Hege899 Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Hva bruker dere til løksaus? Og har dere en god oppskrift?
leonie Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Jeg pleier av og til å lage løksaus til amerikansk meatloaf eller vanlig norsk kjøttpudding 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Bruker det til røkt blåkveite. Lager vanlig hvit saus og lar masse løk koke seg mør i den. Tilsetter noen ganger muskat og parmesan...Anonymous poster hash: f54f4...40f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Bruker det til røkt blåkveite. Lager vanlig hvit saus og lar masse løk koke seg mør i den. Tilsetter noen ganger muskat og parmesan...Anonymous poster hash: f54f4...40f Høres godt ut, men hvit saus med løk i er ikke klassisk løksaus. Løksaus er kraftbasert saus med lys jevning, men uten melk. Og man gjør den sursøt med eddik og sukker. Jeg har ikke spist løksaus siden jeg var barn, tror jeg, men det er altså klassisk tilbehør til ferskt kjøtt og suppe. God gammeldags søndagsmiddag! Anonymous poster hash: 004a1...828 2
Brunhilde Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Høres godt ut, men hvit saus med løk i er ikke klassisk løksaus. Løksaus er kraftbasert saus med lys jevning, men uten melk. Og man gjør den sursøt med eddik og sukker. Jeg har ikke spist løksaus siden jeg var barn, tror jeg, men det er altså klassisk tilbehør til ferskt kjøtt og suppe. God gammeldags søndagsmiddag! Anonymous poster hash: 004a1...828 Helt enig i fremgangsmåten! Løksaus er også godt til kålrulletter. Det har ikke jeg spist siden jeg var barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå