Kontormus Skrevet 16. juni 2015 #21 Skrevet 16. juni 2015 Hvorfor i all verden bryr du deg om status? Selv er jeg utdannet lege, men har funnet ut at jeg skal jobbe med noe helt annet, og kunne ikke brydd meg mindre om forskjellen i status jeg får nå. De sekundene av livet ditt du bryr deg om status, og hva andre tenker om deg, er sekunder du ikke får tilbake. Legger også merke til at det er kun på kvinneguiden man diskuterer status. På mer manne-dominerte forumer diskuterer man hva arbeidsdagen går ut på, moro, og lønn. Anonymous poster hash: bd255...484 Denne observasjonen har jeg også gjort, at det er noen på KG som nærmest har tvangstanker om at alt må rangeres etter status. Og så har de i tillegg null innsikt i disse forskjellige yrkene. For ikke å snakke om at mange ikke er i stand til å karre seg til en statussituasjon selv. 1
Chizue Skrevet 16. juni 2015 #22 Skrevet 16. juni 2015 Jeg kunne ønske jeg kunne jobbe som dyrepleier jeg eller veterinær, en drøm jeg hadde fra jeg var lita jentunge, men visste at den drømmen måtte bli lagt på is, rett og slett fordi jeg er ekstremt allergisk mot dyr Om det er drømmen din å bli dyrepleier, så synes jeg at du bør gå for dette, uansett hvilken status det har i samfunnet.. Jeg har ei venninne som er utdannet advokat, dette var mest foreldrenes ønske og hadde satt masse press på henne slik at hun kunne bli dette, god status, bra lønn...Idag jobber hun som assisterende butikksjef, fordi hun liker dette, lønna er så-så, men hun sier hun ikke vil bytte dette mot noe, rett og slett fordi hun trives. Status er ikke viktig
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #23 Skrevet 16. juni 2015 Det er ikke slik det fungerer. Et yrke har ikke høyere status bare fordi man er glad i dyr. De aller fleste er glad i dyr. Det er heller ikke så vanskelig å komme inn på dette studiet til at dette er av betydning på status. Anonymous poster hash: 5f21a...ef8 Det sier jo seg selv at de som er glad i dyr setter et sånt yrke høyere enn de som ikke er det. De aller fleste er glad i dyr?Finnes mange folk som driter fullstendig i dyr og som synes Dyrebeskyttelse,Kattens Vern og andre typer veldedig arbeid for dyr er bare tull.De som ser verdien av å ta vare på dyr vil også sette yrker som veterinær og dyrepleier høyere. Jeg kjenner en veterinær fra Pakistan,og han har blitt mye mobbet for yrkesvalget sitt i hjemlandet.Folk bare ler av deg der nede hvis du sier du vil bli veterinær,og det har jo sevfølgelig sammenheng med at dyrevelferd er underprioritert der.(Og det er hans ord - ikke mine) Anonymous poster hash: e878f...f77 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #24 Skrevet 16. juni 2015 Det sier jo seg selv at de som er glad i dyr setter et sånt yrke høyere enn de som ikke er det. De aller fleste er glad i dyr?Finnes mange folk som driter fullstendig i dyr og som synes Dyrebeskyttelse,Kattens Vern og andre typer veldedig arbeid for dyr er bare tull.De som ser verdien av å ta vare på dyr vil også sette yrker som veterinær og dyrepleier høyere. Jeg kjenner en veterinær fra Pakistan,og han har blitt mye mobbet for yrkesvalget sitt i hjemlandet.Folk bare ler av deg der nede hvis du sier du vil bli veterinær,og det har jo sevfølgelig sammenheng med at dyrevelferd er underprioritert der.(Og det er hans ord - ikke mine) Anonymous poster hash: e878f...f77 Dersom det kun dreier seg om dyr når det kommer til status, hvorfor har veterinær da høyere status enn dyrepleier? At veterinær har relativt høy status har ikke noe med at folk liker dyr eller ei. De fleste i Norge er glad i dyr til at dette er av betydning. Anonymous poster hash: 5f21a...ef8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #25 Skrevet 16. juni 2015 Dersom det kun dreier seg om dyr når det kommer til status, hvorfor har veterinær da høyere status enn dyrepleier? At veterinær har relativt høy status har ikke noe med at folk liker dyr eller ei. De fleste i Norge er glad i dyr til at dette er av betydning. Anonymous poster hash: 5f21a...ef8 Fordi det er en høyere utdanning så klart.Og det vet de fleste,selv om de ikke er spesielt glade i dyr. Anonymous poster hash: e878f...f77
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #26 Skrevet 18. juni 2015 Jeg vurderer å utdanne meg til dyrepleier og kom til å undres på hvilken status dette yrket har i samfunnet? Andre slags -pleier-yrker som sykepleier, tannpleier og lignende har jo ganske lav status, er det på samme måte med dyrepleier? Og nei, jeg spør ikke fordi jeg legger vekt på status, men fordi jeg helt enkelt ble nysgjerrig - jeg kjenner ingen dyrepleiere og det er ikke et yrke man hører så mye om i media akkurat. Jeg vet bare at det er veldig dårlig betalt. Anonymous poster hash: 3b69d...715 Jeg tenker at dyrepleier ikke har noen spesiell status, nettopp fordi det er så få som er det. Jeg tenker at de som er dette virkelig bryr seg om dyr. Derfor får jeg heller ikke tanker om hva slags status yrket har når jeg tenker på det. Anonymous poster hash: 21b4b...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå