Shagya Skrevet 2. september 2004 #1 Skrevet 2. september 2004 Jeg går med seriøse tanker om å skaffe meg en tatovering i korsryggen. Grunnen til akkurat korsryggen, er at jeg ikke vil ha en som syns i alle sammenhenger, som lett kan skjules og at jeg ikke er tilhenger av små hjerter på rumpa, en sommerfugl på puppen o.l Det jeg lurer på er....... Hva kan smerten sammenlignes med ? Jeg er litt usikker på hvor vondt det egentlig gjør, og om det er så vondt at jeg ikke klarer å gjennomføre det. En halvferdig tatovering er ikke mye pent.
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2004 #2 Skrevet 2. september 2004 Det kommer an på hva du selv føler er vondt. Noen synes det er dritvondt, mens andre ikke kjenner det så veldig godt, og synes det faktisk ikke er så ille.
Shagya Skrevet 2. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2004 Joda, jeg vet at smertegrensene er individuelle Men da jeg tror jeg har en fysisk noe lav smertegrense, hadde det jo vært greit å få en liten pekepinn på hva andre kan sammenligne smerten de følte med.
Gjest StoreSky Skrevet 2. september 2004 #4 Skrevet 2. september 2004 Jeg har lav smerte terskel, men for å være litt psykolog for meg selv, så er det å ta tattovering er liten utfordring for meg...som man overvinner - selvom det gjør VONDT der og da! Tror ikke korsryggen er så ille, mange som tar der.. Men jeg personlig synes at å tattovere ryggsøylen er helt ***! Jeg har en stooor tattoo på høyre skulderblad som "sneier" innom ryggsøylen.. eller har jeg på hele overarm og rundt håndledd. Ryggsøylen aller verst for meg.. Men man er forskjellig, og alt går over.
Felicia Skrevet 2. september 2004 #5 Skrevet 2. september 2004 Leger fraråder kvinner som har tenkt å få barn å ha tatoveringer i korsryggen. Om man har tatovering i korsryggen kan ikke legene sette bedøvelsen (epidural tror jeg) pga. faren for å få med litt av tatoverings-blekket inn i kroppen, noe som ikke er bra for kroppen. Litt tynn forklaring fra meg, men jeg er ikke lege... bare gjenforteller noe en korsyggtatovert venninne sjokkert oppdaget da hun ble gravid.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 2. september 2004 #6 Skrevet 2. september 2004 Det legen sier (hvis han er seriøs nok til å ta med hele historien) er at hvis tatoveringen er heldekkende, dvs. det er ingen felter rundt ryggraden uten farge, kan man ikke sette epidural. Men de fleste har litt luft i tatoveringene sine, så det er som regel ikke noe problem å finne et sted å stikke. Det betyr ikke at tatoveringen må dekke hele ryggsøylen for å skape problemer, siden epiduralen settes helt nederst på ryggen, akkurat der jenter gjerne tatoverer seg. Dekker du dette området med farge, da kan du utelukke epidural. Praksisen varierer litt fra lege til lege og fra sykehus til sykehus, så ta kontakt med ditt sykehus dersom du er gravid og har en sånn tatovering, evt. du planlegger både tatovering og graviditet.
Twigi Skrevet 2. september 2004 #7 Skrevet 2. september 2004 Men de fleste har litt luft i tatoveringene sine, så det er som regel ikke noe problem å finne et sted å stikke. Jeg har tatt epidural, og det var jo ikke akkurat slik at man kunne stikke hvorsomhelst i ryggen, da.... Er veldig glad for at jeg ikke har tatoveringer! En annen ting: Man kan komme opp i situasjoner hvor det skal tas prøver av ryggmargsvæsken, stikket er noe tilsvarende epidural - men jeg vet ikke sikkert hvilke virvler man går imellom her i forhold til epidural - noen leger her? Uansett - det kan være greit å ha ryggen fri
Suzy Skrevet 3. september 2004 #8 Skrevet 3. september 2004 For å svare på det opprinnelige spørsmålet - jeg har tatovering i korsryggen og det var ikke veldig vondt. Den er ganske stor så det tok nok nærmere 2,5 timer å gjøre den og det var først på slutten det begynte å gjøre plagsomt vondt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #9 Skrevet 3. september 2004 Husk at et er leger som fraråder kvinner dette. Må du a bedøvele under fødsel der, så kan du ikke få det.
Suzy Skrevet 3. september 2004 #10 Skrevet 3. september 2004 Husk at et er leger som fraråder kvinner dette. Må du a bedøvele under fødsel der, så kan du ikke få det. Se lenger opp i tråden...
Sheba Skrevet 3. september 2004 #11 Skrevet 3. september 2004 Vel - jeg har bare en liten tattis på skulderen som tok ca 20 minutter å lage. Smerten kan sammenlignes med et vedvarende katteklor av 20 min. varighet...
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2004 #12 Skrevet 3. september 2004 Mannen tok en pitteliten tattoo på korsryggen. Det varte ikke mer enn et minutt eller to, så liten var tatoveringen, men det var nok til at han aldri gjør det igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #13 Skrevet 3. september 2004 har 2 tattiser.. en på overarmen og en 20 cm lang på ryggen.. den på overarmen va ikke vond i hele tatt, men den på ryggen var værre.. lå 4,5 time da. går fra mellom skulderbladene og ca 20 cm ned. dekker vel ikke noe viktige punkter da?? har planer om en til, men om det blir korsryggen eller leggen vet jeg enda ikke. sambo har 4 kinesiske tegn i korsryggen... han sa d var j**** vondt. men som det er sagt over hær, alle har forskjellig smertegrense. mener selv at jeg er sånn middels...
Shagya Skrevet 3. september 2004 Forfatter #14 Skrevet 3. september 2004 Takk for svar Noen kjempetatovering i korsryggen blir det ikke. Jeg har heller ikke tenkt å ha den i farger. Har lett litt på nettet etter eksempler å dra fram, men finner ikke noe som har falt i smak så langt. De jeg har sett til nå syns jeg har vært for store. Noen som har bilde av noen fine korsrygg-tatoveringer ?
Sheba Skrevet 3. september 2004 #15 Skrevet 3. september 2004 Mannen tok en pitteliten tattoo på korsryggen. Det varte ikke mer enn et minutt eller to, så liten var tatoveringen, men det var nok til at han aldri gjør det igjen. Ja men det er vel ikke så rart - han er mann jo!
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #16 Skrevet 3. september 2004 Et lite tips hvis du mener du har lav smertegrense er å finen en tattovering med korte linjer. Min har en del lange streker, og de var vondere enn de korte (når han satt ned nålen økte smerten mer jo lenger han tegnet uten opphold, kort strek var au, lang var auuuuuu, men uansett var det helt overkommelig, seff. viktigere å finne en tatovering du liker). Det er litt vondere å tattovere over bein i korsryggen enn ut mot sidene der det er mer kjøtt, så en som er bred og kort er minder vondt enn en som er smal og går oppover ryggsøylen.
Lythande Skrevet 3. september 2004 #17 Skrevet 3. september 2004 Her kan du se bilder av begge mine tattoveringer.
Shagya Skrevet 3. september 2004 Forfatter #18 Skrevet 3. september 2004 Fant noen linker. Jeg har funnet noen eksempler, på hvordan jeg kan se dem for meg. Størrelsemessig ikke større enn disse. http://www.bmezine.com/tattoo/A40824/high/1000159.jpg http://www.bmezine.com/tattoo/A40824/high/mytat2.jpg http://www.bmezine.com/tattoo/A40817/high/...iam00052738.jpg http://www.bmezine.com/tattoo/A40810/high/...picture0741.jpg
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #19 Skrevet 3. september 2004 kan du se deg selv som 70 åring med tatovering på ryggen?
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2004 #20 Skrevet 3. september 2004 kan du se deg selv som 70 åring med tatovering på ryggen? ja, det kan jeg absolutt. Nå er det jo en hel generasjon som løper rundt med blekk i huden, så kan ikke skjønne det vil bli noe rart om en 50 års tid. Selv har jeg ingen tatoveringer eller piercinger, og det er mitt opprør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå