Gå til innhold

Gaver til barnehageansatte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min begynner på stor avdeling etter sommeren, så jeg lurte på å gi de ansatte på den nåværende avdelingen en gave. Gjorde dere det? Hva ga dere?

Anonymous poster hash: 5c086...226

Videoannonse
Annonse
Gjest Mythic
Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber, er det noen foreldre som gir en felles ting til enten avdelingen eller hele barnehagen. I år fikk vi en stor kurv full av kjeks, sjokolade og diverse annet godt til å ha på pauserommet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer gi en fellesgave nå som barnet skal bytte barnehage.

Gir ikke ved start, synes det gir litt feil signaler.

Anonymous poster hash: b7f26...4f0

• Liker 1
Skrevet

Min sønn bytter barnehage. Han har gått 1 år i den han er nå og det har vært store utskiftninger av personale i løpet av første halvår. Bør jeg gi noe likevel? I så fall hva er vanlig?

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn bytter barnehage. Han har gått 1 år i den han er nå og det har vært store utskiftninger av personale i løpet av første halvår. Bør jeg gi noe likevel? I så fall hva er vanlig?

Kommer nok mest an på om barnet ditt har IOP slik at de ansatte har måttet bruke mer krefter på hans hverdag, om han har knyttet seg ekstra til noen av de ansatte, hvor høy trivselen hans har vært der og sånn.

Jeg hadde ikke gjort det i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: 1a443...c2f

Skrevet

Kommer nok mest an på om barnet ditt har IOP slik at de ansatte har måttet bruke mer krefter på hans hverdag, om han har knyttet seg ekstra til noen av de ansatte, hvor høy trivselen hans har vært der og sånn.

Jeg hadde ikke gjort det i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: 1a443...c2f

Han er kanskje delvis knyttet til den ene ansatte som har vært med hele dette året, men definitivt ikke alle av de ansatte. Han har ingen ekstra oppfølgingsbehov. Trivselen har vært høy, men det tror jeg også handler mye om en sterk tilknytning til ett av de andre barna. De er "bestevenner" (om man kan kalle to-åringer for dette).

Vurderte en konfekteske. Mest fordi jeg syns de ansatte er hyggelige og imøtekommende.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min begynner på stor avdeling etter sommeren, så jeg lurte på å gi de ansatte på den nåværende avdelingen en gave. Gjorde dere det? Hva ga dere?

Anonymous poster hash: 5c086...226

Jeg kjøpte liljer og lagde en oppsats selv. Billig og veldig fint.

Anonymous poster hash: 4d28a...444

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og har i løpet av årene vært i fire forskjellige. I tre var det vanlig at vi fikk gave fra barna som sluttet, og en alle foreldrene spleiset på.

Der jeg jobber nå får vi sommergabe fra foreldreutvalget, gjerne en felles ting.

Syns det er utrolig koselig og rørende når foreldrene gir en liten ting, trenger ikke være mer enn en liten blomst el.

Men det er jo helt opp til hver enkelt hva man vil. Sønnen min begynner i barnehagen nå til høsten, og jeg kommer til å gi en liten ting til de ansatte på hans avdeling :)

Anonymous poster hash: def43...9a8

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og har i løpet av årene vært i fire forskjellige. I tre var det vanlig at vi fikk gave fra barna som sluttet, og en alle foreldrene spleiset på.

Der jeg jobber nå får vi sommergabe fra foreldreutvalget, gjerne en felles ting.

Syns det er utrolig koselig og rørende når foreldrene gir en liten ting, trenger ikke være mer enn en liten blomst el.

Men det er jo helt opp til hver enkelt hva man vil. Sønnen min begynner i barnehagen nå til høsten, og jeg kommer til å gi en liten ting til de ansatte på hans avdeling :)

Jeg vurderer å kjøpe noe bra konfekt, som da avdelingens ansatte kan dele. Er det innafor? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe noe bra konfekt, som da avdelingens ansatte kan dele. Er det innafor? :)

Syns jeg absolutt er hyggelig:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage og vi reagerte aldri på at vi ikke fikk gave. Altså, du skal ikke gi gave bare fordi du synes du bør..

Gaver var selvfølgelig utrolig hyggelig å motta, men vi syntes ikke dårligere om de vi ikke fikk gave fra.

Anonymous poster hash: 8310d...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at det er så rart dette med gaver og barnehage kontra skole. I barnehagen skal det gis felles gave, gjerne til avdelingen, men på skolen er det læreren som får gave.

Er ikke jobben personalet i barnehagen like høyt verdsatt?

Anonymous poster hash: 39c06...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor ansatte i barnehager og skoler skal få gaver.

Vi betaler mye for vår barnehageplass (kr 4.400,-/mnd) og hvorfor gi gave når de (som oss andre som jobber) bare gjør jobben?

Anonymous poster hash: a2035...07e

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke hvorfor ansatte i barnehager og skoler skal få gaver.

Vi betaler mye for vår barnehageplass (kr 4.400,-/mnd) og hvorfor gi gave når de (som oss andre som jobber) bare gjør jobben?

Uavhengig av hva plassen koster, så går jo ikke pengene i lomma til de som arbeider i barnehagen.

Det med å gi gave er jo valgfritt, er jo for å gi en påskjønnelse for den gode jobben de gjør med det aller viktigste; barna våres <3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av hva plassen koster, så går jo ikke pengene i lomma til de som arbeider i barnehagen.

Det med å gi gave er jo valgfritt, er jo for å gi en påskjønnelse for den gode jobben de gjør med det aller viktigste; barna våres <3

Motivet er smisking slik at de behandler ditt barn bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg jobbet en del år i barnehage, og fått MANGE gaver, men flertallet har ikke gitt. Behandler ikke barna forskjellig på grunn av det. Tror du virkelig vi barnehageansatte er så uproffe? Det er hyggelig å bli satt pris på (det gjelder vell for alle?), men det påvirker ikke jobben du gjør med barna.

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke den barnehageansatte er så uproff i jobben sin at h*n behandler det barnet man får gave av, bedre enn de andre. Ærlig talt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...