Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er bedt i bryllup i sommer, kun til kaffen. Kan jeg bruke denne kjolen til kleskode "mørk dress"? Tenkte med perlekjede og nude pumps eller noe liknende, eller er den ikke fin nok?

https://www.zalando.no/miss-selfridge-sommerkjole-blue-mf921c001-k12.html

Jeg syns ikke den var pen nok, minner meg mer om en slags nattkjole.... Ved mørk dress forventes kort eller lang selskapskjole - man bør jo være like pyntet som mannen er i dress☺️

Anonymous poster hash: 4466d...3b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med et dekkende sjal eller en stola, så går det greit.

Anonymous poster hash: 186ae...99f

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Enig med anonym ...3b4. Jeg synes den så ut som en underkjole av dårlig kvalitet, og kan ikke se for meg at den kan styles opp nok til å gå som bryllupsantrekk. En kjole kan gjerne være enkel, eller rimelig, men den trenger ikke se ut som undertøy eller nattøy av den grunn.

Skrevet

Æsj, hadde liksom håpet jeg kunne pimpe den opp så den passet. Elsker den kjolen! Har liksom ikke lyst å kjøpe ny kjole kun for å være kaffegjest heller.

AnonymBruker
Skrevet

De to siste er klart å foretrekke, men synes ikke du behøver å kjøpe ny kjole bare for å være kaffegjest.

Skrevet

Har ikke noe annet valg. Jeg har bare enkle kjoler ala den jeg la til først eller så har jeg røde og hvite, å det blir iallefall feil.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Den siste var ikke engang pent sydd på den kjolemodellen som er avbildet, så jeg tør ikke tenke på hvordan de som sendes ut ser ut...

Men uansett: jeg tror vi har for forskjellige preferanser til at jeg kan gi noen bedre råd. For meg er ikke jerseykjoler noe man går med i bryllup, men snarere på byen, på stranda eller til hverdagspent. 

Skrevet

Den siste var ikke engang pent sydd på den kjolemodellen som er avbildet, så jeg tør ikke tenke på hvordan de som sendes ut ser ut...

Men uansett: jeg tror vi har for forskjellige preferanser til at jeg kan gi noen bedre råd. For meg er ikke jerseykjoler noe man går med i bryllup, men snarere på byen, på stranda eller til hverdagspent. 

Hva synes du passer seg til kleskoden mørk dress da?

Gjest Margit Spat
Skrevet

Hva synes du passer seg til kleskoden mørk dress da?

Kjolelengde og farger som du har valgt er helt greie. Det er ikke der problemet mitt ligger. Det handler om kvalitet for meg. Alle kjolene du har lenket til har vært i jersey, og kjoler i "T-skjortestoff" blir som regel for simpelt, synes jeg. Andre har andre meninger om dette, og skulle jeg valgt en av dem, så ville det vært den grønne.  

Skrevet

Kjolelengde og farger som du har valgt er helt greie. Det er ikke der problemet mitt ligger. Det handler om kvalitet for meg. Alle kjolene du har lenket til har vært i jersey, og kjoler i "T-skjortestoff" blir som regel for simpelt, synes jeg. Andre har andre meninger om dette, og skulle jeg valgt en av dem, så ville det vært den grønne.  

Ingen av de er i t-skjorte stoff på noen som helst måte. De er alle grove i stoffet. Den første er grovest, på en måte tykk "vaffel" om du skjønner. Jeg har den røde varianten av den blå jeg linket til også, den kan likne litt på ett tykt elastisk dress stoff. Den grønne er tykk jersey.

Gjest Blondie65
Skrevet

Den er fin, men den er utsolgt. Jeg er heller ikke så glad i blonder (eller bling). Vil helst ha en ensfarget en som er helt enkel og straight :)

Mye å velge i der da. Fasongene på alle tre kjolene du har vist er grei. Men materialet når kjolene er så enkle må være litt mer eksklusivt. Du finner f.eks noen der uten for mye dill, men med tyll skjørt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede har de to skste kjolene vil jeg valgt den røde. Det ser ut som om den er sydd av bedre stoff enn de to andre. Du skal bare være med på kaffe og kaker, da gjør det ikke noe om du har rød kjole synes jeg.

Skrevet

Mye å velge i der da. Fasongene på alle tre kjolene du har vist er grei. Men materialet når kjolene er så enkle må være litt mer eksklusivt. Du finner f.eks noen der uten for mye dill, men med tyll skjørt.

Er litt merkelig bygd å skjønner du....jeg har kort hals og veldig høye hofter, i tillegg til at jeg er så heldig at jeg er veldig lav, så om jeg har en kjole som ikke er ettersittende over livet og stumpen ser jeg ut som som spung-bob  :fnise: Uff, jeg skulle begynt med dette tidligere! Kjole-shopping er skikkelig stress..

Gjest Blondie65
Skrevet

Er litt merkelig bygd å skjønner du....jeg har kort hals og veldig høye hofter, i tillegg til at jeg er så heldig at jeg er veldig lav, så om jeg har en kjole som ikke er ettersittende over livet og stumpen ser jeg ut som som spung-bob  :fnise: Uff, jeg skulle begynt med dette tidligere! Kjole-shopping er skikkelig stress..

Ja, jeg hater dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...