AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Den tykner og blir seig, hva skyldes dette og hvordan kan jeg forhindre det? De er ikke gamle, har kun hatt de i litt over 1/2 år. Anonymous poster hash: c601b...9cc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Da er de allerede "gamle". Forebyggende er å ha de et kjølig sted, med jevn temperatur (f.eks kjøleskap). For all del ikke på badet. Når de først er blitt klumpete er kan det løses med et par dråper neglelakkfjerner oppi Anonymous poster hash: 25100...3ba
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Jeg vet ikke hvorfor, men det er kjekt med en neglelakk-tynner i hus når du har neglelakk :-) Anonymous poster hash: 931f1...e15 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Lakk som møter luft tykner, sørg for å ikke la den stå åpen mens du venter på å legge neste lag, og skru igjen godt. Ikke oppbevar den på badet eller i kjøleskapet. For varmt eller for kaldt og den tykner. Soverommet er ofte et egnet rom. Anonymous poster hash: 43e46...00d
OPIgirl Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Da er de allerede "gamle". Forebyggende er å ha de et kjølig sted, med jevn temperatur (f.eks kjøleskap). For all del ikke på badet. Når de først er blitt klumpete er kan det løses med et par dråper neglelakkfjerner oppi Anonymous poster hash: 25100...3ba Nei, men skal aldri bruke lakkfjerner som fortynner. Til dette formål fåes det neglelakktynner. Kan anbefale den fra Seche. 1
OPIgirl Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Lakk som møter luft tykner, sørg for å ikke la den stå åpen mens du venter på å legge neste lag, og skru igjen godt. Ikke oppbevar den på badet eller i kjøleskapet. For varmt eller for kaldt og den tykner. Soverommet er ofte et egnet rom. Anonymous poster hash: 43e46...00d Jeg har neglelakk ene på soverommet og jeg kan love deg at de blir tykke uansett. Tror det kommer an på kvalitet. Noen tykner fort. Andre gjør det ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Opplever det stort sett bare med top coats jeg. Ellers må jeg vente flere år før de tykner Jeg kan forresten anbefale tynneren til Mavala også. Jeg har neglelakk ene på soverommet og jeg kan love deg at de blir tykke uansett. Tror det kommer an på kvalitet. Noen tykner fort. Andre gjør det ikke. Anonymous poster hash: 43e46...00d
Djungelvrål Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Tynner med neglelakkfjerner. Har mine lakker i årevis.
Gjest chisandra Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Nei, men skal aldri bruke lakkfjerner som fortynner. Til dette formål fåes det neglelakktynner. Kan anbefale den fra Seche. Hvorfor skal man ikke det?
OPIgirl Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Det sier seg selv. Lakkfjerner. Hvordan tror du fargen og kvaliteten på lakken blir? Stryk litt lakkfjerner på lakkert negl, uten å fjerne all lakken. Det blir ikke serlig pent. Har du lakkfjerner som fortynner vil fargen bli ødelagt. Nettop fordi det er ment til å fjene både fargepigmentene og limet/ festemiddelet i neglelakken. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Det sier seg selv. Lakkfjerner. Hvordan tror du fargen og kvaliteten på lakken blir? Stryk litt lakkfjerner på lakkert negl, uten å fjerne all lakken. Det blir ikke serlig pent. Har du lakkfjerner som fortynner vil fargen bli ødelagt. Nettop fordi det er ment til å fjene både fargepigmentene og limet/ festemiddelet i neglelakken. Vel, vel....da må både jeg, min mor og bestemor revurdere hvordan vi har tynnet ut negllakken vår i alle år. Neida, går helt fint med negllakkfjerner, da og nå. Anonymous poster hash: a4841...7e2
Djungelvrål Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Det sier seg selv. Lakkfjerner. Hvordan tror du fargen og kvaliteten på lakken blir? Stryk litt lakkfjerner på lakkert negl, uten å fjerne all lakken. Det blir ikke serlig pent. Har du lakkfjerner som fortynner vil fargen bli ødelagt. Nettop fordi det er ment til å fjene både fargepigmentene og limet/ festemiddelet i neglelakken. Man bruker whitesprit til å tynne ut oljebasert maling........dette burde jo ødelegge malingen etter din teori...men det er alikevel det man bruker.
OPIgirl Skrevet 16. juni 2015 #13 Skrevet 16. juni 2015 Man bruker whitesprit til å tynne ut oljebasert maling........dette burde jo ødelegge malingen etter din teori...men det er alikevel det man bruker. Det er ikke en teori, men noe jeg lærte på kurs i negledesign. Dessuten inneholder neglelakkfjerner aceton. Neglelakk er er heller ikke oljebasert. 1
OPIgirl Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 (endret) Foreslår at dere googler det. Dere som er så påståelige. Så får dere svar på hvorfor man ikke bør brukke lakkfjerner som fortynner. Endret 16. juni 2015 av OPIgirl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå