gjest Vena Cava Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Tok med meg babyen og la henne på badegulvet om hun var i dårlig humør og jeg måtte bæsje:) Samme om jeg måtte dusje mens hun var våken. Tok med en leke til henne så lå hun som regel stille. Greide fint å holde øye med henne samtidig som jeg dusja
helt_vanlig_mann Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Man har ikke god tid på badet. Så fort døren blir lukket hører man to små føtter løpende bort til en eller annen skuff som må tømmes før dobesøket er ferdig.
ViljaH Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Sammenbrettet håndduk i badebaljen er fin lekegrind på badet Vippestol er også fin-fint. Med større barn (som går selv) plager det meg overhodet ikke om de stikker hodet inn og vil prate. Eller sitte i fanget.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Var ikke lett å gå på do når babyen var nyfødt, og de første månedene etter.. Hun hadde kolikk, og skrek hele tiden når hun ikke ble bysset i armene. Sov gjorde hun kun på trilletur over brostein. Har gått på do mens jeg har bysset baby i armene, og har prøvd å legge henne ned med leker og stæsj ved siden av dodøra (med åpen dør), mens hun hyyyyylte. Er ikke så lett å få gjort sitt fornødne da, og i tillegg var det sårt i lang tid der nede pga revning under fødsel. Så jeg forstår godt at det ikke alltid er så lett. Det enkleste var å ta vogna inn på handicapdo når vi var på trilletid, så kunne jeg sette meg på do mens jeg rugget vogna fram og tilbake... Med neste barn gikk det helt fint, han kunne godt legges ned på et teppe mens jeg gikk på do. Selv om det ikke var det kuleste han visste, var det ikke hyling av fulle lunger til han nesten mistet pusten, slik som storesøster... Anonymous poster hash: b1cb2...852
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Da jeg var på senteret en gang var det en mor som satt på do med døra åpen for å passe på ungen som lå i vogna utenfor... Anonymous poster hash: e5703...203 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå