AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Hvor lang tid går det til den hodepinen går over? Barnet gjør ikke annet enn å ligge rett ut på sofaen, krøker seg opp på do avogtil.. Lagt sånn siden fredag morgen. Noen som vet hvor lenge det er vanlig å ha det? Anonymous poster hash: ab4e8...50a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Hvor lang tid går det til den hodepinen går over? Barnet gjør ikke annet enn å ligge rett ut på sofaen, krøker seg opp på do avogtil.. Lagt sånn siden fredag morgen. Noen som vet hvor lenge det er vanlig å ha det? Anonymous poster hash: ab4e8...50a Ta en tlf til legevakta å hør.Anonymous poster hash: 91e62...c85 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Er det hodepine etter spinalprøve du mener? Er barnet så dårlig som du beskriver så kontakter du lege, igjen nå i kveld. Anonymous poster hash: 8df1e...063
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 http://ec.estalos.com/spinal-hodepine Hvis hodepinen ikke har gitt seg etter et døgn kan den behøve behandling. Ta kontakt med sykehuset der spinalprøven/anestesien ble utført og be om hjelp der. Ser noen sier de har hatt god hjelp av "blood patch". Anonymous poster hash: e7b93...095
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Takk for svar. Har snakket med legevakt men de sier bare at det ikke er farlig, kun veldig ubehagelig. Tenker jeg ringer barneavd. i morgen og hører med dem. Lurte bare på om noen hadde erfaringer med hvor lenge det bruker å vare☺Anonymous poster hash: ab4e8...50a
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Stakkars liten! Vet på voksne kan det var i en uke, så det kan nok være noe av det samme på barn, desverre
skruf Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har hatt spinalhodepine selv, og det er helt forjævlig! Stakkars, stakkars ungen din! Nesten så jeg synes det er dårlig gjort av legevakta å ikke legge inn ungen på barneavd nå idag for behandling. Det eneste som hjelper er å ligge helt flatt. Da jeg hadde det fikk jeg også fenozan-coffein, men de tablettene anbefales ikke til barn pga koffeinnivået. Som en annen skriver her så bør det utføres en blodpatch hvis det ikke blir bra innen ganske kort tid. Blodpatch er en enkel prosedyre og det er ikke farlig (var det jeg endte opp med siden spinalholdepinen ikke ga seg på dag 3). Du bør absolutt ringe barneavd i morgen tidlig. Husker selv hvor vondt det var, og jeg er voksen, må være helt forferdelig for en liten en!
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Er dere riktig uheldig kan det faktisk sitte i 7-14 dager :/Anonymous poster hash: dd18b...928
minister-mio Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Jeg kan ikke noe om dette, men kan de ikke gjøre noe for å lindre smertene? Barnet kan vel ikke gå hjemme og være så dårlig lenge. 1
skruf Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Jeg kan ikke noe om dette, men kan de ikke gjøre noe for å lindre smertene? Barnet kan vel ikke gå hjemme og være så dårlig lenge. Som du ser her så er det ikke så mye foreldrene kan gjøre for å hjelpe barnet med spinalhodepinen: Behandlinger og medisiner Behandling for spinal hodepine begynner konservativt. Legen kan anbefale sengeleie, væske, koffein og muntlig smertestillende midler. Hvis hodepinen ikke har blitt bedre i løpet av 24 timer, kan legen foreslå en eller flere av følgende behandlinger: Epidural blod patch. Injisering en liten mengde blod inn i rommet over punktering hullet vil ofte danne en blodpropp å forsegle hullet, gjenopprette normalt trykk i spinalvæsken og lindre din hodepine. Dette er den vanlige behandlingen for vedvarende spinal hodepine som ikke løse på egen hånd. . IV koffein levert direkte i blodet, hjelper koffein lindre spinal hodepine - som regel i løpet av noen få timer - ved å hemme blodkar i hodet. Epidural saltvann. Injisering en saltvann (saltvann) løsning inn mot bakrommet utenfor membranen som dekker ryggmargen kan legge press på korsryggen stikkstedet og stoppe cerebrospinalvæskelekkasje. Men fordi saltvannsoppløsning absorberes så hurtig av kroppen, spinal hodepine ofte gjenta seg etter denne behandlingen. Barnet burde blitt innlagt forlengst egentlig (Intravenøs koffein tror jeg ikke er så lurt til en smårolling!) Håper Ts kontakter barneavd i morgen.
Kosemose Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 Kjære TS Det er opprettet to like tråder om dette, jeg stenger derfor denne. Jeg ber deg ta kontakt med legevakt eller fastlegen din for å få svar på spørsmål vedrørende helsa til barnet ditt. Kosemose, mod
Anbefalte innlegg