AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg skal begynne å bruke øyeskygger, og tenkte å investere i en palett. Men hvilken anbefaler dere av the balm nude'tude eller urban decay naked palette 1, 2 eller 3? Har dere et forslag til en eyeliner også? Jeg føler svart eyeliner er litt hardt, men vet ikke om noen grå eller mørkebrune linere? Anonymous poster hash: c7f55...c60
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har Naked 1, 2 og 3, samt Nude'Tude. Ville definitivt valgt Naked 1. Når det gjelder eyeliner, kommer det alt an på hvilken type du vil ha. Rimmel har en kajal som er veldig bra, også liker jeg Soap & Glory Supercat Liquid Liner. Anonymous poster hash: f3883...f48
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Det er jo mange andre paletter der ute som er verdt å prøve da. Eller må det være noen av dem du nevner? Jeg ville sett litt på youtube før jeg la så mye penger i en palett. Det er jo kommet ut mange billigere som er like bra etter hva jeg har hørt. Anonymous poster hash: 2e695...f41
Gjest norah Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Det kommer helt an på hvorvidt du passer kalde eller varme toner. Varme: 1(i begge) Kalde: 2(i begge) 3 er rosatoner, og anbefales ikke å bruke alene for hel look. Den til The Balm har jeg ikke prøvd. Liker godt skyggene deres, men på meg blir det litt feil toner i paletten. Jeg passer best varme farger, og har Basic 1 og Nude 1. Basic 1 synes jeg er hakket kaldere enn Nude. Jeg liker veldig godt skimmerskygger, men selv for meg blir Nudepaletten alene for mye fest til hverdagsbruk- så jeg toner det ned med matte skygger fra Basicpaletten. Synes heller ikke de mørke skyggene egner seg godt for en naturlig look, der bruker jeg brune eyelinere fra MAC/UD. Jeg ELSKER forøvrig Teddy fra MAC(brun skimrete), men synes også de matte er gode fra MAC. UD har en skimmereyeliner i brun og, den synes jeg ikke er den beste for nybegynnere da man kan få litt for mye på om man ikke er forsiktig. Jeg har brukt billige skygger også, men resultatet er virkelig ikke det samme. Du burde også kjøpe primer til øynene- det gjør stor forskjell. ArtDeco og UD har veldig gode som varer lenge Endret 14. juni 2015 av norah
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Du kan jo også lage din egen palett, f.eks med farger fra Makeup Geek. Anonymous poster hash: 2e695...f41
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Det kommer helt an på hvorvidt du passer kalde eller varme toner. Varme: 1(i begge) Kalde: 2(i begge) 3 er rosatoner, og anbefales ikke å bruke alene for hel look. Den til The Balm har jeg ikke prøvd. Liker godt skyggene deres, men på meg blir det litt feil toner i paletten. Jeg passer best varme farger, og har Basic 1 og Nude 1. Basic 1 synes jeg er hakket kaldere enn Nude. Jeg liker veldig godt skimmerskygger, men selv for meg blir Nudepaletten alene for mye fest til hverdagsbruk- så jeg toner det ned med matte skygger fra Basicpaletten. Synes heller ikke de mørke skyggene egner seg godt for en naturlig look, der bruker jeg brune eyelinere fra MAC/UD. Jeg ELSKER forøvrig Teddy fra MAC(brun skimrete), men synes også de matte er gode fra MAC. UD har en skimmereyeliner i brun og, den synes jeg ikke er den beste for nybegynnere da man kan få litt for mye på om man ikke er forsiktig. Jeg har brukt billige skygger også, men resultatet er virkelig ikke det samme. Du burde også kjøpe primer til øynene- det gjør stor forskjell. ArtDeco og UD har veldig gode som varer lenge Jeg passer best varme toner. Så da er naked 1 best? Jeg liker litt shimmer, men siden jeg er litt fersk på dette så tror jeg at matte farger er best til å begynne med. Jeg liker også veldig godt den burgunder-fargede skyggen i nude'tude. Jeg ønsker en matt eyeliner, særlig siden jeg overhodet ikke klarer å legge den skikkelig enda, men vil ha en som ikke er svart, for da tror jeg det føles mer naturlig når jeg øver. Heter den fra Mac noe spesielt? 😊Anonymous poster hash: b15fd...f79
Cathj Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Det kommer helt an på hvorvidt du passer kalde eller varme toner. Varme: 1(i begge) Kalde: 2(i begge) 3 er rosatoner, og anbefales ikke å bruke alene for hel look. Jeg er ikke enig i den siste påstanden din der. Jeg eier kun Naked 3 (men har brukt de to andre flere ganger) og bruker den alene titt og ofte. Ja, den har mange rosatonede skygger, men det finnes også mange fine bruntoner og en helt fantastisk kobberfarge som passer kjempegodt til blå øyne. Dette kommer helt an på hva du kler. Problemet med Naked 1, 2 & 3 er at selv om de alle inneholder mange fine skygger, så er det ikke alle man kommer til å bruke. I tillegg til at ingen vil kle absolutt alle fargene i palettene. Jeg ville tatt meg en tur i en butikk og prøvd noen farger fra alle palettene på huden, og så bestemt meg da. Det var sånn jeg fant ut at jeg ville eie Naked 3. Jeg hadde aldri kjøpt alle sammen, da de er svindyre. I stedet for å kjøpe et dyrt palett med flere farger du sannsynligvis ikke kommer til å bruke, ville jeg heller anbefalt steder der du kan sette sammen ditt egen palett. MAC er et eksempel, men skyggene deres er ufattelig dyre. Jeg har laget et 5-skyggers palett fra Inglot, og er veldig glad i det. Jeg har laget et rent matt palett, og valgt farger som passer meg (jeg prøvde flere på huden i butikken). I dette palettet har jeg satt sammen fem farger jeg kan bruke til absolutt alt. Matt sort, matt hvit, hudtonet, lys brun og mørk brun. Jeg bruker den matte sorte skyggen til eyeliner, og bruker en flat sminkekost til å legge den. Jeg vil også fint kunne bruke den brune skyggen til eyeliner. Er du nybegynner er det å bruke øyenskygge til eyeliner superenkelt! Hvordan Inglot er i pris i forhold til MAC her i Norge, vet jeg ikke. Jeg kjøpte mitt i New York. Det var prisen en brøkdel. Kvalitet og utvalg er det virkelig ingenting å si på, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten de skyggene i det palettet. Endret 14. juni 2015 av Cathj 2
Gjest O.G. Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Du kan jo også lage din egen palett, f.eks med farger fra Makeup Geek.Anonymous poster hash: 2e695...f41 Eller Inglot.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 Jeg er ikke enig i den siste påstanden din der. Jeg eier kun Naked 3 (men har brukt de to andre flere ganger) og bruker den alene titt og ofte. Ja, den har mange rosatonede skygger, men det finnes også mange fine bruntoner og en helt fantastisk kobberfarge som passer kjempegodt til blå øyne. Dette kommer helt an på hva du kler. Problemet med Naked 1, 2 & 3 er at selv om de alle inneholder mange fine skygger, så er det ikke alle man kommer til å bruke. I tillegg til at ingen vil kle absolutt alle fargene i palettene. Jeg ville tatt meg en tur i en butikk og prøvd noen farger fra alle palettene på huden, og så bestemt meg da. Det var sånn jeg fant ut at jeg ville eie Naked 3. Jeg hadde aldri kjøpt alle sammen, da de er svindyre. I stedet for å kjøpe et dyrt palett med flere farger du sannsynligvis ikke kommer til å bruke, ville jeg heller anbefalt steder der du kan sette sammen ditt egen palett. MAC er et eksempel, men skyggene deres er ufattelig dyre. Jeg har laget et 5-skyggers palett fra Inglot, og er veldig glad i det. Jeg har laget et rent matt palett, og valgt farger som passer meg (jeg prøvde flere på huden i butikken). I dette palettet har jeg satt sammen fem farger jeg kan bruke til