AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Hei, jeg har slitt med opplåst mage og diaré lenge, det er som regel i forbindelse med inntak av brød og pasta. Nå er jeg lei og vil gå over til et lavkarbo kosthold der jeg kutter ut dette. Jeg har en del spørsmål angående dette: Det første jeg lurer på er hvordan dere holder dere mette? Jeg blir aldri mett uten brød, ris eller pasta, spiser man bare veldig mye av maten? Og blir ikke det veldig fett og kaloriene da? Jeg lurer også på hvor mye dere bruker på mat i måneden? Jeg har inntrykk av at deter veveldig dyrt å spise lavkarbo. Jeg har ikke veldig mye å rutte med og kan ikke bruke mer enn 2000 kr på mat i måneden. Jeg lurer på: spiser dere ikke frukt i det hele tatt? Nå er jeg mest glad i grønnsaker, men kutte ut all frukt er jeg litt usikkert på. .. Jeg vil legge til at målet mitt er ikke å gå ned i vekt. Jeg er fornøyd med det jeg veier og vil ikke gå ned i vekt.Anonymous poster hash: adb5a...954
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Jeg tror det er lettere å begynne med redusert karbohydratinntak enn å definere seg fast i lavkarbo utrykket. Dvs, for eksempel i en generall middagstallerken så øker man salat/grønnsaker og kjøttmengden, og spiser mindre av poteter/pasta. Samme gjelder evt. brødmat, man reduserer brømaten og øker påleggsmaten. Anonymous poster hash: 0352f...0d4 2
Pringle Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Hadde det ikke vært enklere å bare kutte ut det du reagerer på? Lavkarbo virker nettopp ved å senke appetitten hos dem som får økt appetitt av karbohydrat, så om du ikke blir mett uten en god andel karbohydrat, så virker det ikke som lavkarbo er noe for deg. Senker du andelen karbohydrat, må du øke andelen fett. Men det er da ikke noe problem? Som nevnt over, skal man dessuten kunne bli mett på færre kalorier. Det er vel svært få som kutter ut frukt på lavkarbo...
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Husk at hjernen trenger karbohydrater for å fungere skikkelig, bla. Selv om det finnes en del slike dietter og lignende er det ikke noe særlig lurt å kutte ut et helt næringsstoff fra kostholdet. Anonymous poster hash: 216b0...1e8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Søk: lavkarbogruppen lukket, på Facebook den er s navnet sier luklet, er medlem der selv, som mange mange andre, man får masse gode tips der!Anonymous poster hash: 4cc7b...89f
Gjest Nanne70 Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Husk at hjernen trenger karbohydrater for å fungere skikkelig, bla. Selv om det finnes en del slike dietter og lignende er det ikke noe særlig lurt å kutte ut et helt næringsstoff fra kostholdet. Anonymous poster hash: 216b0...1e8 Det heter lavkarbo, ikke nullkarbo (selv om dette også finnes). Selv et rimelig strengt lavkarbokosthold omfatter en viss mengde karbohydrater fra nøtter, grønnsaker og bær. Kroppen trenger faktisk ikke å få tilført karbohydrater siden den kan produsere glukose selv - men det gjør det selvsagt lettere for de cellene i kroppen som bruker glukose som energikilde, å få tilført det gjennom kostholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå