Gå til innhold

Hva skal jeg servere i mitt 30-årslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har såvidt begynt å planlegge denne feiringen, og trenger litt innspill i forhold til mat. :)

Det er noen elementer som gjør at jeg ønsker at dette skal være så enkelt som mulig:

1) Det er på en hytte. -Maten må bæres et lite stykke. -Kan dessverre ikke bestille noe ferdig pga avstand.

2) Jeg kommer hjem fra ferie dagen før. Har altså veldig lite tid til å ordne.

3) Vi blir antakeligvis ca 25 stk.

Jeg har tenkt på reker, lasagne (kan lages hjemme og varmes i ovnen på hytta) og grillspyd. Har vært innom tanken på tapas også, men det blir for mye styr.

Skal selvfølgelig ha kake, snacks og sånn etterpå.

Hva tenker dere? :)

Endret av Ttw
Videoannonse
Annonse
Gjest økonomifrue
Skrevet

Taco, gryterett med kylling eller svin. Gryteretten kan jo lages hjemme og varmes opp på hytta.

Server gjerne gryteretter med salat og evn ris eller brød.

Skrevet

Jeg synes lasagne var et bra foslag :) Og så kan dere ha salat til (kan jo kjøpe noen sånne ferdigblandinger om det blir for mye å bære masse ingredienser). 

Skrevet

Gryte, pizza eller lasagne :-)

Skrevet

Jægergryte. Skikkelig hyttemat :) Eller lasagne som brukeren over meg foreslår. 
Eller hva med rømmegrøt med spekemat? Eller foccacia, spekemat, eggerøre, laks og noe salat? Da er det jo egentlig kun eggerøren som må lages på hytten. Det andre holder seg jo. 
Gryteretter kan lages på forhånd og varmes opp. Lasagne kan lages enkelt i langpanne og settes i ovnen. Man kan vel gjerne ha to inni samtidig om man bruker varmluft?

Skrevet

Takk for svar :)

Godt å se at dere ikke syns lasagne blir for kjedelig. Jeg har selvfølgelig tenkt å servere brød og salat til. Gryte er jo i samme gata, men av en eller annen grunn syns jeg det er litt kjipt. Selv om det et veldig godt da.

Spekemat, eggerøre og slikt høres heller ikke så dumt ut. :)

Skrevet

Reker syns jeg hørtes greiest ut :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...