absolutt alt. Matt sort, matt hvit, hudtonet, lys brun og mørk brun. Jeg bruker den matte sorte skyggen til eyeliner, og bruker en flat sminkekost til å legge den. Jeg vil også fint kunne bruke den brune skyggen til eyeliner. Er du nybegynner er det å bruke øyenskygge til eyeliner superenkelt! Hvordan Inglot er i pris i forhold til MAC her i Norge, vet jeg ikke. Jeg kjøpte mitt i New York. Det var prisen en brøkdel. Kvalitet og utvalg er det virkelig ingenting å si på, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten de skyggene i det palettet. Hvor får jeg tak i inglot i bergensområdet? Og hvordan er prisen? Har du nummer eller navn på fargene dine?😊 Har blå øyne, blondt hår og ganske lys hud med en litt gul til nøytral undertone. Kler varme farger best.Anonymous poster hash: b15fd...f79
Cathj Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Hvor får jeg tak i inglot i bergensområdet? Og hvordan er prisen? Har du nummer eller navn på fargene dine? Har blå øyne, blondt hår og ganske lys hud med en litt gul til nøytral undertone. Kler varme farger best.Anonymous poster hash: b15fd...f79 Tror du må bruke nettbutikken da. Jeg har som sagt ikke kjøpt mitt i Norge. Jeg sjekket den norske siden nå, og selve palettet koster 100,-, og så er det 50,- per skygge. 350,- for et 5-fargers palett i den kvaliteten Inglot leverer er ikke noen dårlig pris, så jeg ville absolutt kjøpt mitt her også. Jeg har satt skyggene i palettet, og får dem ikke ut uten å ødelegge dem tror jeg, men ut i fra nettsiden ser det ut til at jeg har farger med nummer 373, 391, 354, 357 og 378. Det aller beste hadde nok vært om du fikk stukket innom en butikk som fører dem (f.eks. i Oslo), men jeg tror disse fargene vil være rimelig safe for alle undertoner. Ville kanskje byttet ut 354 med 355 hvis du har varme undertoner, da mine er mer kalde. Poenget med den fargen for meg er at den skal matche min hudtone. http://inglot.no/butikk/freedom-system Endret 14. juni 2015 av Cathj
Gjest norah Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Jeg passer best varme toner. Så da er naked 1 best? Jeg liker litt shimmer, men siden jeg er litt fersk på dette så tror jeg at matte farger er best til å begynne med. Jeg liker også veldig godt den burgunder-fargede skyggen i nude'tude. Jeg ønsker en matt eyeliner, særlig siden jeg overhodet ikke klarer å legge den skikkelig enda, men vil ha en som ikke er svart, for da tror jeg det føles mer naturlig når jeg øver. Heter den fra Mac noe spesielt? 😊Anonymous poster hash: b15fd...f79 Husker dessverre ikke navnet på den matte, men du kan ikke gå feil nesten uansett hvilken bruntone du kjøper. Jeg har og litt MAC og Inglot, av de to liker jeg ikke Inglot- men det vet jeg endel andre gjør. MAC har mye fint, men for meg blir det litt for "mye" i kald eller varm retning på de skyggene jeg har prøvd. Det jeg liker veldig godt fra MAC er pigment, de kan man med stort hell legge forsiktig over matte skygger. Jeg har en beigefarget, og den har vart i evigheter uten at det ser ut som den er brukt omtrent. Jeg personlig hadde ikke bestilt selvlagd palett fra nettside med mindre jeg var viderekommen. Eventuelt kan du finne en palett du liker og google etter dupes i diverse merker, men finishen blir annerledes med hvert merke. For min del er finish like viktig som fargetoner. Brukte sort eyeliner og mascara før, men har droppet det helt nettopp fordi det blir ganske hardt i de fleste anledninger sammenliknet med brun/brunsort. Endret 15. juni 2015 av norah
Drua Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Jeg har Nude Tude, bomkjøp for min del. Er bare to av fargene jeg liker, resten blir så mørke og for mye skimmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå