AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Har hørt at noen er vertsfamilie et år for noen gjennom forskjellige organisasjoner, men hva er forskjellen på det og å ha en au pair? Jeg er bare student, men når jeg en dag er ferdig utdannet og vil få barn osv, så synes jeg det hadde vært utrolig kjekt å være vertsfamilie spesielt for noen fra Spania. Men er det best å gjøre det gjennom en slik organisasjon eller en au pair organisasjon? Er en au pair egentlig en ansatt? For jeg vil bare ha noen for at jeg kan lære om den personen sin kultur og motsatt selvsagt Jeg kan en del spansk, så derfor hadde det vært kjekt også fordi jeg kan språket litt og kan lære litt mer Anonymous poster hash: 5e441...1bc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Har hørt at noen er vertsfamilie et år for noen gjennom forskjellige organisasjoner, men hva er forskjellen på det og å ha en au pair? Jeg er bare student, men når jeg en dag er ferdig utdannet og vil få barn osv, så synes jeg det hadde vært utrolig kjekt å være vertsfamilie spesielt for noen fra Spania. Men er det best å gjøre det gjennom en slik organisasjon eller en au pair organisasjon? Er en au pair egentlig en ansatt? For jeg vil bare ha noen for at jeg kan lære om den personen sin kultur og motsatt selvsagt Jeg kan en del spansk, så derfor hadde det vært kjekt også fordi jeg kan språket litt og kan lære litt mer Anonymous poster hash: 5e441...1bc Så du vil bare ha noen på besøk da eller? Anonymous poster hash: 2421a...e2f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Så du vil bare ha noen på besøk da eller? Anonymous poster hash: 2421a...e2f Ja, at noen skal komme og bo hos oss i et års tid slik det er for vanlige vertsfamilier for å lære om kultur osv Anonymous poster hash: 5e441...1bc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Vertsfamilie er at man tar inn en ungdom som skal være en del av familien mens han/hun går på skole / studerer. Arbeid er ikk en del av pakken. I Finnmark et det vanlig at borteboende elever i videregående skole bor hos vertsfamilie istedenfor på hybel. Au-pair er kulturutveksling med barnepass. Au-pairen skal også være som en del av familien, men han/hun skal passe barna, gjøre lett husarbeid og lære språket i det landet han/hun bor i. Au-pairen får lønn for den jobben som gjøres. Anonymous poster hash: 6dca1...adc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Vertsfamilie er at man tar inn en ungdom som skal være en del av familien mens han/hun går på skole / studerer. Arbeid er ikk en del av pakken. I Finnmark et det vanlig at borteboende elever i videregående skole bor hos vertsfamilie istedenfor på hybel. Au-pair er kulturutveksling med barnepass. Au-pairen skal også være som en del av familien, men han/hun skal passe barna, gjøre lett husarbeid og lære språket i det landet han/hun bor i. Au-pairen får lønn for den jobben som gjøres.Anonymous poster hash: 6dca1...adc Takk for oppklaring! Da forstår jeg. Å være vertsfamilie for noen som kommer for å gå skole virker jo interessant da Anonymous poster hash: 5e441...1bc
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Eksempel på en organisasjon som trenger vertsfamilier: http://www.afs.no/ Det er stort sett alltid mangel på vertsfamilier i Norge til denne og lignende organisasjoner. Anonymous poster hash: 76b04...471
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Vertsfamilie betyr at den unge bor og er en del av familien, uten å betale hverken med arbeid eller penger for å bo der. Au Pair er og en del av familien men gjør husarbeid/barnepass for inntil 15 timer i uka, har rett på betaling og skal gå på språk kurs/opplæring i Norge. Anonymous poster hash: 9bc29...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå