Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tjenestepensjon, balansert - 50:50 aksjer og renter. Vurderer alderstilpasset, 99:1 aksjer og renter (er 30 nå, fordelingen går mot mer og mer renter etterhvert som jeg blir elder). Forstår at det er strørre risiko ved 99% aksjer. Noen som har peiling på om hva som vil lønne seg?

Anonymous poster hash: 9a7a9...b05
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På så lang sikt vil det nesten alltid lønne seg med mest mulig i aksjer. Men oppsiden skyldes jo at det er større risiko, så du har ingen garanti for at du ikke er i den lille gruppen som det ikke lønner seg for. Ingen kan garantere deg noe, og i siste ende er det din egen risikovilje som avgjør, men risikoen er nok ekstra liten nå som rentemarkedet er så blodfattig som det er.

Anonymous poster hash: 89dda...e18

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bump: hvilken løsning har DU?

Anonymous poster hash: 9a7a9...b05

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tjenestepensjon, balansert - 50:50 aksjer og renter. Vurderer alderstilpasset, 99:1 aksjer og renter (er 30 nå, fordelingen går mot mer og mer renter etterhvert som jeg blir elder). Forstår at det er strørre risiko ved 99% aksjer. Noen som har peiling på om hva som vil lønne seg?

Når du er så ung er det egentlig mye mer risikabelt å sette pengene i renter. Det er en teoretisk sjanse for at du taper penger på aksjer selv på så lang sikt, men pga. inflasjon og skatt når du skal ta ut pengene er det nesten helt sikkert at du gjør det hvis du setter dem i renter.

Anonymous poster hash: 72390...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...