AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Del Skrevet 13. juni 2015 Jeg har fått vedtak og fikk avslag. Begrunnelsen var at forvaltning ikke hadde fått skriftlig vurdering av rådgivende lege hos nav. Det er noe jeg ikke har hørt noe om, og saksbehandler ga meg inntrykk av at det var i orden. Står også at de gjentatte ganger har tatt kontakt med mitt nav kontor, men ikke fått svar. Det synes jeg er rart siden jeg flere ganger har etterlyst informasjon om saksbehandlingen, men da har saksbehandler sagt til meg at hun ikke får tak i de på forvaltning. Jeg synes det hele er underlig. Legen sendte inn erklæring og jeg har sendt inn de papirene de skal ha, og allikevel så skjer dette. Så da lurer jeg litt på hvordan jeg skal gå frem? Må vel klage til nav, men må vel sende med noen papirer. Jeg tenker at jeg skal kontakte min lege, men hvordan får jeg papirer fra den rådgivende legen? Det er kanskje saksbehandler jeg skal kontakte da? Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Del Skrevet 14. juni 2015 Dette var neimen ikke lett å forstå noe særlig av! Hva er det du har søkt om? Nav har rådgivende leger de oversender sakene til for en vurdering av medisinske spørsmål, og en slags "medisinsk vurdering" av søkers og legen til søker sine opplysninger. Er søknaden avslått på grunn av manglende vurdering fra rådgivende lege, så har ikke nav gjort jobben sin.Anonymous poster hash: 832b1...971 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #3 Del Skrevet 14. juni 2015 Det er en tilbakedatert sykemelding. Altså på bakgrunn av at jeg egentlig skulle sykemeldt meg, men på grunn av sykdom (psykisk) sa jeg opp istedenfor. Legen mente da at vi kunne søke om tilbakedatert sykemelding, og denne ble godkjent i følge saksbehandler. Så jeg har ikke hatt noen grunn til å tro at det har vært noe galt der. Må si at jeg ikke forstår så mye selv, siden en skulle tro at det gikk an å kommunisere med hverandre og megAnonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Del Skrevet 14. juni 2015 Beklager at det blir litt rotete, men er litt frustrert og et litt vanskelig å forklare saken min siden det ikke er helt vanlig å få en sykemelding som er tilbakedatert så langt bak i tid.Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Del Skrevet 14. juni 2015 Det er en tilbakedatert sykemelding. Altså på bakgrunn av at jeg egentlig skulle sykemeldt meg, men på grunn av sykdom (psykisk) sa jeg opp istedenfor. Legen mente da at vi kunne søke om tilbakedatert sykemelding, og denne ble godkjent i følge saksbehandler. Så jeg har ikke hatt noen grunn til å tro at det har vært noe galt der. Må si at jeg ikke forstår så mye selv, siden en skulle tro at det gikk an å kommunisere med hverandre og megAnonymous poster hash: [acronym="Full hash: ba06629b7fea24f82096b5e8a24a7862"] ba066...862 Dersom du er fagorganisert så bør du få hjelp hos fagforeningen, de har og advokater. Snakk med legen din, og vurder hvordan dere skal gripe dette an, fordi Nav er ansvarlig i forhold til Forvaltningsloven å påse at saken er tilstrekkelig opplyst før de treffer vedtak. Har ikke Nav fått inn en nødvendig vurdering fra rådgivende lege, så er ikke saken tilstrekkelig opplyst før vedtak ble truffet. Og det er ankegrunnlag. Du kannog vurdere om du trenger advokathjelp. Om du kan få dekket i forhold til fri rettshjelp er noe usikkert, men oppsigelse i arbeidsforhold er en av prioriterte områder for fri rettshjelp. Det høres ut som om oppsigelsen din er gjort i et lite gjenomtenkt øyeblikk pga sykdommen din? Bruker du advokat til å anke, og får medhold i anken, skal dunog ha alle advokatutgifter dekket fra Nav etter forvaltningslovens par. 36. Du får bruke søndagen til å tenke deg om på, husk ankefristen!Anonymous poster hash: 832b1...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Del Skrevet 14. juni 2015 Du ber om kopi av hele saksmappen din på nav. Da burde alle papirer være med. Husk å anke innen fristen. Anonymous poster hash: 0e0ad...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Del Skrevet 14. juni 2015 Høres jo ut som du kan anke pga saksbehandlingsfeil. At nav ikke klarer å finne erklæringer de har bedt sine egne rådgivende leger om, er jo ikke noe som bør føre til noe avslag på vedtaket for din del. Så høres ugyldig ut. Jeg ville kanskje kontaktet advokat. Anonymous poster hash: 0e0ad...0b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Del Skrevet 14. juni 2015 Husk at det kan være en klagefrist så husk å klag innen dette Anonymous poster hash: fbdb4...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Del Skrevet 14. juni 2015 https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Nynorsk/Klagerettar.352429.cms Anonymous poster hash: 4d1ea...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #10 Del Skrevet 14. juni 2015 Takk for alle svar. Jeg har tenkt på å kontakte advokat, men har veldig dårlig økonomi. Kanskje jeg har rett på fri rettshjelp, for har ikke mulighet til å betale tusenvis av kroner på advokat. Ja, jeg synes selv at det er merkelig å gi avslag på grunn av det. I flere måneder prøvde jeg å ta kontakt med dem, men måtte klage til sivilombudsmannen og først da fikk jeg kontakt med dem. Da fikk jeg vite at de manglet noen andre papirer, og sendte da inn disse. Hørte ingenting om dette, men de har hele tiden vært veldig vanskelige og utilgjengelige. Saksbehandler har stort sett sagt at hun ikke vet eller at hun ikke får tak i dem. Trodde jo at alt var ok, så ble temmelig oppgitt og irritert da jeg fikk avslag på grunn av noe sånt. Det står at klagefristen er 6 uker i brevet, så har litt tid på meg, men vil jo komme i gang med det fortest mulig. Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #11 Del Skrevet 14. juni 2015 Hørte ingenting om at de manglet noe mente jeg. Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 14. juni 2015 #12 Del Skrevet 14. juni 2015 Ja Nav er vanskelig å ha med å gjøre... Krangler med dem nesten hver dag, så smella renner. De forstår jo ikke hva jeg sier uansett hvor mye jeg roper og skriker til dem. Er faktisk litt i krise her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #13 Del Skrevet 14. juni 2015 manglet noe mer. Beklager, sitter på mobil. Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 14. juni 2015 #14 Del Skrevet 14. juni 2015 Ja Nav er vanskelig å ha med å gjøre... Krangler med dem nesten hver dag, så smella renner. De forstår jo ikke hva jeg sier uansett hvor mye jeg roper og skriker til dem. Er faktisk litt i krise her... Kanskje det hjelper å slutte å rope og skrike ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #15 Del Skrevet 14. juni 2015 Ja, mulig du synes det er morsomt å trolle, men jeg vil ha seriøse svar og ikke bare masse tull fra folk som kjeder seg. Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 14. juni 2015 #16 Del Skrevet 14. juni 2015 Kanskje det hjelper å slutte å rope og skrike ? Det er litt vanskelig når man ikke klarer å styre temperamentet sitt. Jeg er svært eksplosiv og spesielt når folk ikke gjør som jeg vil. Da blir jeg gjerne svært høylytt, men er jo bare engasjert i min egen sak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 14. juni 2015 #17 Del Skrevet 14. juni 2015 Ja, mulig du synes det er morsomt å trolle, men jeg vil ha seriøse svar og ikke bare masse tull fra folk som kjeder seg.Anonymous poster hash: ba066...862 Jeg har et godt råd når det gjelder rådgivende lege. De er ofte bare hos Nav utvalgte dager i uken, med mindre du bor i de store byene, da har de vel noen flere. For å få rådgivende lege til å se på saken din, må du sørge for at saksbehandler legger fram saken din neste gang de to møtes. Saken burde være enkel, hvis legeerklæringen sier du skal ha sykemelding med tilbakevirkende kraft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #18 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg har et godt råd når det gjelder rådgivende lege. De er ofte bare hos Nav utvalgte dager i uken, med mindre du bor i de store byene, da har de vel noen flere. For å få rådgivende lege til å se på saken din, må du sørge for at saksbehandler legger fram saken din neste gang de to møtes. Saken burde være enkel, hvis legeerklæringen sier du skal ha sykemelding med tilbakevirkende kraft. Takk, ja det er ganske enkelt i teorien, men er et eller annet som ikke er blitt gjort. Ganske kjipt for meg som allerede har ventet i månedsvis, men forhåpentligvis går det greit etter at jeg har klaget. Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #19 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg har et godt råd når det gjelder rådgivende lege. De er ofte bare hos Nav utvalgte dager i uken, med mindre du bor i de store byene, da har de vel noen flere. For å få rådgivende lege til å se på saken din, må du sørge for at saksbehandler legger fram saken din neste gang de to møtes. Saken burde være enkel, hvis legeerklæringen sier du skal ha sykemelding med tilbakevirkende kraft. Vi lever nå i 2015 og dataladeren, Coboy Lotta. Rådgivende lege sitter hjemme eller på sitt eget legekontor og ser inn i en datamaskin ikke hos Nav. TS, du kan be advokaten om å vurdere om du kan få fri rettshjelp før han bruker tid på saken. Når du alt har klaget til Sivilombudsmannen så vil jeg tro saken er veldig "kranglete" allerede? Men du har rett på en skikkelig behandling av saken din, uansett. Anonymous poster hash: 832b1...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Del Skrevet 15. juni 2015 Vi lever nå i 2015 og dataladeren, Coboy Lotta. Rådgivende lege sitter hjemme eller på sitt eget legekontor og ser inn i en datamaskin ikke hos Nav. TS, du kan be advokaten om å vurdere om du kan få fri rettshjelp før han bruker tid på saken. Når du alt har klaget til Sivilombudsmannen så vil jeg tro saken er veldig "kranglete" allerede? Men du har rett på en skikkelig behandling av saken din, uansett. Anonymous poster hash: 832b1...971 Ja, den er jo det. Hvis jeg ikke hadde klaget så hadde jeg nok ventet enda. Forstod aldri hvorfor det skulle være vanskelig å kommunisere med meg, men jeg har ikke vært ufin eller noe. Har stått på ganske så mye, men når de brukte over et halvt år på å være vage og utilgjengelige så følte jeg at jeg måtte klage. Har heldigvis lege og behandler på dps på min side, så de har prøvd å hjelpe meg, men ble ignorert de også. Men jeg skal se om jeg kan få fri rettshjelp. Hadde egentlig vært godt å få en advokat til å se på saken og hjelpe meg, for føler at jeg har lite å stille opp med alene. Anonymous poster hash: ba066...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå