Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Pysete jenter og veps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter stille og sukker oppgitt over folk, uansett kjønn, som springer rundt og skriker over veps.

Er blitt stukket en gang, tråkket på en veps i plenen, og hadde sandaler på. :(

Hvis den prøver å sette seg på meg, så børster jeg den forsiktig vekk eller rister litt på armen. Da flyr den gjerne vekk uten å bli hissig.

Catzy

Skrevet

Vepsene er ikke helt gode på denne tiden av året. De er fryktelig innpåslitne, og de stikker helt uten grunn. Så jeg står ikke stille og venter nei. Jeg ble stukket nylig av en som satt på meg og som jeg ikke merket før den stakk, og jeg er allergisk, så nå skygger jeg banen når de nærmer seg. Jeg vifter de bort, og kan ta en kjapp snu i annen rettning for å få de på avstand. Men jeg hyler ikke rundt. *ler*

Nei, de dager da jeg står stille og venter på at de skal fly bort er forbi. Galne insekter! :-x

Skrevet

Jo takk, har prøvd trikset med å sitte i ro. Vepsen stakk som faen selv om jeg ikke beveget meg en millimeter.

Men noen jenter går litt vel amokk synes jeg. Nesten litt pinlig.

Skrevet

Jeg er nok (desverre) en av dem som vifter med armer og bein når det surrer en veps rundt hodet på meg. Hjelper ikke denne viftingen så hender det nok at jeg skriker litt også. Dette av den enkle grunn at jeg er redd for veps (og edderkopper for den saks skyld, selv om de vel ikke kan skade meg i det hele tatt.) Fy skamme meg! :wink:

Skrevet

Jeg har alltid vært av typen som spretter opp og løper vekk, vifter med armene og blir ganske vill og gal. (hyler derimot ikke så lenge jeg ikke er trengt opp i ett hjørne og ikke kan komme meg vekk, men da hyler jeg ikke til vepsen men til de som sperrer meg...)

I år har jeg i grunnen vært rimelig flink, har viftet veps ut av stua rolig og forsiktig, tatt dem i glass og sluppet dem fri, sittet rolig og latt dem fly forbi etc etc og bare viftet dem rolig videre når jeg sitter ute... har vært superstolt over meg selv. Men i går måtte jeg for første gang reise meg og gå. Satt ute og spiste på utested, mye mat og mye drikke rundt om. Satt stille lenge, viftet rolig vepsen vekk leeenge.... så kom det en som ikke ga seg, den surret og surret KUN rundt bordet vårt og landet og krabbet helst PÅ oss så ofte som den fikk til... vifte den vekk hjalp ikke, slå den vekk hjalp ikke og etter mye sitte-stille-være-rolig-tid, så klarte jeg ikke mer og måtte gå.

Har aldri blitt stukket av veps.

har fått med meg at ett stort antall mennesker i år (mest i den varme perioden) har måttet dra på legevakta grunnet vepsestikk. Vepsen har vært ekstra store og ekstra giftige etter en lang og kald sommer + to uker veldig varm og veldig solfylt avslutning.

Ser helst at jeg ikke får mitt første vepsestikk av ekstra giftfull veps....

Skrevet

Onkelen min gikk av stigen han sto øverst på i skrekk da det kom en veps flyvende.... Det gikk forbløffende bra med ham!

Jeg har gått rett i et jordvepsbol som barn og er ikke veldig rolig nei... :-?

Skrevet

Jeg liker veps :) De vil jo bare hilse jo! Det er så utrolig slitsomt når du går og rpøver å føre en samtale med noen og de begynner å skrike og løpe vekk pga en liten bzzzekos, da blir jeg FLAU :evil:

Skrevet

Har aldri vært redd veps, inntil jeg ble stukket to ganger i fjor sommer, og det viste seg at jeg var allergisk. :-( Så nå går jeg når jeg ser veps... Viftet ikke akkurat rundt meg med armene i fjor sommer - den ene vepsen krøp ned under genseren min, mens den andre satte seg på håndleddet mitt og stakk. Skjønner allikevel at folk vifter med armene, fordi enkelte veps er skikkelig innpåslitne (om det er "logisk" å gjøre det er en annen sak)!

Gjest Lilleulv
Skrevet

er det noe jeg er redd for så er det veps :-? jeg har blitt stikki mange ganger, og det er ikke det eneste... Det verste er egentlig at de er så stygge og ekle! Og når de er så innpåslitne som nå så blir jeg sinna. De flyr jo omtrent inn i munnen på en liksom.

Skrevet

Hvorfor bare pysete jenter? Jeg er Mann (akkurat, med stor M ja) men er allikevel redd for veps. Har fått en del vepsestikk opp gjennom årene, og det ene jeg fikk i lysken, satte skrekken i meg..

Har en paranoid idé om at de alltid er ute etter meg. Det virker sånn også, for de skal alltid fly helt opp i trynet på meg.

Skrevet

Jeg har også erfart at det er kvinnene som er hysteriske for veps. Har aldri sett en mann hyle eller løpe p.g.a en veps.

Jeg er bare litt redd, og jeg hyler ikke.

Har blitt stukket to ganger, en gang tråkket jeg på en veps og den andre gangen satte jeg meg på den.

Skrevet

Ja, jeg er en av de som veiver og løper og er hysterisk. Og jeg fikk mitt første stikk i sommer og det gjorde j..... vondt. Ekle dyr. :evil:

Skrevet

Jeg hadde samme holdninge før til de "hylende hysteriske", og synes ikke veps var noe å bråke for. Helt til jeg ble stukket. DEt var ikke det at det var vondt - det har jeg nesten glemt oppi det hele - men det viset seg at jeg er skrekkelig allergisk! Sluttet å puste på meget kort tid. Heldigvis bodde vi ved siden av sykehuset og ambulansen kom fort.

Må innrømm at denne opplevelsen ga meg fullstendig panikk, gikk nesten ikke ut mer den sommeren, og etterpå er jeg en av de som hyler og skriker og løper.......

Må legge til at denne vepsen stakk helt uprovosert, da jeg satt i solen og døste. Visste ikke den var der før den stakk.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om vepser lenger. Om de kommer for nært blåser jeg på dem.

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

på arbeidsplassen min er det mannfolka som er mest redd veps. Me så er det da også en verna bedrift:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er redd for veps og det innrømmer jeg gjerne.

Etter å ha sett en nær slektning nesten dø av et vepsestikk har jeg respekt for det dyret, og dreper gjerne en veps hvis den er i nærheten. Selv har jeg allergi for alle andre stikk, men veps har jeg heldigvis ikke opplevd å bli stukket av.

Skrevet
Vel' date=' når det gjelder veps synes jeg kjæresten er mer pysete enn meg, så det er vel ikke bare en jente-fenomen.[/quote'] :ler: Samme her i huset også...
Skrevet

Pleier å si "Gå vekk" med bestemt stemme jeg, så drar de.

Det virker i nitti prosent av tilfellene - helt sant. Ingen andre kommandoer virker, bare "Gå vekk!" :ler:

Skrevet

Jeg synes det er enda verre med voksne menn som skriker og hyler for et lite insekt. :sjarmor:

Det er så macho.

:kvinnssjåvinist:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...