Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere til løksaus? Og har dere en god oppskrift?:)

Skrevet

Jeg pleier av og til å lage løksaus til amerikansk meatloaf eller vanlig norsk kjøttpudding :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker det til røkt blåkveite. Lager vanlig hvit saus og lar masse løk koke seg mør i den. Tilsetter noen ganger muskat og parmesan...

Anonymous poster hash: f54f4...40f

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det til røkt blåkveite. Lager vanlig hvit saus og lar masse løk koke seg mør i den. Tilsetter noen ganger muskat og parmesan...

Anonymous poster hash: f54f4...40f

Høres godt ut, men hvit saus med løk i er ikke klassisk løksaus. Løksaus er kraftbasert saus med lys jevning, men uten melk. Og man gjør den sursøt med eddik og sukker.

Jeg har ikke spist løksaus siden jeg var barn, tror jeg, men det er altså klassisk tilbehør til ferskt kjøtt og suppe. God gammeldags søndagsmiddag! :)

Anonymous poster hash: 004a1...828

• Liker 2
Skrevet

Høres godt ut, men hvit saus med løk i er ikke klassisk løksaus. Løksaus er kraftbasert saus med lys jevning, men uten melk. Og man gjør den sursøt med eddik og sukker.

Jeg har ikke spist løksaus siden jeg var barn, tror jeg, men det er altså klassisk tilbehør til ferskt kjøtt og suppe. God gammeldags søndagsmiddag! :)

Anonymous poster hash: 004a1...828

Helt enig i fremgangsmåten!

Løksaus er også godt til kålrulletter. Det har ikke jeg spist siden jeg var barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...