AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg skal på ferie til London. Jeg har irritabel tarm problem, og må jeg plutselig på do, så må jeg på do fort som f**n. Hvordan er tilgangen til doene i London. Shoppingsentre, vanlige butikker, osv Koster disse noe? Hvilken myntenhet bør jeg ha tilgjengelig? Et spm til. Hvis jeg tar taxi i London, hvor mye betaler jeg. Er det forventet X% tips, eller er det inkludert i det som oppgis?Anonymous poster hash: ce468...89d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Det er doer på Topshop, Selfridges og de andre aller største butikkene som har fler etasjer. De koster ikke noe. Når jeg bodde i London tipset jeg sjeldent taxisjåføren, mest fordi jeg var student, men også fordi det ikke er forventet. Anonymous poster hash: 479f3...cdd
Kjetil E Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Det er doer på Topshop, Selfridges og de andre aller største butikkene som har fler etasjer. De koster ikke noe. Når jeg bodde i London tipset jeg sjeldent taxisjåføren, mest fordi jeg var student, men også fordi det ikke er forventet. Anonymous poster hash: 479f3...cdd Doene på Harrods kosta ihvertfall da jeg var der. (Dog en del år siden). Men de er jo et kapittel for seg og bør faktisk oppleves. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Doer på kjøpesentre og museer er vanligvis gratis. Det er ganske mange gratis museer i London. Hvis du vet hvor du skal kan du vurdere å plotte inn dem som er på ruten på GPS på mobilen før du drar. Anonymous poster hash: 92fa8...5cd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 En del tubestasjoner har toalett: https://www.tfl.gov.uk/cdn/static/cms/documents/toilets-map.pdf Disse koster det noen pence å bruke, jeg trooor det er 20p. Anonymous poster hash: bd02f...72a
cinderella_h Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 Synes det er vanskelig å finne doer i oxford street. Må gjerne inn på starbucks eller noe og her er det alltid fult !!!
missdior Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 McDonald's i Oxford street ved tottenham court road har toaletter alle kan bruke
Kjetil E Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 McDonald's i Oxford street ved tottenham court road har toaletter alle kan bruke St Giles hotell også det rett ved Tottenham court road t-banestasjon har toaletter man lett kan bruke, uten å være gjest.
Gjest Solsmil Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Alle de store eksklusive kjøpesentrene har gratis toaletter. De kan riktignok være litt bortgjemt, så det kan være lurt og lokalisere dem før man må veldig. Det samme har gjerne større butikker, slik som topshop og M&S i Oxford street. De aller fleste starbucks har, det samme med andre kafeer (særlig kjeder) og resturanter. Her burde du imidlertid kjøpe noe, noen ganger er det vel også kode. Det er også flere offentlige toaletter i London, de ligger ganske sentralt men ikke nødvendigvis så lett og få øye på likevel. Man må gjerne vite hvor de er. Det er blant annet et i Covent Carden, et på Liecester Square og et i en sidegate til Oxford street som jeg ikke husker navnet på. De har ok standard, og er gratis om jeg husker rett. Du kan sikkert finne flere om du googler. Ellers; jeg har også irritabel tarm, og er mye i London. Om du ikke har prøvd det allerede har gjort det eller gjør det, anbefaler jeg å prøve fodmap. Når jeg er ute og reiser (særlig på storbyferie) er jeg kjempenøye med hva jeg spiser, absolutt ingen utskeielser fra listen med "spis i moderate mengder" eller "ikke spis". Noe av det fine med å reise er kanskje og spise god mat, men det og måtte drite hele tiden er verre enn å ikke kunne spise nøyaktig hva man vil. Ellers lønner det seg gjerne å kjenne magen sin og kjenne til "reaksjonsmønsteret", altså at man alltid spiser på en plass der de har toalett, og gjerne sitter litt og slapper av etterpå hvis man vet at man gjerne må på do etter man har spist. Og man tipser på taxien i London, hvor mye kommer an på hvor langt du har kjørt og om sjåføren har hjulpet med bagasjen. Jeg bruker å tipse 10-15%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå