Gå til innhold

Har du erfaring med Dove lotion med gradvis selvbruning?

Cessa74

Anbefalte innlegg

Har prøvd alt av selvbruninger, og uansett hvor flink jeg er med forarbeidet, skubbing sov - synes jeg ofte det blir enten skjoldete eller gulaktig..

Lurer nå på den til Dove som skal gi gradvis farge - noen som har erfaring med den? Blir den jevn og fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er fornøyd med den frem til jeg får en naturlig brunfarge på sommeren. Du må bare være forsiktig i overgangen fra underarm til hånd (dvs håndledd), og på knær og albuer. Men det er jo som enhver annen selvbruning. Fargen i seg selv synes jeg ser helt grei ut :) 

Anonymous poster hash: 2d386...f55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes den lukter godt,og veldig diskret.

Fargen er ikke kraftig, men den er lett å legge og gir en sunn glød som ser ut som du har fått litt sol og ikke er melkehvit. For meg som er veldig lys er to påfølgende dager nok til å oppnå en flott farge,med tre påfølgende dager blir den lett too much. Så venter jeg en dag eller tre og tar på igjen. Mye enklere enn selvbruner, og har vel kun hatt et fåtall ganger det hat blitt skjolder på dr nærmere 10 årene jeg har brukt denne.

Anonymous poster hash: 838ef...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes også at den stinker... Brukte den en gang i begynnelsen av en graviditet, da var jeg veldig kvalm, og jeg mener bestemt at den luktet urin etterhvert. Prøvde å dusje, men det hjalp ikke. Holdt på å bli gal!

Anonymous poster hash: 775ef...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte den for noen år siden. Den luktet utrolig godt! Og jeg fikk en kjempefin og jenv brunfarge.... HELT TIL! jeg fikk et myggestikk som begynnte å klø, da klødde jeg liksom bort kremen å fikk stygge merker.... Og når jeg brukte kroppspeeling-såpe, skrubbet jeg ujevnt av kremen.

Den blei også veldig GUL etterhvert. Kommer ALDRI ALDRI til å smøre meg meg selvbruningskrem noen gang igjen.

Om du kan, sett deg i sola, den varmer til langt på kvelden. Evt ta deg noen min i solarium

Anonymous poster hash: 98a74...499
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stinker. Fungerer som starter-farge, men anbefales ikke når man virkelig vil bli brun. Den blir for gul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Brukte den for noen år siden, nå klør jeg voldsomt hvis jeg bruker den!

Vet ikke om de har byttet på inneholde eller om jeg har blitt mer sensetiv..

Og lukten kunne de ha gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Blir gul og "flassete" etterhvert og den blei ujevn på beina hos meg iallefall. 

Men den funker bra til å være såpass billig! Går helt fint å smøre seg inn om kvelden, og så dusje på morran. Da slipper du lukten og følelsen av å ha noe på huden^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk lukten på denne jeg, den minner meg om sommer og lette klær :) Men dette er jo litt smak og behag. 

Synes fargen den gir er grei nok, den blir ikke selvbrunerdyp, men den gir en glow og litt farge. Selv blir jeg ekstremt sjeldent brun, så jeg sverger til denne gjennom hele ferien.

Har dog oppdaget Clarins sine selvbruningsdråper. De tilsettes i egen fuktighetskrem og gir en gradvis farge de også. Så langt synes jeg den er veldig god, og fargen er fin og diskreet. Kun brukt den to dager på rad, men jeg blir fort litt unaturlig med for mye slik farge, så prøver å styre klar fra mer bruk. Synes heller ikke lukten er avskrekkende, har faktisk testet den et par ganger om morgenen og lukten har ikke vært påtrengende gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg brukt i over 10 år.  Fargen er penest hvis man har litt brunfarge fra før.  Man blir brun etter 3-4 påføringer. Syns ikke den stinker i det hele tatt, det er jo vanlig bodylotion med bittelitt selvbruning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den lukter skikkelig stygt! Fysj!

Anonymous poster hash: b8831...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Har brukt den en stund nå og er veldig fornøyd! Den varer et par dager på meg og gir en veldig jevn og naturlig solbrun farge. Den har ikke flekket av på klær, den tørker fort og den lukter ikke stygt (synes jeg). Den går bort gradvis på meg uten å flekke av huden. Jeg påfører alltid to lag. Først dusjer jeg og vasker kroppen som vanlig, barberer leggene, etc. og deretter påfører lotionen rett på kroppen etter tørking. Deretter lar jeg det tørke litt før jeg tar på meg løse klær og venter til dagen etter, da jeg dusjer meg og gjør akkurat det samme. Etter noen timer er andre laget med fargen helt på plass, og da har jeg som regel fargen jeg ønsker.

Etter noen dager gjør jeg samme greia igjen om jeg har dusjet et par ganger, men ser det litt an. Har jeg enda litt farge igjen påfører jeg bare ett lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruPotter

Bruker forresten også St Moriz Tanning Mousse som du får kjøp billig på feelunique.com. Kjøper den i medium og bruker denne påførings-votten: 

www.feelunique.com/p/He-Shi-Tanning-Mitt

Den gir en nydelig brunfarge med en gang du påfører. Jeg måtte bruke løse klær lengre, pga. at den farger av på klær som sitter tett på huden. Det er jo helt normalt, men opplevde ikke det samme med Dove sin lotion. Den trekker jo inn i huden ganske kjapt, mens moussen bør man dusje av etter 4+ timer. Er veldig fornøyd med begge egentlig, og bruker å kombinere om jeg føler for å bygge opp fargen.

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Clarity

Er det Dove Summer Glow dere snakker om? :)
Fikk lyst til å teste den etter å ha lest litt her nå. Har ikke brukt selvbruning på flere år (kun solarium) fordi min erfaring er at det bestandig blir skjoldete uansett spray, krem eller mousse. Er det likevel verdt å gi denne et forsøk, siden det ikke er en ren selvbruningskrem? Virker ikke som om noen av dere har fått skjolder av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Dove Summer Glow dere snakker om? :)

Fikk lyst til å teste den etter å ha lest litt her nå. Har ikke brukt selvbruning på flere år (kun solarium) fordi min erfaring er at det bestandig blir skjoldete uansett spray, krem eller mousse. Er det likevel verdt å gi denne et forsøk, siden det ikke er en ren selvbruningskrem? Virker ikke som om noen av dere har fått skjolder av denne.

Ja du må bar smøre deg i flere dager f.eks morgen og kveld i 3 dager.  Aldri fått skjolder av denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Clarity

Ja du må bar smøre deg i flere dager f.eks morgen og kveld i 3 dager.  Aldri fått skjolder av denne. 

Takk for svar :)

Bruker du selvbruningsvott når du påfører denne for å unngå skjolder i hendene, eller trengs det ikke siden den er såpass mild? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den dagen de finner opp en selvbruningskrem som varer, blir jevn og ikke lukter kjøper jeg det.

Før i tiden gikk det an å få tak i kastanjeolje (tror jeg det var) på apotek som ga umiddelbart farge og ikke luktet vondt.

Anonymous poster hash: ebb79...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Bruker du selvbruningsvott når du påfører denne for å unngå skjolder i hendene, eller trengs det ikke siden den er såpass mild? 

Du får ikke skjolder om du skyller de etterpå.  Tar bittelitt av kremen oppå hendene tilslutt og gnir de mot hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...