Gå til innhold

Et valg tynger livet mitt..tidspress, hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette vil tråden handle om: penger, karriere, kjærlighet og angst.

Jeg har fått et tilbud om en jobb, som vil bestå av mye reising (drømmen), og det er noe jeg i alle mine år har sett for meg at jeg vil. Men...det kreves hard innsats for å faktisk få en bra inntekt, men arb.giver mener jeg virkelig har potensial. Jeg kan altså få livet jeg har drømt om. Men.... Her er hva jeg er redd for å miste:

Jeg leier en leilighet, som jeg var veldig heldig med. Bra standard til rimelig pris. Dette må jeg nesten si opp om jeg vil til utlandet. Jeg har en jobb, men jeg trives ikke helt, det er rett og slett for pengene. Jeg føler meg litt tom. Jeg er rastløs og har litt vanskelig for å finne roen. En del av meg gir meg ikke fred, så lenge dette er uprøvd, en annen del sier nei.. Jeg kan ikke stagnere her jeg er nå heller. Dessuten har jeg angst for å reise til utlandet. Har aldri reist alene før og jeg føler det er så masse man må sette seg inn i!!

Og så lurer jeg på, om følelser for en person, kan "lette" litt om jeg drar. Har nemlig forelsket meg i en som jeg har kjent lenge som bor her i samme by, og de kom først når jeg flyttet nærmere ham. Skal innrømme at jeg har hatt få venner Ila livet, og han ble en av mine beste...men han vet ikke noe om følelsene. Gjør ikke noe at de er der egentlig...men om jeg drar, er jeg redd for at vi skal skli fra hverandre, men så tenker jeg også, at er kjærligheten sterk nok, "mister" vi ikke hverandre bare fordi jeg drar utenlands i perioder. Herregud, valg.

Anonymous poster hash: 6a07a...110

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke beholde leiligheten som en base til tross for mye reising? Du skal vel ikke flytte til utlandet fordi? Ang han du har følelser for, fortell det. Tror det hele bunner mer i frykt for framtiden. Se rent fornuftig på saka.

Anonymous poster hash: f244d...f37

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke beholde leiligheten som en base til tross for mye reising? Du skal vel ikke flytte til utlandet fordi? Ang han du har følelser for, fortell det. Tror det hele bunner mer i frykt for framtiden. Se rent fornuftig på saka.Anonymous poster hash: f244d...f37

jo jeg skal flytte...for noen mnd om gangen. Jeg kan ikke kaste leiepengene for å ikke være der. Er ikke sikkert jeg kommer til å klare det en gang og sa går jeg i minus på konto

AnonymBruker
Skrevet

jo jeg skal flytte...for noen mnd om gangen. Jeg kan ikke kaste leiepengene for å ikke være der. Er ikke sikkert jeg kommer til å klare det en gang og sa går jeg i minus på konto

Ok, men du vil trenge ett sted for deg når du er hjemme. Er det mulig å flytte delvis hjem eller leie et rom hos noen kjente for en billig peng?

Syns du skal gå for drømmejobben uansett og se hvordan det går.

Anonymous poster hash: f244d...f37

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Tror du vil angre mer om du ikke tar sjansen enn hvis du ikke gjør det.

Skrevet

Jeg vile gått for drømmejobben, hvis det er det den er, men jeg ville også prøvd å beholdt leiligheten som en base til jeg evt. flyttet permanent. Ser selvsagt poenget med økonomien, men så lenge du ikke skal  bo fast i "utlandet" så må du jo ha et hjem her i landet?

AnonymBruker
Skrevet

Syntes du nevner mest for å gå for jobben, dog ikke uten litt sterkere tvil? Du må jo selv vurdere om det er verdt det, og om du er villig til å legge ned innsatsen siden du nevner at man må jobbe hardt for å kanskje lykkes. Det er ikke for alle, men det høres jo ut som du har lyst til å prøve og du behøver jo ikke si opp leiligheten i begynnelsen? Husk at du må ha et sted å bo her hjemme også, siden du ikke flytter permanent. 

Så, vurder det sterkt i det minste, det er aldri feil å følge drømmen. Samtidig må man ha litt realisme i det, og om du skal jobbe i utlandet så må du forvente deg tøffere arbeidsforhold. Nå har du ikke nevnt noe om hvilken bransje det er, men i mange av dem så kan man ikke forvente å få så mye fritid som man kanskje ønsker. Slik du beskriver det ville jeg forventet lange arbeidsdager, mye mer enn en 08-16 jobb, kanskje må du regne med å tilbringe mesteparten av døgnet i felten (hos kunder?) eller på kontoret? Kjenner en del som også har jobbet en del i utlandet og tilbakemeldingene er at man har liten tid til å faktisk oppleve stedet siden man for det meste jobber, dette er noe man bør ta i betraktning før man drar og se det opp mot egen bransje og forventninger, hvis dette er viktig for deg da. 

Og ja, man sklir raskt fra hverandre om man bor lengre perioder i utlandet/langt fra hverandre og ikke har tid til å møtes. Been there, done that - opptil flere ganger. På ingen måte umulig å holde god kontakt, men det vil kreve mye av dere og at både du og han ønsker å holde kontakten og evt. utvikle det til noe mer. Om en av partene nøler så bærer relasjonen fort utfor. Samtidig er dere jo ikke sammen og du er jo ikke sikker på at det kan bli noe mer mellom dere når du bor på nåværende sted heller, og kombinert med at du ikke trives helt i nåværende jobb så ville jeg holdt en liten knapp på å ta utfordringen. 

Anonymous poster hash: 6dd5f...753

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...