Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener de som har gått livets skole at de har hatt et hardere liv enn andre? Jeg har tatt tradisjonell utdanning, men har også et relativt vanskelig liv, har jeg da to utdanninger? Eller har man bare gått livets skole etter at man er i en viss alder?

Anonymous poster hash: bbe4c...2a4
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet (endret)

Hva mener du med livets skole? Altså at man får nye opplevelser, utfordringer og erfaringer? Hvis ja, så gjør alle det. Formell utdanning på den andre siden, særlig høyere utdanning innenfor forskjellige retninger (avhengig av hva du studerer) går mer i dybden og gir deg et bredere og bedre oversikt over hva du studerer og helst vil jobbe med når utdanningen er fullført. Det er vesentlig forskjell på formell utdanning (ofte en del teori) og det praktiske livet.

Endret av madara93
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med livets skole? Altså at man får nye opplevelser, utfordringer og erfaringer? Hvis ja, så gjør alle det. Formell utdanning på den andre siden, særlig høyere utdanning går ut innenfor forskjellige retninger (avhengig av hva du studerer) og det er vesentlig forskjell på formell utdanning (ofte en del teori) og det praktiske livet.

"Ofte" skriver folk på facebook under utdanning "livets skole". Jeg bare lurer på om det er noe spesielt som menes med dette, alle har jo utfordringer, så når kan man si at man har gått denne skolen?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

"Ofte" skriver folk på facebook under utdanning "livets skole". Jeg bare lurer på om det er noe spesielt som menes med dette, alle har jo utfordringer, så når kan man si at man har gått denne skolen?

Det skrives av folk som ikke har gått høyere utdanning, kanskje ikke en gang VGS. Ofte fordi de har mindreverdighetskomplekser ovenfor dem med høyere utdanning og vil vise at de kan mer fordi de har erfaring ikke bare "boklig lærdom".

Anonymous poster hash: 7c90a...b0a

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Det er trash-folk som ikke har noen utdanning å vise til, ofte fattige på bygda som har vært innom alkohol/sykdom/nav/narkotika/tidlig mor/barnevernet e.l. Legg til at de ofte stemmer FRP, hater innvandrere, har svært lite samfunnskunnskap og lever generelt i en ganske liten verden med innskrenkete interessefelt. 

Japp, generalisering, men 90% av folk som er så latterlige at de skriver "Livets harde skole" eller "Livets skole" er blant denne gruppen. 

Anonymous poster hash: 7474e...ba9

• Liker 34
Skrevet

De jeg ser på FB som under Utdanning skriver de har gått på "Livets Harde Skole" er som regel folk som jeg vet har vært ute på skråplanet med rusproblemer,kriminalitet osv...

• Liker 13
Skrevet

Det er trash-folk som ikke har noen utdanning å vise til, ofte fattige på bygda som har vært innom alkohol/sykdom/nav/narkotika/tidlig mor/barnevernet e.l. Legg til at de ofte stemmer FRP, hater innvandrere, har svært lite samfunnskunnskap og lever generelt i en ganske liten verden med innskrenkete interessefelt. 

Japp, generalisering, men 90% av folk som er så latterlige at de skriver "Livets harde skole" eller "Livets skole" er blant denne gruppen. 

Jeg har merket det omvendte jeg, blitzerfolk som stemmer SV går ofte " livets harde skole ". 

Morsomt det der.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke på facebook, så jeg må spørre. Skriver folk virkelig livets skole, eller kommer det opp som alternativ når man skal skrive noe om utdannelse på profilen sin og ikke har passende alternativer?

Seriøst spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet

Det er folk som har hatt et tøft liv, i følge seg selv, men veldig mange har det. Så når folk skriver slikt ser det litt dumt ut, og har sannsynligvis ikke annen skole å føre opp. Så ei som hadde skrevet sjef ved livet harde skole eller noe sånt  :fnise: .  Jeg tenker også på trygdede, kriminelle e.l når jeg ser det.

Anonymous poster hash: 701e0...6b9
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke på facebook, så jeg må spørre. Skriver folk virkelig livets skole, eller kommer det opp som alternativ når man skal skrive noe om utdannelse på profilen sin og ikke har passende alternativer?

Seriøst spørsmål.

De skriver det selv. Du ser det lett fordi noen skriver med små bokstaver, noen med store etc.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skrives av folk som ikke har gått høyere utdanning, kanskje ikke en gang VGS. Ofte fordi de har mindreverdighetskomplekser ovenfor dem med høyere utdanning og vil vise at de kan mer fordi de har erfaring ikke bare "boklig lærdom".

Anonymous poster hash: 7c90a...b0a

Tull. Det skrives ofte av høyt utdannede også som ikke ønsker å briefe.

Anonymous poster hash: b39ca...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Legg til at de ofte stemmer FRP,Anonymous poster hash: 7474e...ba9

Jepp, samtidig starter de med lav utdanning ofte egne bedrifter og skaper verdier for å holde liv i sosialister på trygd eller som jobber i det offentlige som kun er utgifter for oss :fnise:

Anonymous poster hash: d8105...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, samtidig starter de med lav utdanning ofte egne bedrifter og skaper verdier for å holde liv i sosialister på trygd eller som jobber i det offentlige som kun er utgifter for oss :fnise:

La meg gjette - du har selv gått på livets harde skole og stemmer FrP? :P

Anonymous poster hash: ece6e...824

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

De jeg har sett har gått livets harde skole er folk med ingen eller veldig lav utdanning, dårlig jobb, dårlig råd, er uføretrygdede ofte pga jobben har ødelagt kroppen deres pga fysisk tung jobb. De har generelt lite kunnskap om samfunnet og mennesker. Har masse skrivefeil og elsker å kommentere på facebook og vg.no

Jeg synes det er pinlig, for deres del. Men de ser det jo ikke selv så da er det vel greit, de har det vel bra med seg selv regner jeg med.

Anonymous poster hash: 9ed98...da2
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette - du har selv gått på livets harde skole og stemmer FrP? :PAnonymous poster hash: ece6e...824

Nei, har derimot lest statistikker og fakta, som at selv om de er lavere utdannet enn snittet skaper FrPere mer verdier ved å starte egne bedrifter. Noen må jo gjøre det for å holde liv i sosialistene på trygd og i det offentlige :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tull. Det skrives ofte av høyt utdannede også som ikke ønsker å briefe.

Anonymous poster hash: b39ca...9f8

Tull. Det er skrevet av folk uten utdanning. 

Anonymous poster hash: c94cf...8d2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Anonymous poster hash: c94cf...8d2

• Liker 4
Skrevet

Det er som regel uføretrygda som har gått denne skolen...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har derimot lest statistikker og fakta, som at selv om de er lavere utdannet enn snittet skaper FrPere mer verdier ved å starte egne bedrifter. Noen må jo gjøre det for å holde liv i sosialistene på trygd og i det offentlige :fnise:

Så uføretrygdede frp`ere holder liv i velferdsstaten sier du? Interessant...

Anonymous poster hash: 008be...5b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette - du har selv gått på livets harde skole og stemmer FrP? :P

Anonymous poster hash: ece6e...824

Unnskyld meg men er det ikke typisk kapitalister og folk med høyere utdanning som stemmer frp? Hva skulle navere folk trygda mennesker få ut av å stemme frp??

Anonymous poster hash: b595f...d7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...