Gå til innhold

Piercing i tunga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst på piercing i tunga, men får stadig vekk høre at det er veldig farlig. Høy infeksjonsfare, slitasje på emaljen, har til og med hørt at man kan dø av det :roll:

Andre igjen sier at det er farligere å ta i navlen, det har jeg allerede gjort for 2 1/2 år siden, uten komplikasjoner.

HVa tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg vet om emnet......hullet er borte om du tar ut piercingen og har den ute i mer enn 6 timer. Eller var det 4....?

Har nok hørt mye av det samme du har nevnt selv allerede forøvrig.

Skrevet

Jeg hadde piercing i tungen i 4 år, uten problemer. Har ikke hørt om noen som hadde problemer heller. En gang jeg var hos tannlegen spurte jeg han om slitasje på emaljen, og han mente at det ikke var tilfellet. Men jeg vet ikke annet enn at jeg ikke har hatt noen problemer. Go for it! :)

Skrevet

Jeg har hatt lyst til å ta hull i tungen siden jeg tok i navlen. venninnen min har prøvd å dra meg med flere ganger - men jeg tør ikke jeg heller.

Skrevet

Ifølge bestemor har jeg hatt en fot i grava i mange år nå :roll:

Tok min tungepiercing for nesten sju år siden og har aldri hatt problemer med den. Tannlegen sier at emaljen er fin, og ikke en eneste sjef har oppdaga den før det har gått et år eller så *hihi* Den sitter et stykke inn på tunga mao (eller jeg har kort tunge?). Har du tungespisspiercing vil den selvfølgelig klirre mer mot tenna. Har bitt mange ganger på min jeg også. Men skvetter mer enn det er skadelig.

Første halvåret eller så var jeg veldig nøye med skyllinger morgen og kveld. Nå skyller jeg bare med vann/tannkrem ved tannpussen. Pusser tunge/piercing litt sporadisk. Er det belegg på piercingen tørker jeg av den med en klut. Snippen av håndkleet fx. Høres rart ut, men det funker. Innimellom tar jeg den ut og koker den for skikkelig rengjøring.

Mye er skrevet om temaet, og jeg synes ofte jeg hører at om man har tungepiercing må man rense og rense hele døgnet omtrent. Dette er ikke tilfellet med meg altså. Og jeg har aldri hatt problemer med hverken betennelse eller lukt.

Har du lyst har du lov :wink:

De dødelige tilfellene jeg har hørt om går vel på bevisstløshet. Da er tunga slapp og piercingen blir som et lite vektlodd. Ligger man på ryggen da kan tunga falle bak i svelget og blokkere luftstrømmen.

Ellers er det jo skrekkhistoriene om hjertestartere. Om lyn. Og om andre elektriske støt. Strømmen vil søke mot metall, og det sier seg jo selv at det kan bli veldig vondt. Men dette er svært sjeldent.

Tror heller ikke man er mer utsatt for skumle 'sykehusbakterier' selv om man har stål i tunga.

Skrevet

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...