Gå til innhold

Har du noen gang opplevd at bruden\brudgommen har sagt nei ?

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Har du noen gang opplevd at bruden\brudgommen har sagt nei når de blir spurt om de vil ta den personen til din mann\kone ?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg lever ikke i en amerikansk film

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men søskenbarnet mitt avlyste bryllupet to dager før og det ble en dyr og kaotisk affære :ler:.

Anonymous poster hash: 14bf3...884

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør da virkelig vite på forhånd om man ønsker å binde seg eller ei. Og helst før planleggingen?

Kjærlighet blir ikke bare borte. . . . . . . 

Merkelig gjort av søskenbarnet ditt. Stakkars :/

Anonymous poster hash: 4e73e...1df
AnonymBruker
Skrevet

Man bør da virkelig vite på forhånd om man ønsker å binde seg eller ei. Og helst før planleggingen?Kjærlighet blir ikke bare borte. . . . . . .  Merkelig gjort av søskenbarnet ditt. Stakkars :/ Anonymous poster hash: 4e73e...1df

Det viste seg at han hadde to barn han ikke hadde fortalt om, så tilliten var vel ikke akkurat på plass etter den avsløringen.

Anonymous poster hash: 14bf3...884

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Whååååttt???  A secret life??? Føles som en american movie.. Kjipt for dama da =/

Anonymous poster hash: 4e73e...1df
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd det, men har opplevd at det ble avlyst rett før.

Venninnen min skulle gifte seg og to dager før bryllupet fikk hun OG brudgommen århundrets omgangsyke!! Vet at noen av gjestene synes det var tåpelig å avlyse og mente at de kunne tatt seg sammen, men jeg forstår veldig godt at de ikke ville gifte seg når de var så syke!!

Anonymous poster hash: 28c94...606

• Liker 6
Skrevet

Man er vel juridisk sett gift før bryllupssermonien, slik at det er litt sent å si nei da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er vel juridisk sett gift før bryllupssermonien, slik at det er litt sent å si nei da?

Nei.

Ekteskap inngås ved at brudefolkene møter for en vigsler. Mens begge er til stede skal de erklære at de ønsker å inngå ekteskap med hverandre. Deretter skal vigsleren erklære dem for ektefolk. 

Hvis denne fremgangsmåten for vigsel ikke er fulgt, anses ikke ekteskapet som inngått, og er ugyldig. Dette innebærer at ekteskap inngått ved stedfortreder eller per telefon ikke anerkjennes som gyldige. Et ekteskap vil også være ugyldig dersom vigsleren ikke hadde vigselskompetanse eller dersom det ikke forelå gyldig prøvingsattest fra folkeregistermyndigheten.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/ekteskap-og-samliv/mer-informasjon-om-ekteskap/id672620/

Anonymous poster hash: 4e4ab...051

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du det fra?

Anonymous poster hash: b5b91...e86

• Liker 2
Skrevet

Hvor har du det fra?

trodde man måtte undertegne ett papir jeg da, at ikke alt bare er muntlig liksom.... Men tydeligvis ikke....

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som sagt nei men veit om en brud som på bryllupet blei forelsket i en av musikerne som spilte i bandet de hadde leid inn så de ekteskapet varte kun 3 uker.

Anonymous poster hash: c891b...4f4
Skrevet

trodde man måtte undertegne ett papir jeg da, at ikke alt bare er muntlig liksom.... Men tydeligvis ikke....

Vi skal undertegne papirene før vielsen, tenkte og da at vi juridisk er gift..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sender inn søknad om praøvingsattest og skriverunder på søknaden. Men presten skriver jo ikke under før vielsen er ferdig og den er jo ikke gyldig før det.

• Liker 2
Skrevet

Vi skal undertegne papirene før vielsen, tenkte og da at vi juridisk er gift..

Som påpekt tidligere av noen andre, så er det feil. Dere må signere et dokument ja, vitnene deres må signere noen andre dokumenter, og til slutt blir det gyldig ved at vigsleren signerer på bryllupsdato og sender inn til skatteetaten. Så får dere bekreftelse (vielsesattesten) i posten som bekreftelse på at den nå er gyldig. 

Alle kan signere et vielses dokument, men det er et rettslig krav om at en med vielsestillatelse har gått over alle papirene, godkjent, signert og sendt inn. 

Alle avtaler krever to parter for bekreftelse, i denne er den ene dere privat og den andre parten er staten. 

• Liker 1
Skrevet

Har kun sett det på TV, var morsomt den gang de gjorde det 1 gang i Albert og Herbert.

Hotellet på TV2 har jo derimot utspilt det kortet for mange ganger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at de fleste har bestemt seg for at svaret er ja før de går ned midtgangen, så nei, det har jeg aldri opplevd og forventer heller ikke å oppleve det.

Har dog hørt om en mann som fikk hele familien til å reise til Thailand fordi han skulle gifte seg med ei Thaidame, uten at bryllupet ble noe av. Anet ikke hvorfor.

Anonymous poster hash: 1a6e1...699

Skrevet

Som påpekt tidligere av noen andre, så er det feil. Dere må signere et dokument ja, vitnene deres må signere noen andre dokumenter, og til slutt blir det gyldig ved at vigsleren signerer på bryllupsdato og sender inn til skatteetaten. Så får dere bekreftelse (vielsesattesten) i posten som bekreftelse på at den nå er gyldig.

Alle kan signere et vielses dokument, men det er et rettslig krav om at en med vielsestillatelse har gått over alle papirene, godkjent, signert og sendt inn.

Alle avtaler krever to parter for bekreftelse, i denne er den ene dere privat og den andre parten er staten.

Gyldig i våre egne øyne da😊 uansett ingen som venter med å si man er gift til man får papirene.

AnonymBruker
Skrevet

Gyldig i våre egne øyne da uansett ingen som venter med å si man er gift til man får papirene.

Tror ikke helt du forstår. Dere er gift før dere mottar bekreftelsen. Men dere er ikke gift før en prest (eller annet) har viet dere, og signert papirene. 

Anonymous poster hash: 1caef...35c

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke helt du forstår. Dere er gift før dere mottar bekreftelsen. Men dere er ikke gift før en prest (eller annet) har viet dere, og signert papirene.

Anonymous poster hash: 1caef...35c

Jo var akkurat det jeg mente.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...