AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Har lyst å bli med i et "skikkelig" kor, og har funnet noen nettsider. Det står kontaktinfo, men det står ingenting om prøvesynging eller om de i det hele tatt trenger noen. Skal jeg bare sende en mail? Anonymous poster hash: 504cd...76c
Gjest Margit Spat Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 I tillegg til tradisjonelle nettsider er det mange organisasjoner, kor inkludert, som har egne Facebooksider. Sjekk disse også for å få et inntrykk av hva slags aktivitet de ulike korene har. I tillegg kan hvert enkelt kor googles. Dersom koret gir inntrykk av å holde et høyt nivå, har "avansert" musikk på programmet, eller deltar (og presterer høyt) i konkurranser, så er sannsynligheten svært høy for at det er prøvesynging. Kanskje vil informasjonsinnhentingen også gi mer informasjon om rekruttering, stemmebehov osv. Står du omtrent like klok etter dette: send mail til kontaktpersonene i de korene som ser mest interessante ut for deg.
sunberrytoddy Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Har lyst å bli med i et "skikkelig" kor, og har funnet noen nettsider. Det står kontaktinfo, men det står ingenting om prøvesynging eller om de i det hele tatt trenger noen. Skal jeg bare sende en mail? Anonymous poster hash: 504cd...76c Ja, jeg gjorde det når jeg fant et skikkelig kor jeg ville bli med i. Dvs. jeg gjorde det med flere samtidig. Haha. :D :D Still opp og prøvesyng! Det er en kjempeerfaring. Faktisk, så er det lurt å prøvesynge så mye du kan, fordi det er knallbra trening, og på en måte legitimt. Prøvesynging er det ofte i lavstatuskor også, i hvert fall arpeggios på skala for å kartlegge registeret. Men hvis du ønsker en slags synlig bekreftelse på at du er en bra sanger, uten at du må åpne nebbet, så må du nok enten bli solist, eller bli med i et mindre ensemble og opptre så folk hører stemmen din.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 Kan du synge? Har du sangerfaring? Kan du noter? Hva mener du med "skikkelig" kor? Anonymous poster hash: 337b2...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå